مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی تبلیغات الکترونیکی بر اساس مدل سلسله مراتب اثرات (مطالعه موردی: صنعت پوشاک)

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 143

چکیده

 این پژوهش اثربخشی تبلیغ الکترونیکی از جمله تبلیغات از طریق پیام کوتاه, تبلیغات بر روی وب و تبلیغات با پست الکترونیکی را در صنعت پوشاک مورد ارزیابی قرار می دهد. مدل مفهومی این پژوهش دربرگیرنده سه مرحله شناختی, احساسی و رفتاری و شش گام آگاهی, دانش, تمایل, ترجیح, مجاب شدن و خرید است که با استفاده از ابزار پرسشنامه با پایایی 0.906 در یک پژوهش توصیفی پیمایشی در بین نمونه آماری 90 نفری از دانشجویان دانشگاه تهران پردیس قم مورد بررسی قرار گرفته است. برای آزمون فرضیه های تحقیق, با توجه به غیرنرمال بودن توزیع داده ها از آزمون دوجمله ای و برای رتبه بندی انواع تبلیغات بر اساس گام های مدل از آزمون فریدمن استفاده شده است. یافته های این پژوهش حاکی از این است که هیچ یک از انواع تبلیغات الکترونیکی مذکور در صنعت پوشاک اثربخشی لازم را نداشته و جز گام آگاهی سایر گام های مدل مفهومی را طی نمی کنند. نتایج برگرفته از آزمون فریدمن, رتبه بندی تبلیغات الکترونیکی در گام آگاهی را به ترتیب تبلیغات با پست الکترونیکی, تبلیغات از طریق پیام کوتاه و تبلیغات بر روی وب گاه بیان می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    آقازاده، هاشم، و بخشی زاده، الهه. (1389). ارزیابی اثربخشی تبلیغات الکترونیکی بر اساس مدل سلسله مراتب اثرات (مطالعه موردی: صنعت پوشاک). اقتصاد و تجارت نوین، 6(21-22)، 123-143. SID. https://sid.ir/paper/118657/fa

    Vancouver: کپی

    آقازاده هاشم، بخشی زاده الهه. ارزیابی اثربخشی تبلیغات الکترونیکی بر اساس مدل سلسله مراتب اثرات (مطالعه موردی: صنعت پوشاک). اقتصاد و تجارت نوین[Internet]. 1389؛6(21-22):123-143. Available from: https://sid.ir/paper/118657/fa

    IEEE: کپی

    هاشم آقازاده، و الهه بخشی زاده، “ارزیابی اثربخشی تبلیغات الکترونیکی بر اساس مدل سلسله مراتب اثرات (مطالعه موردی: صنعت پوشاک)،” اقتصاد و تجارت نوین، vol. 6، no. 21-22، pp. 123–143، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button