امروزه بیشتر افراد باور دارند که اخبار، بازار را تحت تاثیر قرار می دهد و به دلیل پیشرفت روزافزون فناوری، جزئیات رویدادهای جهانی و محلی در رأس فعالیت های بازار منعکس می شود. از این رو هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر اخبار بر نوسان قیمت گروه های اصلی مواد غذایی شامل گوشت، غلات و نان، روغن و چربی ها و لبنیات و تخم پرندگان در ایران می باشد. بدین منظور از مدل های GARCH غیرخطی با استفاده از داده های شاخص قیمت ماهانه مصرف کننده طی دوره زمانی 93-1381 بهره گرفته شد. برای گروه مواد غذایی گوشت مدل EGARCH (1, 1) و برای غلات و نان مدل GJR-GARCH (1, 1)، برای روغن ها و چربی ها مدل TGARCH (1, 1) و برای لبنیات و تخم پرندگان مدل GJR-GARCH (1, 1) به عنوان مدل مناسب انتخاب شد. نتایج نشان می دهد مجموع a+b، به عنوان پایداری اخبار برای هر چهار گروه غذایی بالاتر از 0.91 می باشد که مبین پایداری بالای اخبار یا شوک ها در نوسان قیمت گروه های مواد غذایی می باشد و در این میان تاثیر اخبار بر بازار غلات و نان ماندگارتر از تاثیر اخبار بر بازار سه گروه دیگر است. به عبارت دیگر تاثیر اخبار منتشر شده بر بازارهای تحت بررسی به آرامی و تدریجی از بین می روند و هر خبری تاثیر درازمدت بر قیمت گروه های اصلی مواد غذایی خواهد داشت. توصیه می شود مسوولان امر و برنامه ریزان اقتصادی و سیاسی کشور تلاش و همت زیادی در مدیریت اخبار چه از طریق رسانه های دولتی و چه خصوصی داشته به طوری که اخبار مبتنی بر نیازها و بدون جهت گیری مثبت و منفی در بازار مواد غذایی به ویژه گروه غلات و نان منعکس شود.