در این تحقیق «نوسازی استراتژیک سازمان» از دیدگاه «یادگیری سازمانی» مورد بررسی قرار گرفته است. ابتدا با مرور بر ادبیات نوسازی استراتژیک و یادگیری سازمانی، سعی شد تا شناخت بهتری نسبت به ارتباط میان این دو مقوله سازمانی حاصل گردد. مدل 4ت (4i) با توجه به جامعیت آن، به عنوان پایه تحقیق مورد نظر قرار گرفت. سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران نیز به عنوان سازمانی که طی سال های اخیر تغییرات زیاد و اساسی در آن رخ داده است، به عنوان محیط مطالعه موردی انتخاب شد. بر اساس روش تحقیقی که پیش از این برای تست مدل 4ت مورد استفاده قرار گرفته شده بود، روش تحقیقی کیفی طراحی گردید و بر اساس آن مدل 4ت و کیفیت ارتباط میان نوسازی استراتژیک و یادگیری سازمانی در یک سازمان ایرانی مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت نکات قابل توجهی پیرامون کیفیت و ماهیت فرایندهای یادگیری سازمانی و نقش آن ها در نوسازی استراتژیک سازمان حاصل گردید.