Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,370
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

755
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اثربخشی کانال های ارتباط با مشتری از دیدگاه خریداران خودرو: پژوهشی در شرکت ایران خودرو

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 116

چکیده

 بازاریابی رابطه مند یکی از شاخه های کلیدی بازاریابی و از ابزارهای نوین کامیابی کسب و کارها در فضای رقابتی به شمار می رود. هدف این پژوهش بررسی کانال های ارتباطی و رضایت و وفاداری خریداران با توجه به کیفیت ارتباطات است. برای این منظور مشتریان شرکت ایران خودرو و 10 کانال ارتباطی برگزیده شدند. برای گردآوری نظرات خریداران, پرسش نامه ای تدوین و روایی و پایایی آن تایید شد. تحلیل آماری, همبستگی میان متغیر کیفیت کانال ها و رضایت و نیز میان رضایت و وفاداری را تایید می کند. برای این دو رابطه, روابط رگرسیونی معنی داری به دست آمد. پاسخ دهندگان کیفیت کانال های ارتباط با مشتری را بالاتر از حد متوسط ارزیابی کرده اند. با وجود سطح پایین رضایت, پاسخ دهندگان وفاداری بالایی را رقم زده اند که از دلایل آن, نبود یک بازار رقابتی است. یافته ها نشان می دهد که تلویزیون رساترین کانال, تلفن بهترین کانال برای آغاز ارتباط از سوی مشتری, پیام کوتاه بهترین کانال برای آغاز ارتباط از سوی شرکت و ارتباط شخصی (مانند حضور در تعمیرگاه) به همراه وب سایت بیشترین رضایت آفرینی را داشته اند. بخش روابط عمومی از دید خریداران موفق نبوده است. پاسخ دهندگان سطح سودمندی ارتباط را مطلوب نمی دانند. آنها با وجود این که هم اکنون از کانال های نوین استفاده کمی می کنند, ولی تمایل بالایی برای به کارگیری آن دارند. نقش کانال ارتباطی مستقیم بسیار بیشتر از آنچه پیش بینی می شد, به دست آمد و تعمیرگاه ها و نمایندگی ها مهم ترین کانال ارتباطی پس از فروش خودرو به شمار می روند. همانند یک نیاز پنهان در بازار, خواسته خریداران این است که شرکت از تلفن, پیام کوتاه و پست الکترونک با آنها بیشتر ارتباط برقرار نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی، مصطفی، و حقیقی، محمد. (1389). ارزیابی اثربخشی کانال های ارتباط با مشتری از دیدگاه خریداران خودرو: پژوهشی در شرکت ایران خودرو. علوم مدیریت ایران، 5(18)، 97-116. SID. https://sid.ir/paper/130328/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی مصطفی، حقیقی محمد. ارزیابی اثربخشی کانال های ارتباط با مشتری از دیدگاه خریداران خودرو: پژوهشی در شرکت ایران خودرو. علوم مدیریت ایران[Internet]. 1389؛5(18):97-116. Available from: https://sid.ir/paper/130328/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی مسعودی، و محمد حقیقی، “ارزیابی اثربخشی کانال های ارتباط با مشتری از دیدگاه خریداران خودرو: پژوهشی در شرکت ایران خودرو،” علوم مدیریت ایران، vol. 5، no. 18، pp. 97–116، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/130328/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا