Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    1-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    791
  • دانلود: 

    593
چکیده: 

در ادبیات استراتژی ترکیب قابلیتهای دوگانه اکتشاف و بهره برداری «دوسوتوانی سازمانی« نامیده می شود. سازمان ها باید از یک طرف در کوتاه مدت حداکثر بهره برداری از منابع موجود را بنمایند و از طرف دیگر در بلندمدت به کمک اکتشاف وارد ساحتهای کاملا جدیدی شوند و خود را با تغییرات محیطی تطبیق دهند. در این تحقیق نحوه تحقق دوسوتوانی از طریق طراحی مناسب رابطه بین بخش های فروش و بازاریابی مورد بررسی قرار می گیرد. بخش های فروش و بازاریابی علی رغم تشابه در حوزه های کاری، تمایزات ساختاری زیادی دارند. مطالعات قبلی نشان می دهد که ایجاد تعامل مناسب بین این دو بخش چالشی جدی برای بسیاری از سازمانها است. این تحقیق به صورت کیفی انجام شده است و در آن روی پنج سازمان تولیدکننده کالاهای مصرفی در ایران مطالعه موردی صورت گرفته است. خروجی تحقیق یک چارچوب نظری جدید جهت تبیین مکانیسم ها و پی آمدهای پیکربندی بخش های فروش و بازاریابی است. نتایج این تحقیق نشان می دهد پیکربندی مناسب رابطه بین بخش های فروش و بازاریابی نه تنها می تواند چالشهای موجود را برطرف نماید بلکه با استفاده از تمایزات ساختاری و مکانیسم های یکپارچه سازی بین این دو واحد می توان زمینه را برای تحقق دوسوتوانی سازمانی فراهم آورد. همچنین پشتیبانی متقابل دپارتمانهای فروش و بازاریابی از رویکردهای یکدیگر عاملی مهم در تحقق دوسوتوانی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 791

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 593 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    33-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1847
  • دانلود: 

    1046
چکیده: 

فقدان فرآیندی مدون برای مدیریت منافع، یکی از عوامل اصلی شکست سازمان ها در دستیابی به منافع مورد انتظار از سرمایه گذاری در حوزه سیستم های اطلاعاتی به شمار می آید. برای جبران این کمبود، تاکنون چندین مدل برای مدیریت منافع ارائه گردیده اما عدم یکپارچگی با چرخه حیات پروژه های سیستم اطلاعاتی، کاربرد عملی آن ها را در پروژه ها محدود نموده است. پژوهش حاضر کوشیده است با تکیه بر مرور و تحلیل پیشینه، ضمن شناسایی فازهای اصلی چرخه حیات پروژه های سیستم اطلاعاتی، نگاشتی میان این فازها و مراحل مختلف چرخه مدیریت منافع برقرار، و فعالیت های مدیریت منافع، و ورودی ها و خروجی های مربوطه را در قالب چارچوبی یکپارچه معرفی نماید. نتایج نظرسنجی از خبرگان، اعتبار چارچوب پیشنهادی را به طور کامل تایید نموده است. همچنین نتیجه بررسی سودمندی و کاربردپذیری این چارچوب در قالب مطالعه پروژه های سیستم اطلاعاتی داخلی شرکت همکاران سیستم حاکی از آن است که میزان تحقق منافع، در آن دسته از پروژه ها که توجه بیشتری به فعالیت های مدیریت منافع بر اساس چارچوب پیشنهادی، معطوف داشته اند، نسبت به سایر پروژه ها، بالاتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1046 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    53-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    622
  • دانلود: 

    549
چکیده: 

در این مقاله مکانیزم های تاثیرگذاری ترکیب اعضای هیات مدیره از لحاظ ترکیب هیات مدیره از منظر موظف بودن اعضا بر روی شیوه اسناددهی جمعی در هیات مدیره مورد مطالعه قرار گرفته است. برای مطالعه این موضوع، تفاوت ارائه اطلاعات و قضاوت های اسناددهی اعضای موظف و غیرموظف و چگونگی شکل گیری اسناددهی جمعی هیات مدیره در مورد یک رویداد مشخص در یک شرکت در صنعت مخابرات موردکاوی شده است. داده های این موردکاوی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با تمامی اعضای هیات مدیره آن شرکت جمع آوری شده و از طریق کدگذاری و تحلیل روابط بین کدها بررسی شده است. نتیجه این موردکاوی نشان می دهد که اعضای موظف و غیرموظف این شرکت مجموعه متفاوتی از متغیرهای کسب وکار را تحت کنترل و نفوذ خود می پندارند، و بر اساس همین حوزه کنترل درک شده شان اطلاعات را بر می گزینند و قضاوت اسناددهی شخصی شان را شکل می دهند. در مرحله تضارب آرا و قضاوت های اعضا نیز اعضایی که قدرت مقبولیت بالاتری داشته اند، تاثیر بیشتری بر جمع بندی و توافق اعضا بر روی یک اسناددهی جمعی گذاشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 622

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 549 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    87-114
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    945
  • دانلود: 

    753
چکیده: 

هدف از این پژوهش ارائه راهکاری برای انتخاب و تفکیک شاخص های عملکرد زنجیره تامین خدمات می باشد. در این پژوهش رویکرد امتیاز ویژه شاخص ها (NIS) جهت تعیین امتیاز شاخص ها پیشنهاد شده است. در این رویکرد با در نظر گرفتن یک طیف 10 درجه ای در تدوین پرسشنامه، اهمیت هر شاخص در زنجیره تامین خدمات دوسویه- دوسطحی، از دیدگاه مشتری و ارائه کننده خدمت نشان داده شده است. پنج بیمارستان در بخش مرکزی استان اصفهان جهت مطالعه انتخاب شدند و شاخص های مرتبط با فرآیند سونوگرافی که در پژوهش گذشته SMART بودنشان مورد سنجش قرار گرفته بود، مورد بررسی قرار گرفتند. با بهره گیری از روش NIS اهمیت هر شاخص از دیدگاه ارائه کننده خدمت و دریافت کننده خدمت مشخص و از یکدیگر تفکیک گردید. با شناخت میزان اهمیت هر شاخص از دیدگاه ارائه کننده خدمت و مشتریان، سازمان می تواند برنامه ریزی هایی متناسب را طرح ریزی کند و از این طریق موجب افزایش بهره وری، کارایی و اثربخشی، رضایت در کارکنان و مشتریان در بخش خدمات، ارتقای سرویس دهی هدفمندی در زنجیره تامین، گردش مالی بالا، چابکی زنجیره تامین گردد. روش NIS توسعه یافته روش NPS در حوزه وفاداری مشتری است که برای اولین بار در حوزه مدیریت زنجیره تامین مورد استفاده قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 945

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 753 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    39
  • صفحات: 

    116-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1191
  • دانلود: 

    945
چکیده: 

در دنیای رقابتی امروز، خلق ارزش برای مشتریان و سهامداران، هدف اصلی شرکت ها می باشد. اقتصاد به هم پیوسته جهانی، پارادایم جدیدی در مفهوم ارزش شرکت از منظر سهامداران پدید آورده است. دیگر، دارایی های مشهود و نقدینگی، منشاء اولیه و اصلی ارزش بنگاه را تشکیل نمی دهند و عواملی همانند دارایی های نامشهود و الگوی نوین سازمانی مبتنی بر استراتژی مداری و ارزش آفرینی است که بیش از پیش مورد توجه می گیرد. از طرفی به دنبال پیشرفت فناوری اطلاعات، انتظارات سرمایه گذاران از اطلاعات و معیارهای کاراتر برای ارزیابی و تصمیم گیری بالاتر رفته است. به همین جهت معیارهای مالی راهبردی، بهتر می تواند منعکس کننده عملکرد مالی سازمان ها و مزیت رقابتی پایدار آن ها باشد. معیار ارزش خلق شده سهامداران، با در نظر گرفتن پارامترهایی نظیر ارزش بازار سهام، میزان سود تقسیم شده و افزایش سرمایه، هم می تواند سرمایه گذاران را در انتخاب پرتفوی سرمایه گذاری با بازده مناسب تر کمک نموده و هم به مدیران جهت فهم بهتر استراتژی های رقابتی کمک می نماید. در پژوهش حاضر، مفهوم معرفی شده، در نظام بانکداری کشور مورد بررسی قرار گرفته است. در این راستا، 14 بانک پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی شش دوره زمانی (1388 لغایت 1393) ارزیابی و رتبه بندی شدند. نتایج این تحقیق نشان می دهد بیش از 45% مجموع ارزش خلق شده در صنعت، تنها توسط دو بانک با میزان تقریبا یکسان صورت پذیرفته است در حالیکه مقدار متوسط آن در صنعت 7% بوده می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1191

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 945 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button