با وجود گسترش روزافزون نقش و اهمیت کسب وکارهای نوپا در جوامع، مفهوم مختصری درمورد الگوهای رفتاری کسب وکارهای نوپای موفق در ادبیات کارآفرینی وجود دارد. هدف این پژوهش، تحلیل الگوی رفتاری کسب وکارهای نوپای ایرانی در شهر تهران براساس مدل توسعه ی مشتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری اطلاعات، کیفی و با استفاده از روش مطالعه ی موردی از نوع طرح پژوهش قالبی یا مبتنی بر تمپلیت، با 12 کسب و کار نوپای مستقر در شتاب دهنده های شهر تهران که با روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب شده بودند، مصاحبه های عمیق انجام گرفته است. مطابق نتایج، رفتارهای تمرکز بر مشکل قبل از راه حل، تمایل به آزمون وخطا، شروع با مقیاس پایین، انعطاف پذیری یا تغییر مسیر، توسعه ی محصول هم زمان با توسعه ی مشتری، پایین نگه داشتن هزینه ها یا زیان قابل تحمل، احتمال موفقیت کسب وکارهای نوپا را افزایش می دهد.