Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    397-415
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1117
  • دانلود: 

    1005
چکیده: 

با وجود گسترش روزافزون نقش و اهمیت کسب وکارهای نوپا در جوامع، مفهوم مختصری درمورد الگوهای رفتاری کسب وکارهای نوپای موفق در ادبیات کارآفرینی وجود دارد. هدف این پژوهش، تحلیل الگوی رفتاری کسب وکارهای نوپای ایرانی در شهر تهران براساس مدل توسعه ی مشتری است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برحسب روش گردآوری اطلاعات، کیفی و با استفاده از روش مطالعه ی موردی از نوع طرح پژوهش قالبی یا مبتنی بر تمپلیت، با 12 کسب و کار نوپای مستقر در شتاب دهنده های شهر تهران که با روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب شده بودند، مصاحبه های عمیق انجام گرفته است. مطابق نتایج، رفتارهای تمرکز بر مشکل قبل از راه حل، تمایل به آزمون وخطا، شروع با مقیاس پایین، انعطاف پذیری یا تغییر مسیر، توسعه ی محصول هم زمان با توسعه ی مشتری، پایین نگه داشتن هزینه ها یا زیان قابل تحمل، احتمال موفقیت کسب وکارهای نوپا را افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1117

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1005 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    417-436
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    994
  • دانلود: 

    766
چکیده: 

امروزه شبکه سازی، ابزاری درنظر گرفته می شود که می تواند اثربخشی بازاریابی کارآفرینانه را بهبود بخشد. در این راستا، کسب وکارهای کوچک و متوسط از شبکه سازی بهره ی زیادی می برند تا بتوانند به سرعت در تشخیص فرصت های موجود در بازار برسند. هدف مطالعه ی حاضر، طراحی چارچوب شبکه سازی بازاریابی کارآفرینانه در کسب وکارهای کوچک و متوسط در حوزه ی صنایع دارویی استان تهران است. این پژوهش، از نظر هدف کاربردی است که با روش کیفی نظریه ی داده بنیاد به انجام رسید. برای گردآوری داده ها، از ابزار مصاحبه ی ساختاریافته استفاده شد و تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از کدگذاری های باز و محوری توسط نرم افزار 7 Atlas Ti انجام گرفت. یافته های تحقیق بیانگر این است که بنگاه های کوچک و متوسط فعال در بخش دارو، علاوه بر انجام بازاریابی از طریق فعالیت های ارتباطی عادی خود مانند تعامل و مشارکت در اجتماع، کسب وکار و فعالیت های تجاری، از طریق شبکه سازی نیز بازاریابی را انجام می دهند و تنها راه منطقی بازیابی، مقوله ی شبکه سازی است. همچنین، نتایج به دست آمده نشان داد که حفظ ارتباطات با شبکه سازی، رابطه ی مثبتی دارد و ایجاد ارتباطات جدید و شبکه سازی، رابطه ی مثبتی با رفتار کارآفرینانه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 994

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    437-457
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    683
  • دانلود: 

    803
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، ترسیم نقشه ی دانش نوآوری با مقالات علمی وپژوهشی موجود در پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و پایا ن نامه های پایگاه اطلاعاتی پژوهشگاه علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات(ایرانداک) طی سال های 1385 تا 1393است. این پژوهش به روش پیمایشی انجام شده است. در این پژوهش، با بررسی تعداد 36 رکورد علمی از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و تعداد 557 رکورد علمی از پایگاه گنج(ایرانداک)؛ شبکه ارتباطی رشته های مرتبط با حوزه ی نوآوری ترسیم شود. بدین تریتیب که در این پژوهش، نمایه سازی در موردکلیه ی مدارک جمع آوری شده انجام شد. سپس ماتریس هم رخدادی مقالات و پایان نامه ها به صورت مجزا تهیه شده و درنهایت با تجمیع آن ها، ماتریس هم رخدادی کل مدارک حاصل شده است. یافته ها نشان داد که تعداد 25مؤسسه در زمینه ی مقاله فارسی و تعداد 90مؤسسه در تولید پایان نامه سهیم بودند. دانشگاه آزاد با 14عنوان مدرک در رتبه ی اول تولید مقاله و 53عنوان در تولید پایان نامه، در مقام اول قرار دارد. دانشگاه پیام نور و دانشگاه علامه ی طباطبایی به ترتیب در مقام های دوم و سوم از حیث تولید پایا ن نامه و دانشگاه علامه ی طباطبایی و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از حیث تولید مقاله می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 683

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 803 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    457-476
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1129
  • دانلود: 

    811
چکیده: 

در دهه های گذشته یکی از دغدغه های عمده در حوزه ی صنایع غذایی ایران، شکست کسب وکارهای کوچک و متوسط در تبدیل آن ها به شرکت های رشدیافته و شناخته شده بوده است. با توجه به سهم عمده ی آن ها در رشد اقتصادی، این مسئله بیان می شود که الگوی رشد کسب وکارهای مذکورکدام است؟ به منظور رسیدن به الگوی رشد این کسب وکارها، از روش کاربردی (بر حسب هدف)، رویکرد کیفی (بر اساس گردآوری نظامند داده ها) و راهبرد داده بنیاد استفاده شد. گردآوری داده ها، طی مصاحبه ی عمیق با 13 نفر از مؤسسان کسب وکارهای کوچک و متوسط، در حوزه ی صنایع غذایی استان تهران صورت گرفت که فرایند رشد را تجربه کرده اند. روش نمونه گیری در این پژوهش، گلوله ی برفی است و الگوی به دست آمده نشان می دهد، مقوله ی اصلی که به پیامدهای رشد منجر می شود، استمرار اشتیاق کارآفرینانه است. چنانچه برخی شرایط زمینه ساز، بر استمرار اشتیاق کارآفرینانه تأثیرگذار باشد، می توان از طریق راهبردها و تحت تأثیر ویژگی های محیطی و واسطه ای خاص، شاهد رشد این شرکت ها بود و بر این اساس، سیر داستان ترسیم می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1129

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 811 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    477-496
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    896
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

سرمایه گذاری خطرپذیر ابزار مهمی در تامین مالی شرکت های کوچک فناور است، اما عدم انگیزه برای سرمایه گذاری در این شرکت ها مانع توسعه سرمایه گذاری خطرپذیر در ایران شده است. از آنجا که نهادها چارچوب هایی را ایجاد می کند که انگیزه و رفتار بازیگران اقتصادی را تعیین می کند، در این مطالعه تلاش شد به این سوال پاسخ داده شود که چه نهادهایی منجر به کاهش انگیزه برای سرمایه گذاری در شرکت های کوچک فناور می شود و چگونه؟ لذا این پژوهش از نظر هدف، کاربردی است و برای پاسخ به سوال فوق از روش کیفی نظریه برخاسته از داده ها (رویکرد گلیزری) بهره می برد. جامعه آماری شامل مدیران صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر، مدیران بنگاه های کوچک فناور، سیاستگذاران و خبرگان دانشگاهی است که 29 نفرشان به شیوه هدفدار-نظری انتخاب شدند و داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با ایشان جمع آوری و تحلیل شد. نتایج این پژوهش نشان می دهد پنج جریان سرمایه گذاری مانع هدایت سرمایه ها به سمت فعالیت های فناورانه می شود و در شکل گیری این جریان ها نهادهایی همچون نهادهای افشای اطلاعات، مالیات، مالی (با محوریت بانک ها)، تورم، مقررات کار، تجاری و گمرکی، حقوقی قضایی، سیاسی و برخی نهادهای فرهنگی اجتماعی حائز اهمیت اند. بر این اساس توصیه می شود سیاست گذاران به جای اعمال سیاست های مداخله گرانه مستقیم، موانع نهادی را اصلاح نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    497-516
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    692
  • دانلود: 

    685
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی عوامل خروج کارآفرینان در کسب و کارها می باشد. خروج کارآفرینانه به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر از فرآیند کارآفرینی در سال های اخیر مورد توجه محققان این رشته بوده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها کیفی اکتشافی می باشد. اطلاعات این پژوهش از طریق مصاحبه با بیست و دو نفر از کارآفرینان در حوزه های مختلف صنعت، خدمات و فناوری های پیشرفته که از حداقل یک تجربه خروج کارآفرینانه برخوردار بوده اند گردآوری شده است. بعد از انجام مصاحبه ها، اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از کدگذاری باز مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت، و در نهایت به 13 مقوله اصلی که همان عوامل خروج کارآفرینانه می باشد، منتج شد. یافته های تحقیق بیانگر این است که روحیه کارآفرینانه، فضای کسب و کار، آموزش و تجربه بین المللی از جمله عوامل مؤثر بر تصمیم گیری خروج توسط کارآفرینان می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 692

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 685 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    517-534
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2925
  • دانلود: 

    2098
چکیده: 

کسب وکارهای نوپا نقشی اساسی در اشتغال زایی و افزایش تولید دارند. این درحالی است که عوامل مختلفی در گسترش این کسب وکارها در سطوح خرد و کلان مؤثر هستند؛ بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی و اولویت بندی پیشران های توسعه ی کسب وکارهای نوپا است. از این رو، پژوهش حاضر، پژوهشی کاربردی و مقطعی است که با استفاده از روش کیفی از نوع کیو انجام گرفته است. در این پژوهش، 40 نفر از مشارکت کنندگان در رویداد هم نت روستا در استان اصفهان به صورت هدفمند انتخاب شدند که پس از بررسی مبانی نظری، مصاحبه و ایجاد فضای گفتمان، 50 گویه (کارت کیویی) استخراج و پالایش شد. سپس مشارکت کنندگان، کارت های کیو را در سه دسته ی موافق، مخالف و بی نظر مرتب سازی و دسته بندی کردند. سپس نرم افزار PQ-method برای تحلیل عاملی اکتشافی داده ها به کار گرفته شد. نتایج حاصل از امتیازهای استانداردشده ی آرایه های عاملی نشان داد که دیدگاه شرکت کنندگان به دو الگوی متفاوت قابل تفکیک است. الگوی اول بر سرعت عمل، تیم کاری، ذات ایده و فرصت سنجی و الگوی دوم بر مشتری، رقبا، شریک سرمایه گذار و حمایت ها تأکید دارد. در الگوی اول، توجه بر پرورش خلاقیت و ایجاد زمینه های بروز نوآوری ها در افراد مستعد از طریق آموزش و ایجاد بسترهای فرهنگی در جامعه ی مورد اشاره است. در الگوی دوم نیز حمایت از ظرفیت های بالقوه، تأمین امنیت سرمایه گذاری و فرهنگ سازی کارگروهی در کسب وکارهای مورد نظر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2925

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2098 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button