Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (8)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3675
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3675

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    29-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    905
  • دانلود: 

    338
چکیده: 

در عصر دانش محور، سرمایه های فکری باارزش ترین سرمایه هر سازمانی محسوب می شوند. دانشگاه ها و تامین کنندگان اطلاعات علمی، وظیفه دشوار به روز رسانی و ارتقای این سرمایه ها را بسیار فراتر از آنچه در گذشته انجام گرفته، در پیش دارند. در این راستا، وب سایت ها به عنوان دریچه ورود به جهان فرامرز و نامحدود اندیشه ها و تفکرات انسانی، از جایگاه ویژه ای برخوردارند.این پژوهش با هدف شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت وب سایت های اطلاعات علمی و دانشگاهی و اولویت بندی آنها صورت گرفته تا با شناسایی این عوامل، وب سایتی طراحی شود که بیشترین کارایی را برای دانشگاه ها و موسسات علمی به همراه داشته باشد.طرح مفهومی مورد استفاده در پژوهش بر چهار مولفه اصلی شامل کیفیت اطلاعات، کیفیت سیستم، کیفیت خدمات و کیفیت ویژه تامین کنندگان و 14 متغیر عملیاتی تاکید داشته و با روش تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی در نمونه آماری در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه های دولتی شهر تهران مورد آزمون قرار گرفته است.یافته های پژوهش، برتری وب سایت های اطلاعات علمی نسبت به وب سایت های دانشگاهی را نشان دادند. مولفه کیفیت اطلاعات مهم ترین عامل برتری وب سایت های اطلاعات علمی بوده و کیفیت خدمات موجب برتری وب سایت های دانشگاهی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 905

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 338 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3718
  • دانلود: 

    1194
چکیده: 

این مقاله بر اساس پژوهشی در بین دانشجویان رشته های علوم اجتماعی در پنج دانشگاه دولتی مستقر در تهران تدوین شده است. هدف مقاله ارزیابی ساختار اجتماعی آموزش از طریق سنجش مناسبات دانشجویان با یکدیگر و با اساتید خود در زمینه های اجتماعی و آموزشی است. چهارچوب نظری این پژوهش برآمده از آرای نظریه پردازان جامعه شناسی علم، و پژوهشگران مطالعات آموزش عالی است و بر اساس آن ساختار اجتماعی آموزش در ایجاد انگیزش و نیز ارتقای اثر بخشی، یاد گیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان تاثیرگذار است. این تحقیق با روش پیمایشی و با کاربرد ابزار پرسشنامه انجام شده و داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی و توسط نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شده اند. یافته های این پژوهش برخی از فرضیات تدوین شده را اثبات می کند. بر اساس این یافته ها، دانشجویانِ دارای یکپارچگی اجتماعی و یادگیری تعاملی، از پیشرفت تحصیلی بیشتر و خوداثربخشی بالاتری برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1194 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2010
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (8)
  • صفحات: 

    29-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    269
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Human capital is the most valuable asset at the knowledge based societies. Universities and the providers of scientific information have the difficult task of upgrading and updating the asset through dissemination of knowledge across the globe.Websites as entering way to the unlimited world of human thoughts and thinking have a particular role in this regard.This paper aims to explore factors affecting the quality of scientific information and academic websites. Therefore, a conceptual model consisting of four key dimensions including: information quality, service quality, system quality and vendor specific quality with 14 operational variables was tested by applying AHP analysis. A random sample of IT graduate students from Tehran state universities replied the questionnaire.The findings showed that in compare with universities' websites, scientific information websites were more advantaged. It also suggested that although information quality at scientific information websites was better but service quality had better position at academic websites.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 269

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    55-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1177
  • دانلود: 

    638
چکیده: 

رقابت گسترده سازمان ها به ویژه در حوزه تولید خدمات باکیفیت، فرصت ارتکاب هر خطایی را از سازمان ها سلب نموده است. کتابخانه ها نیز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای خدماتی و روح مراکز آموزشی، برای دستیابی به ماموریت خود از این قاعده مستثنی نیستند. در این تحقیق متدولوژی نوینی جهت به کارگیری تکنیک «تحلیل شکست و آثار آن» در راستای کاهش ریسک خطاهای کیفی کتابخانه ها ارایه و نتایج آن به منظور توسعه راهکار بهبود کیفی به کار گرفته شده اند. بدین منظور، موارد خطا در عناصر کیفی کتابخانه ها شناسایی و با استفاده از معیار اولویت ریسک که از حاصل ضرب سه معیار «احتمال وقوع»، «شدت خطا» و «قابلیت پیشگیری قبل از وقوع» حاصل می شود، مورد ارزیابی قرار گرفتند. در نهایت بر اساس رتبه و وضعیت خطاها (شکست ها) در حوزه های مختلف، تعیین کننده ترین خطاها تعریف می شود و مسیر تعالی کیفیت خدمات کتابخانه بر این مبنا تبیین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1177

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    83-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1322
  • دانلود: 

    706
چکیده: 

در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش، موسسات آموزش عالی به فرصت مناسب و مهمی دست پیدا کرده اند تا از طریق مدیریت دانش در درون خود، به اهداف و استراتژی هایی که به منظور آنها به وجود آمده اند، دست پیدا کند. ازآنجاکه پایش و ارزیابی سازمان از نظر مؤلفه های مدیریت دانش، پیش نیازی برای برنامه ریزی و پیاده سازی این فعالیت ها به شمار می رود، پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت مدیریت دانش در دانشگاه یزد انجام گرفته است. به این منظور، از پرسشنامه ای در چهارچوب مدل تعالی EFQM بهره برده شده است. این تحقیق، 16 دانشکده دانشگاه یزد را از نظر وضعیت مدیریت دانش در 9 معیار تعیین شده مدل EFQM ارزیابی می کند. به منظور رتبه بندی این دانشکده ها بر اساس معیارهای مذکور، از OPSIS فازی استفاده شده است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که دانشکده های هنر و معماری، شیمی و مکانیک به ترتیب بهترین وضعیت مدیریت دانش و دانشکده های منابع طبیعی، ریاضی و علوم انسانی به ترتیب نامطلوب ترین وضعیت را در مدیریت دانش دارند. اگرچه توجه به بهبود مدیریت دانش در تمامی دانشکده ها به منظور بهبود وضعیت مدیریت دانش در این دانشگاه لازم است اما توجه به دانشکده هایی که در وضعیت نامناسب تری قرار دارند، از اولویت برخوردار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1322

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 706 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    111-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    5116
  • دانلود: 

    2141
چکیده: 

عبارت «آموزش عالی» در جوامع انسانی با انباشتگی علم، پژوهش و فرهنگ همراه است. حضور و فعالیت نهاد آموزشی دانشگاهی در یک جامعه، نویدبخش تحولی ژرف در گسترش علم، تحقیقات اساسی و تحولات چشمگیر در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در هر جامعه توسعه یافته و روبه توسعه است. اما نظام آموزش عالی در کشور ما، به رغم توسعه کمی چند ساله اخیر نتوانسته مهم ترین رسالت خود را که تربیت نیروی انسانی متخصص، ارتقای سطح فرهنگ عمومی و رشد فضایل اخلاقی و گسترش مرزهای دانش و تامین نیازهای پژوهشی باشد، برآورده سازد. هدف این مقاله بررسی و تبیین جایگاه نظام آموزش عالی کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان است. در این راستا وضعیت آموزش عالی ایران و 31 کشور جهان در ابعاد مختلف و با استفاده از پایگاه اطلاعاتی یونسکو مورد تحلیل قرار گرفته است. در انجام این کار از نرم افزار اکسل استفاده شد. نتایج حاصل از این بررسی نشان می دهد، وضعیت آموزش عالی ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته نامطلوب و در مقایسه با کشورهای درحال توسعه و کشورهای خاورمیانه، به ترتیب نسبتا برابر و بالاتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5116

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2141 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    149-175
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1155
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

هدف کلی تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر شایستگی دانشجویان کشاورزی جهت ورود به بازار کار در عصر جهانی شدن است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان کارشناسی رشته های ده گانه کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در سال تحصیلی 88-1387 است (n=1339). از این میان تعداد 297 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی تناسبی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند که در نهایت 276 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت (n=276). ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بود که روایی آن با کسب نظرات گروهی از متخصصان ترویج و آموزش کشاورزی بررسی شد و اصلاحات لازم صورت گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (a=0.94) دست آمد. یافته های تحقیق نشان داد که شایستگی 64.9 درصد از دانشجویان در حد متوسط و 31.9 درصد آنها در سطح کم بوده است. بر این اساس نیاز آموزشی احساس شده و باید آموزش های مورد نیاز دانشجویان جهت ورود به بازار کار در عصر جهانی شدن مورد توجه قرار گیرد. تحلیل رگرسیون گام به گام نشان داد که 42.6 درصد از تغییرات متغیر شایستگی توسط متغیرهای «میزان مشارکت در فعالیت های بین المللی، میزان اهمیت مسایل بین المللی از دیدگاه دانشجویان، پایه تحصیلی، علاقه و جنسیت» تبیین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

حسرتی مصطفی | هاشمی رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    177-202
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1126
  • دانلود: 

    636
چکیده: 

یاد گیری هم از طریق رسمی و هم از طریق غیررسمی صورت می گیرد. درحالی که پژوهش های فراوانی در زمینه یاد گیری رسمی در آموزش عالی صورت گرفته و می گیرد، یاد گیری غیررسمی در این حوزه و به ویژه در ایران کمابیش ناشناخته مانده است. ازآنجاکه یادگیری غیررسمی سهم بسیار بزرگی در فرایند یادگیری دارد، در این مقاله با استفاده از داده های کمی و کیفی، یادگیری غیررسمی در دوره دکترای در یکی از دانشگاه های ایران مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند در صورت بستر سازی لازم برای یادگیری غیررسمی، می توان به بهره وری بیشتر دانشجویان در این دوره ها کمک کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1126

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 636 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button