مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,161
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 27

چکیده

 این مقاله بر اساس پژوهشی در بین دانشجویان رشته های علوم اجتماعی در پنج دانشگاه دولتی مستقر در تهران تدوین شده است. هدف مقاله ارزیابی ساختار اجتماعی آموزش از طریق سنجش مناسبات دانشجویان با یکدیگر و با اساتید خود در زمینه های اجتماعی و آموزشی است. چهارچوب نظری این پژوهش برآمده از آرای نظریه پردازان جامعه شناسی علم, و پژوهشگران مطالعات آموزش عالی است و بر اساس آن ساختار اجتماعی آموزش در ایجاد انگیزش و نیز ارتقای اثر بخشی, یاد گیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان تاثیرگذار است. این تحقیق با روش پیمایشی و با کاربرد ابزار پرسشنامه انجام شده و داده ها با استفاده از روش های آماری توصیفی و استنباطی و توسط نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شده اند. یافته های این پژوهش برخی از فرضیات تدوین شده را اثبات می کند. بر اساس این یافته ها, دانشجویانِ دارای یکپارچگی اجتماعی و یادگیری تعاملی, از پیشرفت تحصیلی بیشتر و خوداثربخشی بالاتری برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قانعی راد، محمدامین، و ابراهیم آبادی، حسین. (1389). تاثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان. آموزش عالی ایران، 2(4)، 1-27. SID. https://sid.ir/paper/135927/fa

Vancouver: کپی

قانعی راد محمدامین، ابراهیم آبادی حسین. تاثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان. آموزش عالی ایران[Internet]. 1389؛2(4):1-27. Available from: https://sid.ir/paper/135927/fa

IEEE: کپی

محمدامین قانعی راد، و حسین ابراهیم آبادی، “تاثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان،” آموزش عالی ایران، vol. 2، no. 4، pp. 1–27، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135927/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button