مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,180
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عارضه یابی و مسیریابی بهبود کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی با رویکرد «تحلیل شکست و آثار آن»

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 81

چکیده

 رقابت گسترده سازمان ها به ویژه در حوزه تولید خدمات باکیفیت, فرصت ارتکاب هر خطایی را از سازمان ها سلب نموده است. کتابخانه ها نیز به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نهادهای خدماتی و روح مراکز آموزشی, برای دستیابی به ماموریت خود از این قاعده مستثنی نیستند. در این تحقیق متدولوژی نوینی جهت به کارگیری تکنیک «تحلیل شکست و آثار آن» در راستای کاهش ریسک خطاهای کیفی کتابخانه ها ارایه و نتایج آن به منظور توسعه راهکار بهبود کیفی به کار گرفته شده اند. بدین منظور, موارد خطا در عناصر کیفی کتابخانه ها شناسایی و با استفاده از معیار اولویت ریسک که از حاصل ضرب سه معیار «احتمال وقوع», «شدت خطا» و «قابلیت پیشگیری قبل از وقوع» حاصل می شود, مورد ارزیابی قرار گرفتند. در نهایت بر اساس رتبه و وضعیت خطاها (شکست ها) در حوزه های مختلف, تعیین کننده ترین خطاها تعریف می شود و مسیر تعالی کیفیت خدمات کتابخانه بر این مبنا تبیین می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زنجیرچی، سیدمحمود، و صیادی تورانلو، حسین. (1389). عارضه یابی و مسیریابی بهبود کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی با رویکرد «تحلیل شکست و آثار آن». آموزش عالی ایران، 2(4)، 55-81. SID. https://sid.ir/paper/135926/fa

Vancouver: کپی

زنجیرچی سیدمحمود، صیادی تورانلو حسین. عارضه یابی و مسیریابی بهبود کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی با رویکرد «تحلیل شکست و آثار آن». آموزش عالی ایران[Internet]. 1389؛2(4):55-81. Available from: https://sid.ir/paper/135926/fa

IEEE: کپی

سیدمحمود زنجیرچی، و حسین صیادی تورانلو، “عارضه یابی و مسیریابی بهبود کیفیت خدمات کتابخانه های دانشگاهی با رویکرد «تحلیل شکست و آثار آن»،” آموزش عالی ایران، vol. 2، no. 4، pp. 55–81، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/135926/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button