مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

706
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی دانشکده های دانشگاه یزد از نظر به کارگیری مدیریت دانش با استفاده از رویکرد ترکیبی EFQM و TOPSIS فازی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 110

چکیده

 در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش, موسسات آموزش عالی به فرصت مناسب و مهمی دست پیدا کرده اند تا از طریق مدیریت دانش در درون خود, به اهداف و استراتژی هایی که به منظور آنها به وجود آمده اند, دست پیدا کند. ازآنجاکه پایش و ارزیابی سازمان از نظر مؤلفه های مدیریت دانش, پیش نیازی برای برنامه ریزی و پیاده سازی این فعالیت ها به شمار می رود, پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت مدیریت دانش در دانشگاه یزد انجام گرفته است. به این منظور, از پرسشنامه ای در چهارچوب مدل تعالی EFQM بهره برده شده است. این تحقیق, 16 دانشکده دانشگاه یزد را از نظر وضعیت مدیریت دانش در 9 معیار تعیین شده مدل EFQM ارزیابی می کند. به منظور رتبه بندی این دانشکده ها بر اساس معیارهای مذکور, از OPSIS فازی استفاده شده است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که دانشکده های هنر و معماری, شیمی و مکانیک به ترتیب بهترین وضعیت مدیریت دانش و دانشکده های منابع طبیعی, ریاضی و علوم انسانی به ترتیب نامطلوب ترین وضعیت را در مدیریت دانش دارند. اگرچه توجه به بهبود مدیریت دانش در تمامی دانشکده ها به منظور بهبود وضعیت مدیریت دانش در این دانشگاه لازم است اما توجه به دانشکده هایی که در وضعیت نامناسب تری قرار دارند, از اولویت برخوردار است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرغفوری، سیدحبیب اله، میرفخرالدینی، سیدحیدر، و صادقی آرانی، زهرا. (1389). ارزیابی دانشکده های دانشگاه یزد از نظر به کارگیری مدیریت دانش با استفاده از رویکرد ترکیبی EFQM و TOPSIS فازی. آموزش عالی ایران، 2(4)، 83-110. SID. https://sid.ir/paper/372916/fa

    Vancouver: کپی

    میرغفوری سیدحبیب اله، میرفخرالدینی سیدحیدر، صادقی آرانی زهرا. ارزیابی دانشکده های دانشگاه یزد از نظر به کارگیری مدیریت دانش با استفاده از رویکرد ترکیبی EFQM و TOPSIS فازی. آموزش عالی ایران[Internet]. 1389؛2(4):83-110. Available from: https://sid.ir/paper/372916/fa

    IEEE: کپی

    سیدحبیب اله میرغفوری، سیدحیدر میرفخرالدینی، و زهرا صادقی آرانی، “ارزیابی دانشکده های دانشگاه یزد از نظر به کارگیری مدیریت دانش با استفاده از رویکرد ترکیبی EFQM و TOPSIS فازی،” آموزش عالی ایران، vol. 2، no. 4، pp. 83–110، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372916/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button