انتظارات روزافزون مشتریان و رقابتی شدن کسب و کار موجب شده است تا سازمان ها در زمینه مسایلی چون افزایش تنوع محصول، هزینه کمتر، کیفیت بهتر و پاسخ گویی سریع تر، همواره درصدد بهبود فرایندها و فعالیت های خود باشند. بدین ترتیب برای ارتقای عملکرد سازمان، بهبود مستمر فرایندها به عنوان یک هدف استراتژیک مطرح شده است، بهبود مستمر به منظور تلاش مداوم در جهت انطباق با استانداردها و سپس ارتقای سطح آن ها به کار گرفته می شود.در تحقیق حاضر برنامه های بهبود یکی از تامین کنندگان قطعات پلیمری شرکت سازه گستر سایپا مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده است تا نواقص موجود در این برنامه ها شناسایی شوند. سپس حالات خرابی و عواملی که در ایجاد ضایعات موثر هستند تعیین، و پس از مشخص شدن علل اصلی و فرعی این عوامل، اولویت بندی راه حل ها و اقدامات پیشگیرانه برای آن ها پیشنهاد شده است. در پایان برای تعیین اصلی ترین نوع ضایعات، نتایج حاصله در نرم افزار تصمیم گیری وارد شده است.