Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (33)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3218
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1 (33)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3670
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3670

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 33)
  • صفحات: 

    13-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1110
  • دانلود: 

    764
چکیده: 

انتظارات روزافزون مشتریان و رقابتی شدن کسب و کار موجب شده است تا سازمان ها در زمینه مسایلی چون افزایش تنوع محصول، هزینه کمتر، کیفیت بهتر و پاسخ گویی سریع تر، همواره درصدد بهبود فرایندها و فعالیت های خود باشند. بدین ترتیب برای ارتقای عملکرد سازمان، بهبود مستمر فرایندها به عنوان یک هدف استراتژیک مطرح شده است، بهبود مستمر به منظور تلاش مداوم در جهت انطباق با استانداردها و سپس ارتقای سطح آن ها به کار گرفته می شود.در تحقیق حاضر برنامه های بهبود یکی از تامین کنندگان قطعات پلیمری شرکت سازه گستر سایپا مورد بررسی قرار گرفته و تلاش شده است تا نواقص موجود در این برنامه ها شناسایی شوند. سپس حالات خرابی و عواملی که در ایجاد ضایعات موثر هستند تعیین، و پس از مشخص شدن علل اصلی و فرعی این عوامل، اولویت بندی راه حل ها و اقدامات پیشگیرانه برای آن ها پیشنهاد شده است. در پایان برای تعیین اصلی ترین نوع ضایعات، نتایج حاصله در نرم افزار تصمیم گیری وارد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1110

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 764 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 33)
  • صفحات: 

    37-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3237
  • دانلود: 

    1478
چکیده: 

این مقاله حاصل پروژه ای میدانی در شرکت صنعتی ایران خودرو است. در مقاله حاضر تلاش شده تا درباره فرایند انتخاب و انتقال تکنولوژی بحث، و بر مبنای آن، الگوریتم کیفی و کمی انتخاب تکنولوژی تشریح گردد و معیارهای درست انتخاب تکنولوژی معرفی شود. بدین منظور، پس از بیان کلیاتی در خصوص تکنولوژی و مکانیزم های انتقال و توسعه تکنولوژی، چک لیست عوامل موثر بر فرایند انتخاب تکنولوژی بررسی شد. سپس، به کمک کارشناسان خبره از 66 عامل موثر مطرح در انتخاب تکنولوژی 23 عامل کاربردی در واحد تولید بدنه خودرو در شرکت ایران خودرو انتخاب شد. براین اساس، الگوریتم کمی انتخاب تکنولوژی، کامل بیان شد. سپس، تاثیر هر یک از عوامل هر یک از مراحل فرایند مشخص گشت. در نهایت، فرایند ورودی تکنولوژی به داخل شرکت تعیین شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1478 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 33)
  • صفحات: 

    57-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    6
  • بازدید: 

    6995
  • دانلود: 

    3510
چکیده: 

هدف کلی از این تحقیق تعیین رابطه ماهیت شغل و رضایت شغلی چهار گروه کاری (سرپرستان، مهندسین، کارگران و مدیران میانی) شرکت ذوب آهن اصفهان است. روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بود. برای ارزیابی ماهیت شغل از پرسشنامه بیکر و از پرسشنامه هنجاریابی شده مینه سوتا برای ارزیابی و اندازه گیری رضایت شغلی استفاده شد. ضریب پایایی پرسشنامه بیکر 0.87 و مینه سوتا 0.92 برآورد شد. نمونه آماری مشتمل بر 312 نفر کارکنان ذوب آهن اصفهان در سال 1384 بود که از طریق نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام پذیرفت. نتایج نشان داد که بین ارزش کار، خود استقلالی، فرصت های شغلی، امکانات شغلی و چالش شغلی با رضایت شغلی چهار گروه کاری رابطه معنادار و  مثبت (در سطح 0.05) وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6995

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 6 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 33)
  • صفحات: 

    77-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1479
  • دانلود: 

    787
چکیده: 

این مقاله با استفاده از اطلاعات مالی کلیه شرکت های فعال در بورس که اطلاعات مالی آن ها برای سال های 1380 تا 1383 موجود است، به بررسی عواملی می پردازد که می تواند شرکت های موفق را از لحاظ مالی از شرکت های ناموفق متمایز کند. موفقیت مالی بر اساس دو معیار ارزیابی عملکرد، نسبت شارپ و ضریب آلفای جنسن، اندازه گیری شده است. نه ویژگی مالی شرکت ها که با توجه به تحقیقات صورت گرفته در سایر بورس های دنیا با موفقیت مالی یک شرکت ارتباط معنی داری دارند به عنوان معیارهای بالقوه در تعیین موفقیت یا عدم موفقیت شرکت در نظر گرفته شده است. برای آزمایش نتایج تحقیق به پیش بینی عملکرد مالی شرکت های فعال در بورس برای سال 1384 پرداخته شده است. جهت کمی و قابل مقایسه کردن عملکرد پیش بینی شده و عملکرد واقعی شرکت ها در این سال از یک تابع منطقی صفر و یک استفاده شده است. نتایج حاکی از این امر است که شرکت های بزرگی که سود آوری خوبی دارند و از لحاظ مدیریت کارای سرمایه در گردش با مشکل خاصی روبه رو نیستند، نسبت به سایر شرکت ها از لحاظ مالی موفق تر عمل می کنند. هم چنین نتایج نشان دهنده قدرت نسبتا بالای عوامل شناسایی شده در پیش بینی عملکرد مالی شرکت ها می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1479

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 787 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 22
نویسندگان: 

هویدا رضا | نادری ناهید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 33)
  • صفحات: 

    103-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    11
  • بازدید: 

    3631
  • دانلود: 

    2929
چکیده: 

این مقاله به بررسی میزان رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه اصفهان پرداخته است. جامعه آماری آن را تمام کارکنان رسمی دانشگاه اصفهان در سال 1387 تشکیل داده و نمونه گیری به شیوه طبقه ای تصادفی متناسب با حجم انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و با استفاده از پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی پودساکف و همکاران (1991) متغیرها اندازه گیری شدند. پرسشنامه مذکور از روایی محتوا برخوردار بوده و پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ 0.89 تعیین گردید. یافته های به دست آمده با استفاده از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار استنباطی t)،F و ضریب همبستگی پیرسون) مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد همه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی در میان کارکنان به جزء نوع دوستی بیش از حد متوسط بود. میزان جوانمردی در بین کارکنان با توجه به نوع وظایف از تفاوت معنادار برخوردار بود. هم چنین بین مولفه های رفتار شهروندی به جزء مولفه جوانمردی رابطه مستقیم وجود داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3631

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2929 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 17
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2 (پیاپی 33)
  • صفحات: 

    119-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    3693
  • دانلود: 

    2013
چکیده: 

یکی از نظریه های نوین در زمینه رهبری سازمانی، رهبری تحول آفرین است. رهبران تحول آفرین اثربخشی را به کارایی ترجیح می دهند و سعی می کنند با توجه به روحیات خود و کارکنان، از منابع انسانی سازمان بهره مند شوند. هوش عاطفی نیز، یکی از مفاهیم تازه در حیطه روابط کارکنان و مدیر است که توانایی افراد را در شناخت و کنترل هیجانات خود و دیگران می سنجد. در این پژوهش به بررسی و تحلیل رابطه بین دو متغیر هوش عاطفی و رهبری تحول آفرین پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق مدیران شرکت های فعال در صنعت ریخته گری شهر قم است. داده های مربوط به هوش عاطفی به وسیله پرسشنامه قابلیت های عاطفی «گولمن» و داده های مربوط به سبک رهبری تحول آفرین به وسیله پرسشنامه چند عاملی رهبری «بس و آوولیو» جمع آوری گردید. تحلیل اطلاعات با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن حاکی از این است که رابطه بین هوش عاطفی با سبک رهبری تحول آفرین رابطه معناداری دارند. هم چنین تحلیل رگرسیون چند عاملی بیان کننده این است که از میان مولفه های هوش عاطفی، خودآگاهی و مدیریت روابط بیشتری تاثیر را در رهبری تحول آفرین دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3693

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2013 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button