Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    923
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 923

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    13-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    948
  • دانلود: 

    562
چکیده: 

فرهنگ سازمانی می تواند چالش بزرگی برای انجام هر برنامه دانشی باشد و با این حال نیز شناخت کمی از چگونگی مشارکت یا ممانعت فرهنگ سازمانی در اجرای مدیریت دانش وجود دارد. بنابراین، این پژوهش با هدف امکان سنجی اجرای یک برنامه مدیریت دانش در شرکت ملی حفاری ایران، درصدد آزمون تجربی چارچوب مفهومی برای ارزیابی تاثیر فرهنگ سازمانی بر فرایند خلق دانش است. برای این منظور، پرسش نامه و روش های تجزیه و تحلیل آماری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISER برای سنجش متغیرهای تحقیق به کار گرفته شده است. نتایج تجزیه و تحلیل پرسش نامه نشان داد که انواع مختلف فرهنگ سازمانی تاثیر مثبت و معناداری بر فرایند تبدیل دانش و خلق دانش سازمانی دارد. هم چنین نتایج جانبی پژوهش نشان داد که فرهنگ ادهوکراسی بیش ترین نقش را در توسعه وبهبوددانش آفرینی سازمانی داشته و وجود یک فرهنگ نوآورانه و کارآفرین در جریان تبدیل دانش و خلق دانش جدید ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 948

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 562 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    41-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1932
  • دانلود: 

    528
چکیده: 

شبکه های اجتماعی در برگیرنده روابطی هستند که اطلاعات و منابع مورد نیاز کارآفرینان را در اختیارشان قرار می دهند. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر به کارگیری منابع مشورتی شبکه اجتماعی کارآفرینان (مدیران اجرایی) بر عملکرد کسب و کارهای نوپای ایرانی (n=135) که در برنامه پژوهشی 2011 دیده بان جهانی کارآفرینی شرکت داشته اند، است. نتایج داده های 2011 GEM مبتنی بر مدل یابی معادلات ساختاری نشان می دهد که اندازه شبکه اجتماعی کارآفرینان، تاثیر مثبت بر عملکرد کسب و کارهای شان دارد. هم چنین نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن است که حمایت خانوادگی صاحبان کسب و کار تاثیر شبکه اجتماعی بر عملکرد کسب و کارهای شان افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1932

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 528 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    63-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1239
  • دانلود: 

    706
چکیده: 

دستیابی به چابکی در تولید، نیازمند برآورده شدن مجموعه ای از نیازمندی ها در زنجیره تامین شرکت است تا بتواند از رویکرد چابکی در شرکت پشتیبانی کند. در این میان، عواملی هستند که می توانند بر این چابکی اثر گذارند. بنابراین، شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر چابکی در زنجیره تامین یکی از مسائل راهبردی است. دستیابی به پاسخی شایسته برای این مساله، می تواند در دراز مدت با اهمیت و دارای پیامدهای شگرف اقتصادی باشد. در مقایسه با دیگر حوزه ها، پژوهش های کمی برای شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر زنجیره تامین چابک انجام شده است. هم چنین، در پژوهش های کنونی نیز تاکید بیش تری بر شاخص های کمی شده است و شاخص های کیفی کمتری بررسی شده است. دلیل این کم توجهی، شاید به ماهیت نادقیق بودن شاخص های کیفی و نیز کنش دو سویه آن ها در شناسایی و رتبه بندی مربوط باشد. در این پژوهش با به کارگیری یک رویکرد نوین آمیخته با استفاده از فرایند تحلیل شبکه ای فازی، عوامل موثر بر چابکی زنجیره تامین شناسایی و رتبه بندی می شوند. برای تعیین روابط میان شاخص ها از روش مدل سازی ساختاری تفسیری استفاده شده است. رویکرد پیشنهادی در یک بررسی موردی به کار گرفته شده است. یافته ها نشان می دهد که این رویکرد می تواند در دستیابی به عوامل اثر گذار سودمند باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1239

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 706 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    89-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    732
  • دانلود: 

    262
چکیده: 

هدف این مقاله بررسی میزان برخورداری ازشاخص های مختلف رفتار شهروندی سازمانی در یکی از سازمان های آموزشی بوده است. در این تحقیق رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه مازندران با توجه به نوع وظایف، سابقه خدمت، سطح تحصیلات، جنسیت و نوع استخدام، در چارچوب نظریه ارگان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری آن 300 نفراز پرسنل بخش های مختلف دانشگاه هستند و روش جمع آوری اطلاعات به شیوه سرشماری انجام گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی است که داده ها با استفاده از روش مثلث سازی و سه ابزار پرسش نامه، مصاحبه و بررسی اسناد جمع آوری شدند. یافته های این تحقیق نشان می دهد که کارکنان دانشگاه مازندران از رفتار شهروندی سازمانی برخوردار هستند. ولی میان میزان برخورداری از شاخص های مختلف رفتار شهروندی سازمانی تفاوت معنی داری وجود دارد. هم چنین از دیگر یافته های حاصل از این تحقیق این است که میان کارکنان در میزان برخورداری برحسب جنسیت نوع وظایف، سطح تحصیلات و نوع استخدام تفاوت معنی داری وجود ندارد. ولی از نظر سابقه خدمت تفاوت معنی دار وجود دارد. یافته های حاصل از مصاحبه نیز نشان دادکه کارکنان از رفتار شهروندی سازمانی برخوردار هستند، در نهایت بررسی اسناد و مدارک نیز گویای این بود که دانشگاه در زمینه آموزش رفتارهای شهروندی دوره آموزشی برگزار نکرده است. بر این اساس توجه بیش تر به شناخت رفتار شهروندی سازمانی در دانشگاه مازندران به منظور افزایش اثربخشی سازمان بیش از پیش احساس می شود و به دنبال آن، نیاز به شناخت و آموزش این مفهوم و ابعاد آن به منظور توانمندسازی نیروی انسانی را می طلبد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 732

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 262 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    111-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    816
  • دانلود: 

    235
چکیده: 

در دنیای متحول و رقابتی امروز، سازمان ها بخش عظیمی از انرژی خود را صرف توجه به کارکنانی می کنند که عملکرد آن ها، عامل اصلی موفقیت سازمان هاست. عوامل مختلفی بر عملکرد وظیفه ای کارکنان اثرگذارند؛ از جمله، اخلاق کار اسلامی، احساس مثبت نسبت به کار و تعهد کاری. هدف این تحقیق، بررسی نوع و تاثیر این عوامل، با استفاده از روش توصیفی- علی، بر عملکرد وظیفه ای است. از این رو با توجه به نقش مهم دانشگاه در تربیت نیروی انسانی، دانشگاه های دولتی کشور به عنوان جامعه آماری تعیین شد. آن گاه بر اساس روابط میان متغیرها، فرضیات و الگوی مفهومی ارائه شد. در مرحله بعد با استفاده از اطلاعات به دست آمده از 280 نفر از جامعه آماری، هم چنین با به کارگیری فنون تحلیل عاملی و روش تجزیه مولفه های اصلی، ابعاد متغیرهای ارائه شده در الگوی تحقیق، مفهوم سازی و سپس با به کارگیری رگرسیون چندگانه فرضیات آزمون شد. نتایج نشان داد که عملکرد وظیفه ای هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم تحت تاثیر اخلاق کار اسلامی (45/.)، احساس مثبت به کار (50/.) و تعهد کاری (19/.) قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 816

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 235 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    131-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1096
  • دانلود: 

    291
چکیده: 

هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی میزان به کارگیری ابعاد کارآفرینی استراتژیک است. برای دسترسی به هدف مذکور، از مدل آریلند و همکارانش شامل پنج بعد تفکر کارآفرینانه، فرهنگ کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، خلاقیت و نوآوری، و مدیریت استراتژیک منابع استفاده شده است. در مقاله حاضر از روش ترکیبی کتابخانه ای و میدانی استفاده شد و ابزار گردآوری داده ها از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است که پایایی ابزار با ضریب آلفای 97.58 درصد مورد تایید قرار گرفت. جامعه تحقیق شامل پرسنل با مدرک دانشگاهی گروه پیمان آمل بوده است. برای آزمون فرضیات از آزمون های آلفا، فریدمن و مدل معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Lisrel استفاده شد. نتایج آزمون کلیت مدل معادله ساختاری تاثیر مولفه های کارآفرینی استراتژیک در گروه پیمان آمل را مورد تایید قرار داد که اثرگذاری تمامی متغیرهای مدل مورد تائید قرار گرفت و متغیر رهبری کارآفرینانه با ضریب 91 درصد دارای بیش ترین تاثیر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1096

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 291 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    8
  • صفحات: 

    157-176
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1149
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

تحقیق حاضر به بررسی تاثیر گرایش به بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد سازمانی در دانشگاه مازندران پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق شامل یازده دانشکده فعال در دانشگاه مازندران می باشد. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به به متغیرهای گرایش به بازاریابی داخلی و رفتار شهروندی سازمانی از پرسش نامه استفاده شده است. هم چنین داده های مربوط به عملکرد سازمانی با استفاده از اسناد و مدارک موجود مربوط به هر یک از دانشکده ها جمع آوری شده است. برای سنجش اعتبار پرسش نامه از آزمون آلفای کرونباخ با ضریب a=0.87 استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزارهای SPSS16، Visual PLS و Smart PLS و آزمون تحلیل مسیر انجام شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که گرایش به بازاریابی داخلی بر عملکرد و رفتار شهروندی سازمانی در دانشگاه مازندران تاثیر مثبت و معنی داری دارد. هم چنین رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد سازمانی در دانشگاه مازندران تاثیر مثبت و معنی دار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1149

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0