Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2757
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2757

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1405
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1405

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2238
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نویسندگان: 

حیدری قره بلاغ هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3619
  • دانلود: 

    2976
چکیده: 

امروزه کمتر سازمان یا موسسه ای را می توان یافت که برای ارایه کالا یا خدمت خود به همکاری با سایر سازمان ها نیاز نداشته باشد. بنابراین، برای تولید یک محصول یا ارایه یک خدمت، سازمان های مختلفی با یکدیگر همکاری می کنند. امروزه سازمان ها دریافته اند که سود حاصل از این همکاری بیش از حالت هایی است که بدون هماهنگی با سازمان های مرتبط انجام می دهند. در گذشته سازمان ها با یکدیگر همکاری و ارتباط کوتاه مدت داشته و به کسب سود حداکثر در کوتاه مدت می اندیشیدند؛ ولی امروزه این سازمان ها با همکاری یکدیگر به روابط بلند مدت و به کسب سود با یکدیگر همکاری می کنند. از این رو، یکی از راه های پاسخگویی به روابط بلند مدت و کسب سود بیشتر و سهیم شدن اطلاعات سازمان ها با همدیگر، مدیریت زنجیره تامین(SCM)  می باشد.در این مقاله به بیان تعریف، مفهوم و مولفه های اصلی مدیریت زنجیره تامین، مدل مرجع عملیات زنجیره تامین و سطوح آن پرداخته می شود و سپس مطالعه موردی در یک شرکت تولیدی نمونه با توجه به فرآیندهای مدل جهانی SCOR  مورد بررسی قرار می گیرد؛ سپس با توجه به بهترین عملکردهای مدل جهانی SCOR، شکاف بین عملکردها و فرآیندهای مرتبط با آن عملکردها شناسایی شده و در نهایت پروژه های بهبود شناسایی و اولویت بندی می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3619

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2976 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    12-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4004
  • دانلود: 

    3895
چکیده: 

در طول چند سال گذشته کسب و کارهای کوچک و متوسط به عنوان اصلی ترین منابع ایجاد شغل در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه شناخته شده اند. این نوع از کسب و کارها به سبب ماهیت و ویژگی های خاص خود و به دلیل اینکه سهم مهمی در تامین نرخ بیکاری کشورها و افزایش رشد و توسعه اقتصادی جوامع دارند، برای دولت ها دارای اهمیت بسیار بالایی می باشند. این شرکت ها به دلیل کوچکی و سادگی در ساختار سازمانی، انعطاف پذیری بالا در برابر تغییرات، سرعت قابل قبول در روند انجام فعالیت ها و همچنین قدرت رقابت در محیط بیرونی شرکت از توانایی و ظرفیت های بسیار بالایی جهت بهبود عملکردهای خود و دست یابی به اهداف برنامه ریزی شده شرکت با استفاده از منابع موجود، برخوردار می باشند.با توجه به آنچه بیان شد، شناسایی صحیح عوامل استراتژیک موثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط و به کارگیری درست هر یک از آنها به مانند سلاحی قدرتمند عمل نموده و از کسب و کارهای کوچک ومتوسط در برابر تغییرات نابهنگام محیطی محافظت خواهد نمود. لذا تحقیق حاضر با هدف مشخص نمودن عوامل استراتژیک داخلی موثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط، ضمن مرور مستند بر ادبیات موضوعی مربوط، تعاریفی مختلف، مدلی یکپارچه از عوامل استراتژیک داخلی موثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط ارایه شده است و در ادامه برای هر یک از ابعاد قضیه ای ارایه شده است. قضایای اصلی تحقیقی حاضر این است که آیا عوامل مدیریتی، منابع انسانی، ساختار سازمانی، اندازه سازمانی، سیستم های سازمانی، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، استراتژی ها شرکت، تولید و عملیات و منابع مالی سازمان بر بهبود عملکرد شرکت های کوچک و متوسط تاثیر معناداری دارد؟ به منظور تایید یا رد هر یک از قضایا، از ادبیات و تئوری های مرتبط پیشین استفاده شده است و تمامی قضایا مورد تایید قرار گرفت. در پایان، ضمن جمع‏بندی و بیان نتایج تحقیق، پیشنهادات مرتبط با آن برای مدیران و نیز ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4004

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3895 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 46
نویسندگان: 

ایمان خان نیلوفر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    29-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1412
  • دانلود: 

    730
چکیده: 

به نظر می رسد که کانون مزیت رقابتی از تکنولوژی اطلاعات به سیستم های اطلاعاتی منتقل شده است. مزیت رقابتی محصول تکنولوژی اطلاعات نیست، بلکه مرهون سیستم های اطلاعاتی و فرآیندهای اساسی مدیریتی است که از آن بهره می گیرند. هدف، تسهیل استفاده از اطلاعات در سازمان است. چنین مزیت هایی می تواند ناملموس بوده و به مواردی همچون مهارت ها و تجربیات کارکنان و قابلیت های سازگاری آنها با سازمان مرتبط باشد. هدف از مقاله، معرفی مدیریت دانش، چرخه عمر و سبک های مدیریت دانش، همچنین معرفی گروه افزارها و بیان ارتباط بین ویژگی ها و ظرفیت های گروه افزارها و مراحل فرآیند مدیریت دانش می باشد. عوامل زیربنایی اجرای موفقیت آمیز مدیریت دانش با توجه به کاربرد گروه افزارها مورد بررسی قرار می گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1412

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 730 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    36-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4635
  • دانلود: 

    2729
چکیده: 

تدوین استراتژی های مناسب یک سازمان، نتیجه انجام فرآیند مناسب برنامه ریزی استراتژیک آن سازمان است. این نوع برنامه ریزی اولین مرحله از مراحل سه گانه مدیریت استراتژیک می باشد. بر این اساس مدیریت استراتژیک را می توان هنر و علم تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه که سازمان را به هدف های خود نایل می سازد، تعریف نمود. مدیریت استراتژیک در برگیرنده سه مرحله می باشد. تدوین استراتژی ها، اجرای استراتژی ها و ارزیابی استراتژی ها. اغلب تدوین استراتژی را مرحله تئوری و برنامه ریزی و اجرای استراتژی ها را مرحله عملی و سومین مرحله، یعنی ارزیابی استراتژی ها را مرحله کنترل مدیریت استراتژیک می نامند.تدوین استراتژی ها مناسب برای یک سازمان نیاز به شناخت آن سازمان دارد که این امر در گرو انجام فرآیند صحیح برنامه ریزی استراتژیک است. بدین معنا که در ابتدا اهداف، وظایف و ماموریت آن سازمان مشخص می شود پس از آن، عوامل داخلی و خارجی سازمان بررسی خواهد شد، سپس این عوامل مورد مقایسه قرار گرفته و در نهایت استراتژی مناسب سازمان و اولویت آنها تدوین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4635

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2729 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    47-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    2776
  • دانلود: 

    1168
چکیده: 

ارزیابی عملکرد منابع انسانی و ارایه روشهای برای بهبود بهره وری آنان یکی از مهمترین مسایلی است که می تواند در افزایش کارایی یک سازمان از جمله بانک ها موثر واقع شود. هدف اصلی از پژوهش رتبه بندی و ارزیابی عملکرد شعب مرکزی بانک صنعت و معدن سراسر کشور از نقطه نظر شاخص های منابع انسانی در سال 1386 می باشد. برای این منظور، بعد از رتبه بندی شعب بانک به وسیله روش ناپارامترPCA ، برای تعیین و تصدیق اعتبار مدل PCA، نتایج حاصل از رتبه بندی این مدل را با نتایج حاصل از رتبه بندی مدل تاکسونومی مقایسه شده است. لازم به ذکر است که در این پژوهش شعبه های مرکزی بانک صنعت و معدن سراسر کشور، واحدهای تصمیم گیرنده(DMUs)  مورد مطالعه می باشند و شاخص های انگیزش کارکنان، احساس مسوولیت، خلاقیت و نوآوری، روابط با دیگران، عملکرد فرد در سازمان، کیفیت انجام کار، مهارتها و تواناییها، نظم و انضباط به عنوان شاخص های خروجی و شاخص های تعداد پرسنل، ساعات آموزش، هزینه آموزش و تحقیقات به عنوان شاخص های ورودی در نظر گرفته شده است. این تحلیل بیان می کند که ضریب همبستگی بین دو مدل به عنوان شاخصی بر ارزیابی عملکرد خیلی به عدد یک نزدیک است و به این مفهوم است که رتبه بندی شعب بانک مورد مطالعه به روش PCA از دقت بالایی بر خوردار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1168 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    62-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4421
  • دانلود: 

    1782
چکیده: 

اندازه گیری کیفیت در سازمان های خدماتی از قدمتی کمتر از 20 سال برخوردار می باشد. تحقیق حاضر با استفاده از مدل سروکوال، کیفیت خدمات دانشگاه آزاد اسلامی (مطالعه موردی واحد علی آباد کتول) را از پنج بعد مختلف مورد ارزیابی قرار می دهد. این پنج بعدعبارت اند از:1. وضعیت ظاهری و تسهیلات سازمان، یا ابعاد فیزیکی 2. قابلیت اطمینان خدمات عرضه شده 3. میزان پاسخگویی سازمان 4. نحوه تضمین کیفیت خدمات 5. همدلی یا درک مشتری. همچنین با استفاده از تکنیک QFD به تعیین ویژگی های خدمات بر اساس نیازمندی های مشتریان بپردازد. نوع تحقیق، کاربردی بوده و روش تحقیق از نوع تحقیق پیمایشی و توصیفی و استنباطی می باشد.جامعه مورد تحقیق دانشجویان به تعداد 6000 نفر بوده و نمونه 361 نفر انتخاب گردید. با استفاده از کتب و مجلات و پرسشنامه و مصاحبه، اطلاعات لازم تهیه گردید و جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات و تعیین شکاف معیارهای کیفیت خدمات از آمار توصیفی استفاده شد و وجود شکاف خدمات با استفاده از آزمون علامت نیز مورد تایید قرار گرفت و همچنین بر اساس تکنیک QFD و با استفاده از تحلیل همبستگی ویژگی های خدمات بر اساس نیازمندی های دانشجویان به دست آمد. بر اساس نتایج تحقیق که نشان دهنده شکاف در تمامی معیار های سروکوال بود به ترتیب (پایین به بالا) شکاف ها عبارت اند از: عوامل محسوس، قابلیت اعتبار، همدلی، اطمینان خاطر، پاسخگویی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4421

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1782 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

محمدی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    80-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    2282
  • دانلود: 

    1238
چکیده: 

در این تحقیق، تاثیر مدیریت سرمایه در گردش بر سودآوری شرکت ها در جامعه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه آماری این تحقیق شامل 92 شرکت می باشد که بین سال های 1375 تا 1384 مورد بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق از متغیر " نسبت سود ناخالص به جمع داراییها " به عنوان معیار سودآوری شرکت ها و از متغیرهای، دوره وصول مطالبات، دوره گردش موجودی ها، دوره واریز بستانکاران و چرخه تبدیل وجه نقد به عنوان معیارهای مدیریت سرمایه در گردش و از متغیرهای، اندازه شرکت، رشد فروش، نسبت دارایی های مالی به کل دارایی ها و نسبت بدهی های مالی به کل دارایی ها به عنوان متغیرهای کنترل استفاده شده است. نتایج این تحقیق حاکی از این بود که بین سودآوری شرکت ها با دوره وصول مطالبات، دوره گردش موجودی ها، دوره واریز بستانکاران و چرخه تبدیل وجه نقد، رابطه معکوس معنا داری وجود دارد. به عبارتی مدیران می توانند با کاهش دوره وصول مطالبات و دوره گردش موجودی ها در حد معقول سودآوری شرکتشان را افزایش دهند. همچنین نتایج این تحقیق در رابطه با دوره واریز بستانکاران می تواند بیانگر این امر باشد که شرکت هایی که سودآور می باشند دوره واریز بستانکاران کوتاه تری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2282

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1238 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    92-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1328
  • دانلود: 

    792
چکیده: 

هر فرآیند دارای یک یا چند ورودی و خروجی است. در طراحی آزمایش های (DOE) عبارت است از اعمال تغییر آگاهانه در متغیرهای ورودی یک فرآیند و سنجش و ارزیابی تغییرات حاصل در متغیر خروجی (پاسخ). یکی از مهم ترین مسایلی که در حوزه طراحی آزمایش های مطرح است تعیین متغیرهای ورودی به منظور بهینه سازی متغیر پاسخ می باشد. این مقاله از روش برنامه ریزی آرمانی غیرخطی برای بهینه سازی مسایلی که دارای بیش از یک پاسخ هستند، استفاده می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1328

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 792 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button