Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1409
  • دانلود: 

    682
چکیده: 

هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با استراتژی مدیریت دانش در شرکت نفت پارس (سهامی عام) است. بدین منظور، از مدل دنیسون استفاده شده است. این مدل دارای چهار بعد اصلی انطباق پذیری، درگیرشدن در کار، رسالت و سازگاری می باشد. برای ارزیابی هر بعد اصلی سه شاخص تعریف شده است و خلق و انتقال دانش به عنوان مولفه های استراتژی مدیریت دانش در نظر گرفته شده اند. جامعه آماری پژوهش حاضر، کلیه مدیران عالی، میانی، عملیاتی و اعضای هیات مدیره شرکت نفت پارس می باشند که تعداد این افراد 53 نفر بوده است. بنابراین حجم نمونه تحقیق حاضر بر اساس جدول مورگان 45 نفر می باشد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش پرسش نامه می باشد که پایایی مربوط به ابزار سنجش با آلفای کرونباخ 94% محاسبه شد و روایی آن به شیوه قضاوتی مورد تایید قرار گرفت. در این تحقیق از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن برای آزمون فرضیه ها استفاده شده است. تحلیل داده ها نشان داد که بین چهار بعد فرهنگ سازمانی با استراتژی مدیریت دانش در سازمان فوق الذکر رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از رتبه بندی عوامل تاثیرگذار بر استراتژی مدیریت دانش، با استفاده از آزمون فریدمن نشان دهنده این است که ترتیب اولویت و اهمیت مولفه های فرهنگ سازمانی بر اساس میزان تاثیری که بر استراتژی مدیریت دانش (خلق و انتقال دانش) می گذارند، به ترتیب شاخص های فرهنگ مشارکت، فرهنگ انطباق، فرهنگ سازگاری و فرهنگ رسالت می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 682 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    13-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2937
  • دانلود: 

    1499
چکیده: 

ایجاد وفاداری در مشتری مفهومی است که در کسب و کارهای امروزی مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته است. توسعه اعتماد و تعهد وفاداری نیز همزمان است، اعتماد منطقی به سمت تعهد منطقی هدایت می شود. بر این اساس مدیران برندها در ابتدا باید دانش درستی در ارتباط با قابلیت اعتماد جهت برآوردن انتظارات داشته باشند تا مشتری به سمت تعهد وفاداری میل پیدا نماید. این پژوهش در آن سنجش قابلیت اعتماد برند شرکت های بیمه بر تعهد وفاداری مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت در زمره تحقیقات توصیفی و غیر آزمایشی (میدانی و پیمایشی) قرار داشته و نمونه گیری به روش تصادفی و به تعداد 396 پرسشنامه جمع آوری گردیده است. به منظور تحقق اهداف تحقیق، پس از انجام مطالعات کتابخانه ای، از طریق مطالعه میدانی و تهیه پرسش نامه راه های مورد نیاز گردآوری و سپس از طریق نرم افزار spss فرضیات مورد آزمون قرار گرفت، یافته ها نشان می دهند که قابلیت اعتماد برند نقش مهمی در بهبود تمایلات رفتاری مشتریان ایفا می کند، بدین معنی که افزایش رضایت مشتریان باعث تعهد وفاداری، تبلیغ و توصیه شرکت بیمه خود به دیگران و کاهش تمایل به تغییر می گردد. از این رو مدیران می بایست به قابلیت اعتماد توجه ویژه ای داشته و نقش آن را در مدیریت ارتباط با مشتری مد نظر قرار داده و استراتژی های مناسبی در راستای ایجاد اعتماد و توسعه وفاداری آنان طراحی نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    25-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2981
  • دانلود: 

    1403
چکیده: 

منابع انسانی یکی از مهم ترین دارایی سازمان ها به حساب می آید و لذا لازم است که مکانیزمی قانون مند جهت اندازه گیری و ثبت حساب دارایی نیروی انسانی شناسایی گردد. با توجه به اهمیت این مقوله، در این تحقیق تلاش شده تا ضمن تعریفی روشن از مساله تحقیق و ادبیات مربوط به آن، موانع به کارگیری سیستم حسابداری منابع انسانی در دیوان محاسبات کل کشور مورد بررسی قرار گیرد. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است و با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش از نوع اکتشافی- توصیفی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران، حسابرسان، سرحسابرس و سرحسابرسان ارشد دیوان محاسبات کل کشور می باشند. برای اجرای این پژوهش تعداد 67 نفر از جامعه آماری به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای بررسی چالش های به کارگیری سیستم حسابداری منابع انسانی از پرسشنامه خود ساخته ای که پایایی آن 82% است، استفاده شده است. داده های به دست آمده در این پژوهش در سطح آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. نتایج این تحقیق نشان داد که عدم آگاهی مدیران، عدم وجود استانداردی مبنی بر تاکید بر بکارگیری سیستم حسابداری منابع انسانی، عدم آگاهی حسابداران، عدم ارائه آموزش کافی در دانشکده های حسابداری و مدیریت و مشکلات پیاده سازی مانع به کارگیری سیستم حسابداری منابع انسانی در دیوان محاسبات کل کشور شده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2981

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1403 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    35-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1953
  • دانلود: 

    1116
چکیده: 

به روایت آمار و اطلاعات متخذه از سطح مراجع بیمه ای، بیمه های عمر، هم از جهت تراکم (نسبت حق بیمه های اخذ شده به کل حق بیمه های ماخوذه در کشور) و هم از جهت نفوذ (سهم این بیمه ها در تولید ناخالص داخلی کشور) نسبت به سایر کشورهای پیشرفته و حتی همرده در سطح پائینی قرار دارد. این مقاله ضمن ریشه یابی علل این پدیده، عوامل موثر در توسعه بیمه های عمر در کشور را معرفی کرده و پیشنهادات سازنده ای را جهت رفع موانع گسترش آن ارائه می کند. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی می باشد. برای جمع آوری داده های تحقیق نیز از روش پیمایشی (پرسش نامه) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را نمایندگان بیمه سامان در تهران تشکیل می دهند و از روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای تعداد 150 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند، داده های جمع آوری شده با استفاده از روش آزمون غیرپارامتریک دوجمله ای (آزمون نسبت)، مورد تحلیل قرار گرفته و جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است، نتایج به دست آمده نشان می دهد که انتظار علمی محقق مبنی بر تاثیر مستقیم، مثبت و معنادار عوامل ساختاری، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی و پشتیبانی و تامین بر توسعه بیمه عمر مورد قبول واقع گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1953

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1116 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    49-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1262
  • دانلود: 

    687
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر، بررسی سبک خرید نوجویان به عنوان اولین گروه استفاده کننده از محصول جدید است. شناسایی مصرف کنندگانی که به صورت بالقوه خریداران اولیه محصولات بازار محسوب می شوند کلید موفقیت و سودآور بودن محصولات جدید است. بنابراین درک شیوه های تصمیم گیری این مصرف کنندگان نوجو برای تصمیم گیری صحیح و ایجاد استراتژی ها و تاکتیک های موثر بازاریابی و فروش محصولات جدید ضروری است. مصرف کنندگان نوجو به دو دسته شناختی و حسی تقسیم می شوند. تحقیق حاضر با عنوان بررسی تاثیر دو نوع نوجویی حسی و شناختی بر شیوه های خرید مصرف کننده، در واقع سبک خرید این دو نوع مصرف کنندگان نوجو را بررسی می کند. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات علی و از شاخه میدانی می باشد. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسش نامه جمع آوری شده است. پرسش نامه مذکور توسط 428 نفر از دانشجویان دانشگاه های اراک تکمیل گردید. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد نوجویان شناختی در تصمیم گیری خریدشان به کیفیت توجه می کنند و نوجویان حسی بر اساس سبک های توجه به نام و نشان تجاری، توجه به مد و جنبه تفریحی و سبک خرید از روی عادت؛ خرید می کنند، همچنین نوجویان شناختی بر نحوه تصمیم گیری نوجویان حسی تاثیر می گذارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 687 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    61-78
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1597
  • دانلود: 

    1107
چکیده: 

هدف این مطالعه بررسی اثرات هزینه تغییر، کیفیت خدمات، ارزش مشتری و رضایت مشتری بر حفظ مشتری و همچنین ارزیابی تقش میانجی رضایت مشتری است. داده های مطالعه از یک نمونه 384 نفری از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز انتخاب گردید. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسش نامه ساختارمند بود که پایایی آن با استفاده از معیار آلفای کرونباخ (a=.81) تایید گردید. داده ها به روش تحلیل معادلات ساختاری به کمک نرم افزار AMOS مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل داده ها نشان داد برازش مدل پیشنهادی مناسب است و نقش میانجی رضایت مشتری مورد تایید قرار گرفت. همچنین تاثیر معنادار رضایت و ارزش مشتری بر روی حفظ مشتری تایید گردید، اما بین کیفیت خدمات و هزینه تغییر بر روی حفظ مشتری تاثیر معناداری یافت نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1597

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1107 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 27
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    79-96
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    912
  • دانلود: 

    400
چکیده: 

یکی از مهم ترین موضوع ها در بحث متعادل سازی خط مونتاژ، کنترل جریان محصول و ساخت به منظور دستیابی به جریان پیوسته مونتاژ و ساخت می باشد. در این مقاله، مساله متعادل سازی یک خط مونتاژ خاص در شرکت خودروسازی سایپا در نظر گرفته شد. یک الگوریتم به منظور متعادل سازی خطوط مونتاژی که دارای مشاغل و وظایف مشابهی هستند که باید توسط چند کارگر و در یک زمان واحد انجام شوند، معرفی شد. در این روش، انتظار می رود که الگوریتم پیشنهادی در مواردی که کارها به طور همزمان در یک مسیر موازی تکمیل می شوند، موثر باشد. به منظور اندازه گیری اثربخشی الگوریتم پیشنهادی، معیارهای عملکرد که شامل تعداد کل ایستگاه های مونتاژ، تعداد کل کارگران، و بهره وری خط می باشند، در نظر گرفته شدند. در نتیجه استفاده از الگوریتم پیشنهادی با توجه به در نظر گرفتن عواملی از قبیل سیکل زمانی، تعداد مجاز کارگران در یک ایستگاه مونتاژ، و زمان بیکاری مجاز هر کارگر، راه حل هایی به منظور اندازه گیری این معیارها تعیین شدند. با این حال، این راه حل ها به ما هیچ اطلاعی در رابطه با به حداقل رساندن تعداد ایستگاه های مونتاژ و تعداد کل کارگران، همچنین به حداکثر رساندن کارآیی خط نمی دهند. بنابراین، از روش تاگوچی چندپاسخه به منظور بررسی سطوحی از عواملی که به طور مستقیم تحت تاثیر معیارهای عملکرد سیستم هستند، استفاده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 912

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 400 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    29
  • صفحات: 

    97-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    5702
  • دانلود: 

    2035
چکیده: 

در این تحقیق روابط علی میان جهت گیری های استراتژیک، قابلیت های بازاریابی و عملکرد سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. با این که شواهد زیادی مبنی بر وجود بازارگرایی در سازمان ها موجود است، ولی سازمان ها درک کافی از چگونگی به کارگیری این دارایی برای دستیابی به مزیت رقابتی ندارند. از طرفی جهت گیری های استراتژیک از جمله نوآوری گرایی، رقیب گرایی، مشتری گرایی، کارآفرینی گرایی، کارمندگرایی و هزینه گرایی به عنوان مکمل بازارگرایی، می توانند مزیت رقابتی پایدار و عملکرد عالی برای سازمان به ارمغان بیاورند. جهت گیری های استراتژیک به طور خودکار منجر به عملکرد بهتر نمی شوند، اما رفتارهای خاصی را به دنبال دارند که بر عملکرد سازمان اثر می گذارد. بنابراین، نقش قابلیت های بازاریابی و بازارگرایی به عنوان متغیرهای میانجی که رابطه بین جهت گیری های استراتژیک و عملکرد را تقویت می کنند، مورد مطالعه قرار گرفته است. اطلاعات موردنیاز جهت آزمون مدل مفهومی ارائه شده از جمع آوری 226 پرسش نامه از مدیران شعب بانک ملی ایران به دست آمده است. جهت آزمون پیوندهای علی بین متغیرها در مدل مفهومی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که در بانک ملی ایران کارآفرینی گرایی و کارمندگرایی بر بازارگرایی تاثیر مثبت دارد. ولی بین سایر جهت گیری های استراتژیک و بازارگرایی رابطه معنی داری یافت نشد. همچنین، عملکرد این بانک در فضای رقابتی کنونی تحت تاثیر متغیرهای بازارگرایی و قابلیت های بازاریابی قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5702

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2035 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 20