نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (31)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2486
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2486

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    7-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2645
  • دانلود: 

    1248
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر تبیین رابطه ساختار سازمانی با اثربخشی سازمانی و توانمندسازی در بین کارکنان آموزش و پرورش نواحی شهرستان شیراز بوده که با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان اداری نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهرستان شیراز می باشد و نمونه آماری پژوهش کارکنان ناحیه 1 و 4 می باشند که به شیوه تصادفی ساده از جامعه آماری انتخاب گردیدند. جهت جمع آوری اطلاعات و داده ها از سه پرسش نامه ساختار سازمانی (ورعی) توانمندسازی (شورت و راینهارت) و اثربخشی (هرسی بلانچارد) استفاده گردید. جهت تعیین حجم نمونه 141 نفر از جدول مورگان و گرجسی به شیوه تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از میانگین، انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که بین ساختار سازمانی و ابعاد آن با اثربخشی سازمانی رابطه معنی داری وجود دارد. هم چنین بین ابعاد توانمندسازی با اثربخشی رابطه معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2645

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1248 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    19-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2017
  • دانلود: 

    2001
چکیده: 

پژوهش حاضر درجهت تقویت مدیریت دانش بر پایه فرهنگ سازمانی کارکنان شاغل در ادارات مناطق آموزش و پرورش شهر تهران انجام شد. تعداد 61 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد ده اداره ازمناطق 21 گانه به صورت چند مرحله ای انتخاب و پرسش نامه های فرهنگ سازمان و مدیریت دانش هر یک با اعتبار a=0.95 روی افراد گروه نمونه اجرا گردید. با استفاده ازمدل t تک گروهی میزان هریک از متغیرهای فرهنگ سازمان (فرهنگ قومی، فرهنگ ادهوکراسی، فرهنگ بازار و فرهنگ سلسله مراتبی) در جامعه مورد مطالعه بیش از حد متوسط و بالا و متغیرهای مدیریت دانش (خلق دانش، تسهیم دانش و انتقال دانش) در حد متوسط ارزیابی گردید. استفاده از مدل فریدمن نشان داد در جامعه مورد مطالعه متغیرهای فرهنگ قومی، فرهنگ سلسله مراتبی، فرهنگ بازار، و فرهنگ ادهوکراسی به ترتیب رتبه های 1 تا 4 و متغیرهای خلق دانش، کاربرد دانش و تسهیم دانش در رتبه های 1 تا 3 هستند. اجرای مدل همبستگی بنیادی نشان داد متغیرهای فرهنگ بازار و تجربه خدمتی اثر منفی در مدیریت دانش دارد. به این معنا اگر مدیری نسبتا مسن، بدون تجربه خدمتی، با فرهنگ سلسله مراتبی بسیار بالا باشد، مناسب ترین ترکیب مدیریت دانش، ترکیب خلق دانش بسیار بالا، تسهیم دانش بالا، و کاربرد دانش متوسط است. نتایج حاصل از اجرای مدل هم خوانی مجذورکای نشان داد بین متغیر تحصیلات با متغیرهای فرهنگ قومی، فرهنگ ادهوکراسی، فرهنگ سلسله مراتبی، فرهنگ سازمان و مدیریت دانش به مفهوم کلی رابطه وجود دارد، و برای تعیین جهت رابطه از مدل رگرسیون هم زمان استفاده، و نتیجه نشان داد بین متغیر فرهنگ سازمان، فرهنگ قومی، فرهنگ ادهوکراسی، فرهنگ سلسله مراتبی و تحصیلات رابطه معنادار وجود دارد و با توجه به مقدار منفیb این رابطه معکوس است، یعنی با افزایش سطح تحصیلات متغیرهای ذکر شده کاهش می یابد. مدیریت دانش نیز با تحصیلات رابطه دارد. بین مولفه های مدیریت دانش با ویژگی های فردی رابطه مشاهده نگردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2017

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2001 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1501
  • دانلود: 

    952
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان انجام گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده، جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان است که در مجموع 1050 نفر می باشند. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده ا ست که حجم نمونه 274 نفر می باشد. هم چنین در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه استفاده شده است که پرسش نامه تعهد سازمانی آلن و مایر (1993) که شامل 18 سوال 5 گزینه ای طیف لیکرت (از خیلی زیاد تا خیلی کم) می باشد و پرسش نامه محقق ساخته خودکنترلی که شامل 14 سوال 5 گزینه ای طیف لیکرت (از خیلی زیاد تا خیلی کم) برگرفته از کارور و شی یر ترجمه رضوانی (1375) و گنجی (1380) می باشد. روایی پرسش نامه ها از نوع محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برآورد شده است. برای تحلیل آماری داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش هر چهار فرضیه مورد بررسی را تایید نمود. یافته ها حاکی از این است که در فرضیه اصلی بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (r=0.50). هم چنین در فرضیه های فرعی به ترتیب بین تعهد سازمانی با هیجان شخصی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (r=0.19)، بین تعهد سازمانی با ارتباط با دیگران رابطه معنادار و مثبت وجود دارد(r=0.35) و بین تعهد سازمانی با کنترل درونی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (r=0.53).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1501

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 952 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    45-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    899
  • دانلود: 

    701
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی عملکرد کارکنان مناطق مختلف دانشگاه آزاد اسلامی است. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای و طبقه بندی تعداد 1096 نفر از کارکنان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت از پرسش نامه محقق ساخته 48 سوالی است که بر اساس مدل "اچیو" هرسی و گلد اسمیت ساخته شده است که بر روی کارکنان اجرا شد. نتایج تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون پیگردی LSD نشان داد که: بین میانگین نمره عملکرد به تفکیک منطقه های دانشگاه آزاد اسلامی تفاوت وجود دارد و میانگین نمره عملکرد به تفکیک منطقه های دانشگاه آزاد اسلامی نشان داد که از 17 منطقه مورد مطالعه، مناطق 6 و 7 و 5 و 12 در مقام قیاس با سایر مناطق از بیشترین میانگین نمره عملکرد برخوردارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 899

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    57-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1546
  • دانلود: 

    795
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و جو سازمانی در مراکز آموزش عالی است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه مورد مطالعه، شامل کلیه کارکنان اعم از اعضاء هیات علمی و کارمندان اداری مراکز آموزش عالی (آزاد، پیام نور و علمی- کاربردی) می باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 165 نفر بوده که به روش نمونه گیری طبقه ای- تصادفی انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه استاندارد شده شامل: پرسش نامه مدیریت دانش دارای 38 سوال 5 گزینه ای با مولفه های (اکتساب دانش، تسهیم دانش و کاربرد دانش) و پرسش نامه جو سازمانی با 42 سوال (که 21 سوال آن مربوط به رفتار و برخوردهای رئیس با کارکنان و 21 سوال آن مربوط به رفتار و برخوردهای کارکنان با یکدیگر) استفاده شد. جهت ارزیابی و بررسی فرضیه های تحقیق که شامل یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی است از آمار توصیفی و آمار استنباطی به کمک نرم افزار آماری SPSS استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین مدیریت دانش و جو سازمانی در مراکز آموزش عالی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. هم چنین ارتقاء دانش در بین کارکنان مراکز آموزش عالی در بهبود جو سازمانی این مراکز موثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1546

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 795 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نویسندگان: 

کرم افروز محمدجواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    67-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2504
  • دانلود: 

    861
چکیده: 

پژوهش حاضر از نوع توصیفی بوده و با هدف بررسی کارکردهای مدیریتی در هر یک از سبک های سازمان مدار، فرد مدار و رابطه مدار انجام شده است. نمونه آماری، 322 نفر شامل 17 مدیر از 17 منطقه آموزش و پرورش شهر تهران و 305 نفر از کارکنان مناطق نامبرده است. ابزار اندازه گیری شامل یک پرسش نامه محقق ساخته 24 سوالی با طیف لیکرتی است و از تحلیل واریانس یکراهه و مقایسه های پس از تجربه (توکی) برای بررسی جداگانه هر کارکرد در هر سبک استفاده شده است. طبق نتایج، بیشترین کاربرد برنامه ریزی در مدیران سازمان مدار و کمترین میزان آن مربوط به مدیران رابطه مدار است. کارکرد سازماندهی در مدیران سازمان مدار بیش از سایر مدیران بکار می رود. کارکرد تصمیم گیری در مدیران سازمان مدار بیش از موقعیت مدار و رابطه مدار است و مدیران سازمان مدار نسبت به سایر مدیران، توجه بیشتری به کارکرد کنترل دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2504

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 861 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    81-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1415
  • دانلود: 

    832
چکیده: 

هدف اساسی پژوهش حاضر بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و هوش هیجانی مدیران با مدیریت دانش است.جامعه آماری این پژوهش را مدیران و کارکنان بانک تجارت شهر تهران تشکیل می دهند. تعداد 600 کارمند با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای و طبقه ای انتخاب شدند. ابزار سنجش عبارت است از پرسش نامه های مدیریت دانش سالیس و جونز (2002) که مشتمل بر 42 سوال می باشد (a=0.98) و پرسش نامه کیفیت زندگی کاری والتون (1973) شامل 29 سوال (a=0.93) و پرسش نامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ (1996) که مشتمل بر 33 سوال (a=0.83) می باشد، که بر جامعه نمونه کارکنان و مدیران بانک تجارت اجرا شد. نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیری خطی نشان داد که: بین هوش هیجانی با مدیریت دانش رابطه معنی داری وجود ندارد و بین کیفیت زندگی کاری و مدیریت دانش رابطه معنی داری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1415

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 832 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    3 (مسلسل 31)
  • صفحات: 

    93-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2598
  • دانلود: 

    1089
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش حاضر، امکان سنجی استقرار سیستم مدیریت دانش در اداره آموزش و پرورش استان اردبیل می باشد. روش تحقیق حاضر از لحاظ هدف، تحقیق کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها، تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی مقطعی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش، کلیه کارکنان اداری آموزش و پرورش استان اردبیل بوده که در سال 91-90 مشغول خدمت بودند، از جامعه آماری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد 240 نفر به عنوان گروه نمونه انتخاب و داده های مورد نیاز به وسیله پرسش نامه محقق ساخته جمع آوری گردید. روایی ابزار مورد استفاده با استفاده از نظر متخصصین، و پایابی ابزار نیز با روش ضریب آلفای کرونباخ برابر 80 صدم به دست آمده است. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری مناسب (آزمون (T و با نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحلیل داده های جمع آوری شده حاکی از آن است که استقرار مولفه های یادگیری سازمانی، منابع انسانی، فرهنگ سازمانی بالاتر از حد متوسط، مولفه سیاست ها و راهبردهای مدیریت دانش در حد متوسط، و مولفه های تکنولوژی اطلاعات و رهبری پایین تر از حد متوسط قرار دارند. از نتایج این تحقیق می توان در طراحی سیستم مدیریت دانش در سازمان های آموزشی استفاده کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2598

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1089 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button