مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

531
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی شهر زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان انجام گرفته است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده, جامعه آماری آن شامل کلیه معلمان ابتدایی ناحیه 1 شهر زاهدان است که در مجموع 1050 نفر می باشند. در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده ا ست که حجم نمونه 274 نفر می باشد. هم چنین در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه استفاده شده است که پرسش نامه تعهد سازمانی آلن و مایر (1993) که شامل 18 سوال 5 گزینه ای طیف لیکرت (از خیلی زیاد تا خیلی کم) می باشد و پرسش نامه محقق ساخته خودکنترلی که شامل 14 سوال 5 گزینه ای طیف لیکرت (از خیلی زیاد تا خیلی کم) برگرفته از کارور و شی یر ترجمه رضوانی (1375) و گنجی (1380) می باشد. روایی پرسش نامه ها از نوع محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برآورد شده است. برای تحلیل آماری داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش هر چهار فرضیه مورد بررسی را تایید نمود. یافته ها حاکی از این است که در فرضیه اصلی بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (r=0.50). هم چنین در فرضیه های فرعی به ترتیب بین تعهد سازمانی با هیجان شخصی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (r=0.19), بین تعهد سازمانی با ارتباط با دیگران رابطه معنادار و مثبت وجود دارد(r=0.35) و بین تعهد سازمانی با کنترل درونی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد (r=0.53).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بلاغت، سیدرضا، هاشمی، سیداحمد، خزاعی، زری، و محمودوند، محمد. (1392). بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی شهر زاهدان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 8(3 (مسلسل 31))، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/154224/fa

    Vancouver: کپی

    بلاغت سیدرضا، هاشمی سیداحمد، خزاعی زری، محمودوند محمد. بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی شهر زاهدان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛8(3 (مسلسل 31)):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/154224/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا بلاغت، سیداحمد هاشمی، زری خزاعی، و محمد محمودوند، “بررسی رابطه بین تعهد سازمانی با خودکنترلی معلمان ابتدایی شهر زاهدان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 8، no. 3 (مسلسل 31)، pp. 35–44، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154224/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button