هدف پژوهش حاضر بررسی نقش رسانه ملی (تلویزیون) بر توسعه فرهنگ کارآفرینی جوانان، شهر گرگان می باشد. روش تحقیق این پژوهش پیمایشی، از نوع تحلیلی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه جوانان شهر گرگان است، روش نمونه گیری طبقه ای و حجم نمونه 400 نفر از جوانان گرگان می باشد و داده ها از طریق ابزار اصلی (پرسشنامه) با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به منظور بررسی فرضیات تحقیق از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته های پژوهش موید این عقیده است که رسانه ملی (تلویزیون) عامل موثری بر توسعه فرهنگ کارآفرینی محسوب می شود.