Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2662
  • دانلود: 

    1107
چکیده: 

بهبود مستمر عملکرد در یک زنجیره تامین پویا برای اکثر تامین کنندگان، تولیدکنندگان و خرده فروشانی که در پی دستیابی به رقابت پذیری و تداوم آن هستند به یک موضوع مهم تبدیل شده است. ادبیات موجود در خصوص زنجیره تامین، بر عوامل کمی تاکید بیشتری دارد. تمرکز بر عوامل کمی موجب می شود که عوامل کیفی ای که به طور عمده موجب خلق و تقویت مزیت رقابتی می شود نادیده گرفته شود. در این مقاله بر آنیم که بر اساس مدل ارزیابی عملکرد بهاتناگار و اس سو هال، عوامل کیفی موثر بر عملکرد زنجیره تامین صنایع پتروشیمی از قبیل مکان یابی تولید، عدم اطمینان زنجیره تامین و اقدامات ساخت و تولید را بررسی کنیم و پس از آن راهکارهایی جهت بهبود عملکرد آن ارایه نماییم. اطلاعات، از طریق پرسشنامه جمع آوری و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری رگرسیون استفاده شد، نتایج تحقیق نشان می دهد که عملکرد زنجیره تامین صنعت پتروشیمی تحت تاثیر عوامل مکان یابی تولید، عدم اطمینان زنجیره تامین و اقدامات ساخت و تولید قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1107 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    11-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1222
  • دانلود: 

    366
چکیده: 

کارت امتیازی متوازن، یک سیستم جامع ارزیابی عملکرد است، که از آن برای ارزیابی عملکرد پدیده ها و موجودیت های متفاوت استفاده می شود. اجرای کارت امتیازی متوازن مستلزم شناسایی و توسعه شاخص های کلیدی برای ارزیابی عملکرد است. این مقاله تحقیقی کوشش نموده است که با هدف شناسایی شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد و بهبود کارکرد کارت امتیازی متوازن، آن را با تکنیک غربال سازی فازی یاگر تلفیق نماید. این مدل تلفیقی برای توسعه کارت امتیازی متوازن ارزیابی ارزش ویژه نام و نشان تجاری محصولات شرکت ایران خودرو اجرا گردید. یک مقدار زبانی «بسیار مهم» به عنوان یک مقدار قابل قبول برای عبور معیار از فرآیند غربال و به منظور ایجاد توافق بین مدیران و خبرگان بر روی مهمترین شاخص ها تعیین می شود. نتایج تحقیق نشان می دهد که در دیدگاه محیط، سه شاخص، در دیدگاه مالی، پنج شاخص، در دیدگاه رشد و یادگیری، هقت شاخص، در دیدگاه فرآیندهای داخلی کسب و کار، هفت شاخص، و در دیدگاه مشتری، دوازده شاخص به عنوان شاخص های کلیدی کارت امتیازی متوازن ارزیابی ارزش ویژه نام و نشان تجاری محصولات استخراج شدند. مزیت این مدل تلفیقی این است که خبرگان می توانند ارجحیت های خود درباره درجه اهمیت شاخص های متعدد کلیدی در فرآیند ارزیابی را به صورت زبانی ارایه دهند، و نیز می توانند بر روی شاخص ها بر حسب درجات اهمیت شان توافق و اجماع داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1222

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 366 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    31-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1381
  • دانلود: 

    569
چکیده: 

این مقاله روش نوینی را برای محاسبه میزان پیشرفت دقیق پروژه ها جهت کنترل دقیق تر و منعطف تر به گونه ای ارایه می نماید که علاوه بر مورد پذیرش قرار گرفتن آن توسط همگی ارکان پروژه، یکپارچگی پروژه و برنامه ریزی یکدست آن را امکان پذیر می نماید و از این لحاظ از مدل های ارایه شده فعلی مناسب تر می باشد. در این راه، فعالیت های پروژه با استفاده از روش های ای اچ پی گروهی و تاپسیس که از زیرمجموعه های تصمیم گیری چندمعیاره به شمار می روند ارزش گذاری شده و پس از نرمال کردن، از آنها درجهت دست یابی به درصد پیشرفت واقعی تر و صحیح تر استفاده می شود. درنهایت برای اثبات صحت و بهبودی که به نسبت روش های دیگر ایجاد شده است، مدل در یک پروژه عملی به صورت موردی، پیاده سازی شده است. نتایج حاصله نه تنها با استفاده از نمودار اس، به صورت گرافیکی، بلکه با استفاده از روش تحلیل واریانس، به صورت آماری نیز به اثبات رسیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1381

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 569 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    43-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    3045
  • دانلود: 

    832
چکیده: 

امروزه نقش مشتری در حفظ سهم بازار و همچنین رشد و توسعه سازمان برای کسی پوشیده نیست. پژوهش حاضر درصدد است تا با بکارگیری مدل سروکوال به شناسایی نقاط قوت و ضعف کیفیت خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو بپردازد. بدین منظور نخست مقیاسی با هدف اندازه گیری مولفه های خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو با رویکرد سروکوال توسعه می یابد. انتخاب نمونه ها به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و از بین دارندگان خودرو سمند در استان یزد صورت گرفت که در مجموع 250 پرسشنامه توزیع شده، 230 عدد برگشت داده شد. با انجام تحلیل عاملی اکتشافی، نه عامل قابلیت اطمینان، انصاف، صداقت و عدالت، درستکاری و امانتداری، دسترسی، آگاه کردن، اخلاق و شایستگی، امکانات و آراستگی شناسایی گردید. همچنین اعتبار مدل مفهومی استخراج شده از طریق تحلیل عاملی تاییدی ارزیابی شد. سپس سعی بر آن شد تا با ترسیم نقشه عناصر کیفی، نقاط بحرانی موفقیت و آسیب آفرین کیفیت خدمات فروش و پس از فروش ایران خودرو، شناسایی شود که نتایج آن حاکی از آن است که عوامل موفقیت ایران خودرو در خدمات فروش و پس از فروش، بعد اعتبار، عامل دسترسی، عامل قابلیت اطمینان، عامل انصاف (راحتی فرآیند تحویل خودرو) و عامل آراستگی (پرسنل مرتب و آراسته) هستند. از طرفی عوامل آسیب آفرین آنها، عامل امکانات، عامل درستکاری و امانتداری، عامل صداقت وعدالت، عامل آراستگی (محل مناسب برای استراحت مشتری)، عامل انصاف (اهمیت به وقت مشتری) و عامل آگاه کردن (کیفیت اطلاع رسانی در زمان فروش تا تحویل) شناخته شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3045

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 832 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    55-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1443
  • دانلود: 

    428
چکیده: 

در این مقاله به بررسی میزان اهمیت فرآیند برآورد هزینه در تکمیل موفقیت آمیز پروژه و همپوشانی آن با سایر حوزه ها و فرآیندهای مدیریت پروژه پرداخته می شود. بدین منظور با انتخاب سازمان نفت مناطق مرکزی ایران، به عنوان یکی از بزرگترین کارفرمایان پروژه های صنعت نفت و گاز کشور و با بکارگیری مدل بلوغ مدیریت پروژه، میزان اثر بخشی سازمان مذکور در پیاده سازی فرآیند برآورد هزینه پروژه مورد بررسی قرار می گیرد. بررسی داده های جمع آوری شده در سازمان مورد بررسی و همچنین مقایسه تطبیقی نتایج حاصل با استانداردهای موجود در مدل انتخابی نشان می دهد که سازمان مورد مطالعه در فرآیند برآورد هزینه پروژه در سطح چهار بلوغ قرار گرفته است. در ادامه راهکارهایی با هدف افزایش بلوغ و درصد موفقیت پروژه ها و طرحها به همراه چارچوب تعاملی فرآیند برآورد هزینه پروژه ارایه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1443

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 428 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    75-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3209
  • دانلود: 

    823
چکیده: 

این مقاله بر اساس یک روش توصیفی تدوین شده است و طی آن میزان تاثیر فعالیت های TQM بر عملکرد هایR&D ، در زمینه های کیفیت و نوآوری تولید، مورد آزمون قرار می گیرد. علی رغم مطالعات فراوان صورت گرفته پیرامون بررسی روابط بین TQM و عملکردهای مختلف سازمانی، مطالعات محدودی در راستای بررسی روابط بین عملکردهای TQM و R&D به انجام رسیده که این تحقیق در جهت پر کردن این شکاف انحام شده است. داده های این پژوهش از 128 واحد R&D واقع در شرکت های تولیدی استان مرکزی جمع آوری شده اند. سوالات مورد استفاده در این مطالعه اولا به بررسی کاربرد اصول TQMدر محیط های R&D و ثانیا به بررسی تاثیرات TQM بر عملکردR&D  می پردازند. فعالیت های TQM توسط شش معیار جایزه بین المللی مالکوم و بالدریج و عملکردهای R&D به وسیله جنبه های نوآوری و کیفیت تولید اندازه گیری شده اند. داده های تحقیق نیز با استفاده از تکنیک SEM مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند که نتایج حاصل از آن ها نشان دهنده کاربرد یکپارچه فعالیت های TQM در محیط هایR&D ، به علاوه تاثیر قابل توجه اصول TQM بر عملکرد های R&D در سازمان ها می باشد. بر اساس این نتایج می توان پیشنهاد نمود که TQM مشتمل بر مجموعه ای از اصول پایه ای می باشد و این قابلیت را دارد که علاوه بر نواحی تولیدی با سایر محیط های سازمان نیز انطباق و سازگاری بدست آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3209

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 823 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    89-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1473
  • دانلود: 

    445
چکیده: 

مساله انتخاب سهام، یکی از مسایلی است که از دیرباز ذهن متخصصان امور سرمایه گذاری و سرمایه گذاران را در بازار سرمایه به خود مشغول نموده است. یکی از مهم ترین ویژگی های بازار سرمایه، عدم اطمینان می باشد. همه سرمایه گذاران در صدد هستند تا بتوانند با رعایت معیار های موثر در تصمیم سرمایه گذاری و با توجه به ترجیحات شخصی خود، حتی الامکان به بهترین انتخاب های ممکن برسند. قضاوت تصمیم گیرندگان مشتمل بر دانش آنهاست که از طریق واژه های زبانی بیان می گردد. در این مقاله یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه فازی جهت رتبه بندی سهام در بورس اوراق بهادار تهران طراحی شده است. مدل طراحی شده، ترکیبی از دو روش تاپسیس فازی و روش پایه فازی را جهت رتبه بندی سهام مد نظر قرار داده است. در این تحقیق 21 شرکت از شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گرفته است که شرکتهای پتروشیمی خارک و پتروشیمی آبادان رتبه های نخستین را به خود اختصاص داده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 445 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    103-119
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    4871
  • دانلود: 

    2219
چکیده: 

یک برند مکانیسمی است که سازمان ها را در جهت رسیدن به مزیت رقابتی یاری می نمایند. ارزش ویژه برند که از سال 1980 تبدیل به یک مفهوم مهم در بازاریابی شد، ارزش افزوده ای است که به واسطه نام برند برای سازمان ایجاد می شود. ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری یک ساختار چند بعدی است که شامل جنبه های نگرشی و رفتاری می باشد. در این پژوهش، با در نظر گرفتن مدل آکر ابتدا تاثیر وفاداری به برند (بعد رفتاری) بر ارزش ویژه برند مورد بررسی قرار گرفت. از آن جایی که وفاداری به برند می تواند تحت تاثیر سه بعد دیگر مدل (کیفیت ادراک شده، آگاهی از برند و تداعی برند) ایجاد شود، در مرحله بعدی سه عامل مذکور، به عنوان عوامل موثر بر وفاداری مورد مطالعه قرار گرفتند و سپس تاثیر آن ها بر ارزش ویژه برند بررسی شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده گردیده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که وفاداری، آگاهی و کیفیت بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند و آگاهی از برند نیز از عوامل موثر بر وفاداری مشتریان به برند می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4871

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2219 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مرادی محسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    121-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1554
  • دانلود: 

    922
چکیده: 

سازمان های امروزی درصدد شناسایی و مدیریت روش ها و الگوهای موثر ایجاد وفاداری می باشند، تا با تامین انتظارات مشتریان فراتر از ارضای نیاز اولیه آنها عمل کرده و به وفاداری از طریق ایجاد ارتباط بلندمدت، دو جانبه و سودآور دست یابند. در تحقیق حاضر مدل وفاداری مشتریان صنعت بیمه با توجه به رابطه بین کیفیت ارایه خدمات محسوس و نامحسوس، میزان رضایت و وفاداری رفتاری و نگرشی مشتریان مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق را بیمه گذاران استفاده کننده از خدمات بیمه ای شرکت بیمه کارآفرین شهرستان مشهد، تشکیل داده اند. با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای، تعداد نمونه، برای سه طبقه بیمه گذاران اموال، اشخاص و مسوولیت 188 نفر تعیین شد.اطلاعات بدست آمده به روش تحلیل مسیر و با استفاده از نرم افزارSmart-PLS  تجزیه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد مدل پیشنهادی محققان با داده های آماری گردآوری شده تناسب دارد.علاوه براین صرف نظر از تایید رابطه کیفیت ارایه خدمات و رضایت مشتری، وفاداری رفتاری و نگرشی مشتری در گرو میزان رضایت او از ارایه خدمات محسوس و نامحسوس است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 922 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0