نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    5-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1311
  • دانلود: 

    1294
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی ابعاد سرشت در اختلال شخصیت مرزی با تاکید بر رویکرد کلونینگر بود. نمونه مورد مطالعه شامل 30 مرد زندانی مبتلا به اختلال شخصیت مرزی بود که توسط روانپزشک تشخیص اختلال شخصیت مرزی را در محورII بر اساس DSM-IV-TR دریافت کرده بودند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس انجام گرفت. ابعاد مختلف سرشت بر اساس مقیاس های پرسشنامه سرشت و منش(TCI)  سنجیده شد. تحقیق حاضر از نوع علی مقایسه ای بود. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که، بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، نوجویی بالاتری دارند. این نوجویی بالا ناشی از تاثیر خرده مقیاس های هیجان پذیری، تکانشوری و بی نظمی بود، بین خرده مقیاس برون ریزی، در دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد. هم چنین بین آسیب پرهیزی و خرده مقیاس های آن در دو گروه تفاوت معنی داری یافت نشد. بین پاداش وابستگی و خرده مقیاس های آن شامل دلبستگی و وابستگی تفاوت معنی داری یافت نشد. تنها تفاوت معنی دار مربوط به خرده مقیاس احساساتی بودن بعد پاداش وابستگی است. بین بعد پشتکار در دو گروه تفاوت معنی داری دیده نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1311

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1294 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    17-26
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    995
  • دانلود: 

    750
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی زوج درمانی بر اساس آموزه های اسلامی بر صمیمیت جنسی زوج های مراجعه کننده به کلینیک نیکان شهر تهران بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه زوج های مراجعه کننده به کلینیک نیکان شهر تهران در سال 1390 بود که حداقل یک و حداکثر 15 سال از ازدواج آنها گذشته بود از این جامعه 30 زوج که نمره آنها در آزمون صمیمیت جنسی پایین تر از خط برش بود به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. این افراد به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه رضایت جنسی هادسون، هاریسون و کروسکساپ  (ISS) بود. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش 10 جلسه 2 ساعته آزموش زوج درمانی اسلامی دریافت نمودند. هر یک از گروه ها سه بار (پیش آزمون، پس آزمون، پیگیری) مورد آزمون قرار گرفتند. داده های بدست آمده با توجه به فرضیه تحقیق توسط تحلیل کوواریانس یک راهه (انکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان داد که آموزش زوج درمانی بر اساس آموزه های اسلامی باعث افزایش صمیمیت جنسی زوجین شده و این افزایش تا مرحله پیگیری ادامه داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 995

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 750 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    27-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1512
  • دانلود: 

    1071
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی زوج درمانی بر اساس آموزه های اسلامی بر صمیمیت جنسی زوج های مراجعه کننده به کلینیک نیکان شهر تهران بود. جامعه آماری در این پژوهش کلیه زوج های مراجعه کننده به کلینیک نیکان شهر تهران در سال 1390 بود که حداقل یک و حداکثر 15 سال از ازدواج آنها گذشته بود. از این جامعه 30 زوج که نمره آنها در آزمون صمیمیت جنسی پایینتر از خط برش بود به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. این افراد به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه رضایت جنسی هادسون، هاریسون و کروسکاپ (ISS) بود. روش پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل بود. گروه آزمایش 10 جلسه 2 ساعته آموزش زوج درمانی اسلامی دریافت نمودند. هر یک از گروه ها (پیش آزمون، پس آزمون، پیگیری) مورد آزمون قرار گرفتند. داده های بدست آمده با توجه به فرضیه تحقیق توسط تحلیل کوواریانس یک راهه (انکوا) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان داد که آموزش زوج درمانی بر اساس آموزه های اسلامی باعث افزایش صمیمیت جنسی زوجین شده و این افزایش تا مرحله پیگیری ادامه داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1512

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1071 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    41-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1360
  • دانلود: 

    1361
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه افسردگی مادران و رضایت زناشویی آنان با مشکلات رفتاری دختران مقطع ابتدایی آنان در شهر اهواز بود. در این پژوهش تعداد 316 نفر از دانش آموزان ابتدایی به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای، انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش مقیاس افسردگی CES-D، افسردگی بک، رضایت زناشویی انریچ و مقیاس اختلالات رفتاری راتر (فرم معلم) بود. رگرسیون به روش ورود مکرر نشان داد که بین افسردگی و رضایت زناشویی با اختلالات رفتاری دانش آموزان دختر در سطح (P=0.0001 و b=0.75) معنی دار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1361 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

باوی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    55-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1409
  • دانلود: 

    836
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر مشخص کردن تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چندرسانه ای بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر حساب پریش شهرستان تهران بود. این مطالعه ازنوع آزمایشی پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواه انجام شد. دراین پژوهش، جامعه آماری مورد مطالعه، مشتمل برکلیه دانش آموزان پسر کلاس چهارم ابتدایی شهرستان تهران بود.بدین منظور باروش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای، 26 دانش آموز پس از همتاسازی از لحاظ دامنه سنی، بهره هوشی و حساب پریشی انتخاب و سپس این دانش آموزان به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش و گواه (هرگروه 13 نفر) جایگزین شدند. برای گروه آزمایش، آموزش بوسیله نرم افزار چندرسانه ای بکار برده شد و گروه گواه با روش آموزشی معلم (روش معمولی یا سنتی) آموزش می دید. سپس آزمون ریاضی از هر دو گروه به عمل آمد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون هوشی ریون، آزمون ریاضیات ایران کی، مت، آزمون ریاضی در دو فرم (پیش آزمون و پس آزمون) و نرم افزار چندرسانه ای درس ریاضی بودند. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری کواریانس استفاده شد که تحلیل نتایج نشان داد بین میانگین گروه آزمایش و گروه گواه تفاوت معنی داری وجود دارد (F=4.627,P<0.05). طبق این نتایج، استفاده از نرم افزار چندرسانه ای در آموزش، توانایی آزمودنی های حساب پریش را در عملکرد ریاضی بهبود می بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1409

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 836 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1799
  • دانلود: 

    989
چکیده: 

تعلل نقش مهمی در موفقیت و عدم موفقیت ایفا می کند که با فرایند های شناختی و فراشناختی رابطه دارد. بنابراین این پژوهش با هدف تبیین رابطه سیستم های بازداری و فعالسازی رفتاری و خودتنظیمی با تعلل در دانشجویان انجام شد. این پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش، کل دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد می باشند که در سال 91-90 این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند. با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای 351 انتخاب شد. پرسشنامه های تعلل ورزی، خودتنظیمی و سیستم های مغزی بازداری، فعال سازی رفتاری توسط شرکت کنندگان تکمیل گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج رگرسیون نشان داد که BIS/BAS و خودتنظیمی، 0.03 از واریانس تعلل را پیش بینی می کنند. نتایج همبستگی پیرسون نیز حاکی از رابطه منفی معنی دار BAS و تعلل (r=-0.21 ,P<0.001) خودتنظیمی و تعلل (r=-0.30 ,P<0.001) و رابطه مثبت معنی دار بین BIS و تعلل (r=0.11 ,P<0.05) بود. مطابق با یافته های پژوهش BIS/BAS و خودتنظیمی پیش بینی کننده تعلل هستند. چنانچه خودتنظیمی تقویت شود و BAS فعالیت نسبتا بالایی داشته باشد، سطح تعلل کمتر خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1799

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 989 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

زینالی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    85-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1629
  • دانلود: 

    984
چکیده: 

هدف از مطالعه حاضر گسترش و رواسازی پرسشنامه استعداد اعتیاد برای گروه دانشجویان است. بدین منظور پرسشنامه استعداد اعتیاد تحلیل عاملی تاییدی شد و مجددا پایایی آن برآورد شد تا سازه های نظری پرسشنامه، قابلیت اعتماد و بکارگیری آن برای گروه دانشجویان برآورد شود. شرکت کنندگان در پژوهش 304 دانشجوی دختر و پسر مجرد بودند که دامنه سنی بین 19 تا 26 سال داشتند و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. نتایج نشان داد، ویراست جدید پرسشنامه استعداد اعتیاد (ASQ-SV) با 40 ماده و 4 عامل، به واسطه داشتن روایی سازه و همسانی درونی مطلوب پرسشنامه ای قابل اعتماد برای اندازه گیری استعداد اعتیاد در گروه دانشجویان است. این ابزار جهت استفاده در زمینه های بالینی، آموزشی و پژوهشی و هم چنین مطالعات جوانان از هر دو جنس مناسب است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1629

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 984 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    25
  • صفحات: 

    101-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3989
  • دانلود: 

    1638
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه حمایت اجتماعی و عزت نفس با افسردگی و اضطراب در بیماران مبتلا به سرطان می باشد. این مطالعه از نوع همبستگی است. شرکت کنندگان در پژوهش شامل 200 نفر از افراد مبتلا به سرطان مراجعه کننده به بیمارستان شهدای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شهر تهران بودند. جهت اندازه گیری متغیر افسردگی و اضطراب از مقیاس های افسردگی و اضطراب بک و برای عزت نفس و حمایت اجتماعی از آزمون های کوپر اسمیت و حمایت اجتماعی سیمنت استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش آماری رگرسیون چندگانه و ضریب همبستگی استفاده شده است. یافته ها نشان داد که حمایت اجتماعی و عزت نفس با افسردگی و اضطراب در بیماران زن و مرد مبتلا به سرطان رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3989

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button