مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش ازطریق نرم افزار چندرسانه ای برعملکرد ریاضی دانش آموزان پسر حساب پریش شهرستان تهران

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر مشخص کردن تاثیر آموزش از طریق نرم افزار چندرسانه ای بر عملکرد ریاضی دانش آموزان پسر حساب پریش شهرستان تهران بود. این مطالعه ازنوع آزمایشی پیش آزمون, پس آزمون با گروه گواه انجام شد. دراین پژوهش, جامعه آماری مورد مطالعه, مشتمل برکلیه دانش آموزان پسر کلاس چهارم ابتدایی شهرستان تهران بود.بدین منظور باروش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای, 26 دانش آموز پس از همتاسازی از لحاظ دامنه سنی, بهره هوشی و حساب پریشی انتخاب و سپس این دانش آموزان به صورت تصادفی در دوگروه آزمایش و گواه (هرگروه 13 نفر) جایگزین شدند. برای گروه آزمایش, آموزش بوسیله نرم افزار چندرسانه ای بکار برده شد و گروه گواه با روش آموزشی معلم (روش معمولی یا سنتی) آموزش می دید. سپس آزمون ریاضی از هر دو گروه به عمل آمد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون هوشی ریون, آزمون ریاضیات ایران کی, مت, آزمون ریاضی در دو فرم (پیش آزمون و پس آزمون) و نرم افزار چندرسانه ای درس ریاضی بودند. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری کواریانس استفاده شد که تحلیل نتایج نشان داد بین میانگین گروه آزمایش و گروه گواه تفاوت معنی داری وجود دارد (F=4.627,P<0.05). طبق این نتایج, استفاده از نرم افزار چندرسانه ای در آموزش, توانایی آزمودنی های حساب پریش را در عملکرد ریاضی بهبود می بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    باوی، علی. (1391). بررسی تاثیر آموزش ازطریق نرم افزار چندرسانه ای برعملکرد ریاضی دانش آموزان پسر حساب پریش شهرستان تهران. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، 8(25)، 55-69. SID. https://sid.ir/paper/175058/fa

    Vancouver: کپی

    باوی علی. بررسی تاثیر آموزش ازطریق نرم افزار چندرسانه ای برعملکرد ریاضی دانش آموزان پسر حساب پریش شهرستان تهران. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)[Internet]. 1391؛8(25):55-69. Available from: https://sid.ir/paper/175058/fa

    IEEE: کپی

    علی باوی، “بررسی تاثیر آموزش ازطریق نرم افزار چندرسانه ای برعملکرد ریاضی دانش آموزان پسر حساب پریش شهرستان تهران،” یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی)، vol. 8، no. 25، pp. 55–69، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175058/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button