Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    15-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1732
  • دانلود: 

    1187
چکیده: 

هدف اعم مقاله، تبیین الگوی فعال استراتژیک در شرکت­ های هلدینگ است. در این نوع پژوهش شرکت مادر از طریق اثر مستقل، اثر ارتباطی، اثر خدماتی و اثر توسعه ای بر شرکت های تابعه اعمال نفوذ کرده و ارزش آفرینی می ­ کند. شرکت های مادر در اتخاذ هر یک از سه شیوة سرپرستی و روش های ارزش آفرینی نیازمند داشتن درک و دانش مناسب از کسب ­ و­ کارهای خود هستند و میزان حصول این درک بستگی به تناسب ویژگی های شرکت مادر، ویژگی های شرکت تابعه و شرایط بازار کسب­ و­ کار دارد. بنابراین با شناسایی این عوامل مؤثر و تعیین ارتباطات و تاثیرگذاری آن­ ها بر یکدیگر می توان به الگویی دست یافت که با لحاظ نظرات خبرگان، روش های تعامل شرکت مادر با شرکت های تابعه را پیشنهاد می­ دهد. در این تحقیق، ضمن شناسایی و اندازه گیری عوامل مؤثر بر شیوه تعامل شرکت مادر و شرکت های تابعه، الگوی ارتباط این عوامل در سه مرحله ارائه می شود؛ 1) با به­ کارگیری ماتریس GE و ارتباط ویژگی کسب­ وکار و جذابیت بازار، استراتژی پورتفولیو مشخص می گردد. 2) با ارتباط ویژگی کسب ­ و­ کار و مشخصه های مادری، میزان تناسب این دو تعیین می گردد، 3) شیوة مادری مناسب استخراج می گردد. نتایج این تحقیق در یک شرکت مادر به اجرا و شیوة مدیریت و رویکردهای ارزش آفرینی به آن شرکت پیشنهاد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1732

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    43-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    625
  • دانلود: 

    725
چکیده: 

مدیریت دانش می تواند به­ عنوان یک عامل متفاوت در محیط تجارت الکترونیک عمل نماید و به افراد در پذیرش راحت تر و سریع تر نقش ها و مسئولیت های جدیدشان در محیط تجارت الکترونیکی کمک نماید. پیاده سازی مدیریت دانش موفق مستلزم شناخت و بررسی عوامل کلیدی مدیریت دانش و اقدام عملی بر مبنای عوامل شناخته شده است. که مطمئناً این امر موجب به کارگیری صحیح تر دانش و دستیابی به مزیت رقابتی در بانکداری الکترونیک خواهد گردید. از این­ رو، در این پژوهش که در دستة تحقیقات توصیفی پیمایشی جای می گیرد بر تأثیر شاخصِ استراتژی و رهبری مدیریت دانش در بانکداری الکترونیکی تمرکز نموده ایم؛ و به ­ منظور انجام این پژوهش بانک ملت استان قم را به ­ عنوان جامعة آماری برگزیدیم و برای اولویت­ بندی شاخص ها از روش تحلیل سلسله­ مراتبی فازی بهره جسته ایم؛ و نتایج حاصل حاکی از آن است که 3 معیار اصلی پژوهش "حمایت مدیریت ارشد، استراتژی مدیریت دانش و استراتژی سازمانی" به ­ ترتیب دارای بالاترین اهمیت می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 625

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 725 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    71-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1639
  • دانلود: 

    1526
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، شناسایی رابطة بین رهبری دانش و هوش سازمانی با اثربخشی سازمانی در دانشگاه بوعلی سینای همدان است. روش پژوهش از نوع توصیفی همبستگی می­ باشد. جامعة آماری شامل کلیة کارکنان دانشگاه بوعلی سینا به تعداد 313 نفر بوده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به­ تعداد 171 آزمودنی تعیین گردید. گرد­ آوری داده ­ ها بااستفاده از سه پرسشنامه رهبری دانش، هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی صورت گرفته است. برای تعیین میزان پایایی پرسشنامه ­ ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد، که به ­ ترتیب 93/0، 93/0 و 95/0 برآورد گردید. یافته ­ ها نشان داد که وضعیت رهبری دانش، هوش سازمانی و اثربخشی سازمانی بالاتر از سطح متوسط است. ضریب همبستگی پیرسون آشکار کرد که که بین رهبری دانش و هوش سازمانی با اثربخشی سازمانی رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه بیانگر آن است که از بین مؤلفه ­ های رهبری دانش، مؤلفه حمایت از فرایند یادگیری فردی و گروهی بیشترین تأثیر را در پیش­ بینی اثربخشی سازمانی دارد؛ و از بین مؤلفه­ های هوش سازمانی، مؤلفه ­ های اتحاد و توافق، بینش استراتژیک و سرنوشت مشترک به­ ترتیب بیشترین تأثیر را در پیش­ بینی اثربخشی سازمانی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1639

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1526 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    101-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    945
  • دانلود: 

    638
چکیده: 

در این مقاله با بررسی شاخص ­ های تأثیرگذار برای کسب موفقیت دانشگاه­ های مجازی در دنیای رقابت مبتنی بر یادگیری الکترونیک، راهکارهایی را برای بهبود عملکرد دانشگاه ارائه می ­ نماید. از این رو، این تحقیق به لحاظ هدف، کاربردی است و روش مطالعه آن توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری شامل عوامل دست اندرکار در واحدهای دانشگاه­ های مجازی کشور است. با توجه به کوچک بودن جامعه؛ تمام­ شماری صورت گرفته است. لذا 72 پرسشنامه به ­ صورت الکترونیکی و بر روی کاغذ بازگشت داده شد. آمار توصیفی نتایج نشان می­ دهد که دانشگاه ­ ها از شاخص ­ های مزیت رقابتی نظیر همگام شدن با رقابت ­ های دیجیتالی جهانی، مطالعات خودسازمان دهی ­ شده، صرفه­ جویی در هزینه ها برای دانشگاه­ های مجازی، صرفه ­ جویی مالی و زمانی برای دانشجویان مجازی، انعطاف­ پذیری آموزش الکترونیکی، علاقه ­ مندی جامعه به آموزش الکترونیکی برخوردارند. لیکن نیازمند بهبود کارآیی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 945

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 638 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    123-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    695
  • دانلود: 

    590
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی موانع تولید علم در ابعاد سازمانی مدیریتی، مالی و راهبردی از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 90 1389 بود. روش تحقیق توصیفی پیمایشی و جامعه ی آماری 546 نفر شامل کلیه ی اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 226 نفر به­ عنوان نمونه ی آماری به روش نمونه­ گیری طبقه ­ ای انتخاب شدند و به پرسشنامه ی مورد نظر پاسخ دادند. نتایج آزمون t تک گروهی و آزمون فریدمن نشان داد که از دیدگاه اعضای هیئت علمی موانع راهبردی، موانع مالی و موانع سازمانی مدیریتی در حد بالا بر تولید علم تأثیر­ گذار و به ترتیب از درجه ی اهمیت بیشتری نسبت به یکدیگر برخوردار هستند که در این بین عواملی نظیر عدم تعامل مناسب دانشگاه ­ ها و مراکز پژوهشی با بخش­ های صنعتی و اجرایی کشور، کافی نبودن اعتبارات تحقیقاتی و ناتوانی ساختار اجرایی و اداری در کاربست نتایج یافته­ های پژوهشی به ترتیب در صدر موانع مذکور قرار گرفتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 695

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 590 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    145-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1929
  • دانلود: 

    1444
چکیده: 

هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر جهت ­ گیری استراتژیک بر قابلیت­ های بازاریابی در سازمان است. روش تحقیق ماهیتی پیمایشی کاربردی دارد. پرسشنامه این تحقیق میان مدیران بانک­ های ملت شهر مشهد، جهت جمع ­ آوری داده­ ها توزیع شد. روایی سازه با­ استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد بررسی قرار گرفت و ضریب آلفای کرونباخ بزرگ­ تر از 70/. برای سازه های مختلف پرسشنامه، پایایی آن را مورد تأیید قرار داد. برای آزمون فرضیه ­ ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادند که جهت ­ گیری استراتژیک مشتری مداری، رقیب مداری و گرایش به نوآوری بر قابلیت­ های بازاریابی تاثیرگذار هستند و فرضیه­ های مرتبط با آن­ ها مورد تایید قرار گرفت ولی نتایج نشان دادند که هزینه­ گرایی بر قابلیت­ های بازاریابی تاثیری ندارد و فرضیه مرتبط با آن نیز مورد تایید قرار نگرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1929

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1444 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حسینی میرزاحسن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    3
  • شماره: 

    12
  • صفحات: 

    167-188
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    794
  • دانلود: 

    746
چکیده: 

هدف این مقاله تبیین و ارزیابی تمایل به تداوم و تکرار خرید مشتریان از فروشگاه ­ های اینترنتی است تا وضعیت آن­ ها، در تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار در یک فروشگاه اینترنتی مشخص شود. جامعه آماری تحقیق با دو ویژگی، کاربران اینترنتی ساکن شهر شیراز و خریدار فروشگاه اینترنتی پرداختاست. جمع ­ آوری داده ­ ها از طریق پرسشنامه و حجم نمونه 296 نفر است. عوامل ادامه خرید برخط به ­ ترتیب اهمیت کیفیت وب­ سایت، اعتماد به وب­ سایت و هنجارهای ذهنی فرد است درحالی که فایده ادراک شده و لذت بردن از خرید برخط به ­ طور غیر­ مستقیم تمایل به خرید برخط را تحت تاثیر قرار می­ دهند. البته رتبه عوامل ادامه خرید برخط به ­ ترتیب اهمیت کیفیت وب­ سایت، اعتماد به وب­ سایت و هنجارهای ذهنی فرد می ­ باشد. در حالی که فایده ادراک شده و لذت بردن از خرید برخط به­ طور غیرمستقیم تمایل به خرید برخط را تحت تاثیر قرار می دهند. 63 % از نمونه را مردان و 37% را زنان به خود اختصاص دادند. 9/68% از اعضای نمونه بین سن 21 الی 35 سال بودند، افراد با تحصیلات کارشناسی و بالاتر (9/44%) بودند، و افرادی با بیش از چهار سال استفاده از رایانه 8/57% بودند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 794

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 746 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button