یکی از پارامترهای مربوط به سطح رویه های آسفالتی که در تصادفات جاده ای موثر است، کاهش مقاومت لغزشی در فصل مشترک تایر وسیله نقلیه با سطح آسفالت می باشد. رابطه بین مقاومت لغزشی و تصادفات از سال های قبل مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است؛ اما روابط کمی بین این متغیرها به طور کامل تعیین نشده است. این مقاله به تحلیل تاثیر مقاومت لغزشی در تصادفات جاده ای به همراه آمار ترافیک پرداخته است. در این مقاله مقاومت لغزشی در شرایط مرطوب به کمک دستگاه چرخ قفل شونده با استفاده از تایر صاف اندازه گیری شده است و با نرخ تصادفات در شرایط خیس مقایسه گردیده است. علاوه بر این تاثیر حجم ترافیک عبوری در نرخ تصادفات نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این مقاله به صورت موردی از اطلاعات و آمار ترافیکی در یکی از ایالت های امریکا استفاده کرده است. پس از جمع آوری داده ها، اطلاعات خام مورد پردازش قرار گرفتند سپس گروه بندی و آمار اضافی حذف شدند. آمار تصادفات در مقاطع 1 مایلی محاسبه و بر حجم ترافیک آن قطعه تقسیم شدند تا نرخ تصادفات بدست آید. کمترین مقاومت لغزشی در هر قطعه به عنوان مقاومت لغزشی آن قطعه در نظر گرفته شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که رابطه آماری بسیار مناسبی در تاثیر مقاومت لغزشی بر روی نرخ تصادفات با کاهش عدد اصطکاک افزایش یافته است. اگرچه همان طور که انتظار می رود نمی توان تنها با عدد اصطکاک نرخ تصادفات را مدل کرد. همچنین با تحلیل نتایج نرخ تصادفات با حجم ترافیک نشان داد که نرخ تصادفات با افزایش حجم ترافیک کاهش یافته است.