Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    1-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1391
  • دانلود: 

    719
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش محدودیت ها در انگیزه مشارکت گردشگران ورزش های زمستانی پیست های اسکی توچال و شمشک بود. محدودیت های گردشگری در ایران از مباحث مهمی است که آنطور که باید به آن پرداخته نشده است، متاسفانه در سالهای اخیر نه تنها اقدام رضایت بخشی به منظور رفع محدودیتها برداشته نشده، بلکه بی توجهی به آن موجب بروز مسائل زیادی شده که در نتیجه آن گردشگر ایرانی به جای کسب آرامش در سفر، از حضور دوباره در مقصد گردشگری منصرف می شود و نتیجه چنین سلب آرامشی تنها محدود به شخص گردشگر نبوده و اثرات آن در محیط خانواده و جامعه و محل کار قابل مشاهده خواهد بود. جامعه آماری پژوهش، کلیه گردشگران پیست های اسکی شمشک و توچال بودند که حداقل سالی 3 مرتبه به پیست های اسکی مراجعه داشتند. بنابراین با توجه به عدم دسترسی به تعداد معین جامعه و نامعین بودن حجم آن از طریق فرمول کوکران حجم نمونه تعیین گردید (N=141). ابزار گردآوری اطلاعات برای محدودیت ها و انگیزه های گردشگران پرسشنامه وی (2008) بود که روایی صوری و محتوایی آنها در پژوهش های پیشین تایید شده بود. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین متغیر محدودیتها و ابعاد آن با میزان انگیزه های مشارکت گردشگران ورزشهای زمستانی ارتباط معنادار و معکوس وجود دارد (P=0.001، r=-0.362). همچنین از بین ابعاد محدودیت ها، مولفه های درون فردی (B=-0.247، t=-2.251) و ساختاری (B=-0.238، t=-2.331) پیش بین قویتری برای متغیر انگیزه ها بودند. لذا با توجه به نتایج به دست آمده، تسهیل بخشیدن حضور گردشگران از طریق آموزش و کسب تجارب مثبت از اسکی کردن و رفع محدودیت های ساختاری به لحاظ وجود امنیت و ایمنی برای گردشگران در ایجاد انگیزه و حضور مجدد و مداوم آنان تاثیرگذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 719 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    25-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    960
  • دانلود: 

    772
چکیده: 

هدف: هدف محقق از این تحقیق، ارائه مدل موانع فراروی توسعه گردشگری ورزشی مشهد بود.روش: تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر چگونگی جمع آوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی به شمار می رفت. جامعه آماری این پژوهش را کلیه اساتید و خبرگان مدیریت ورزشی مشهد تشکیل می دادند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای است که گلدی گوکلانی (1390) در پژوهش خود از آن استفاده کرده بود. در سطح آمار استنباطی از تحلیل عاملی تاییدی و مدل معادلات ساختاری استفاده شد.نتایج: نتایج آزمون های آماری نشان داد، مشکلات مدیریتی و منابع انسانی (b=0.568 و P<0.05)، موانع حمایت های قانونی (b=0.24 و P<0.05)، موانع بازاریابی (b=0.107 و p<0.05)، موانع و مشکلات زیرساخت ها و اماکن (b=0.158 و p<0.05)، ضعف تحقیق و پژوهش (b=0.111 و p<0.05) و موانع فرهنگی و آموزشی (b=0.100 و p<0.05) نقش معنی داری در توسعه گردشگری ورزشی مشهد داشتند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 960

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 772 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    41-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1119
  • دانلود: 

    645
چکیده: 

ژئوتوریسم بخشی از توریسم طبیعی است که تکیه بر منابع طبیعی و زمین شناسی دارد. ژئوسایت ها و ژئومورفوسایت ها به عنوان زیربنای تنوع زمین شناختی همیشه مدنظر گردشگران ژئومورفولوژی و زمینشناسی بوده است. از این رو برای پتانسیل یابی ژئوتوریسم یک منطقه و یا قابلیت سنجی توریستی ژئوپارکها، در ایران و جهان محققین همواره به دنبال ارزیابی ژئوسایت ها و ژئومورفوسایت های آن منطقه بوده اند. هدف از تحقیق حاضر، بررسی روش های ارزیابی موجود و معرفی یک روش جامع برای مناطق ژئومورفوتوریسمی در ایران است. روش شناسی تحقیق بر مبنای تطبیقی - تحلیلی است. به این صورت که تعداد زیادی از روش های ارزیابی ژئوسایت ها و ژئومورفوسایت ها را تا سال 2015، گردآوری و کنار هم قرار داده و با مقایسه آنها، نقاط ضعف و قوت آنها استخراج و یک روش کاملتری که بتواند نواقص را برطرف کند معرفی می شود. آنچه از تحقیق حاضر برمی آید این است کهروش کومانسکو کامل ترین روش برای ارزیابی ژئومورفوسایت ها در حال حاضر می باشد، با ذکر این نکته که در ارزیابی نقش خدماتی ژئومورفوسایت ها ضعیف عمل کرده است. روش های پرالونگ، لویس کوبالی کوا، بریلها و فاسولاس در مرتبه های بعدی اهمیت قرار می گیرند، هرچند آنها نیز در قسمت هایی تمام پتانسیل یک ژئومورفوسایت را نشان نمی دهند. اکثر روش های کار شده در ایران روشی جامع برای ارزیابی ژئومورفوسایت ها نیست. به همین منظور روشی برای ارزیابی ژئوسایت ها و ژئومورفوسایت ها پیشنهاد می شود تا نواقص موجود در روش های قبلی مرتفع گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 645 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    65-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1056
  • دانلود: 

    705
چکیده: 

به طور مرسوم اثرات گردشگری را تحت عناوین اثرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی می توان مورد بررسی قرار داد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی، بررسی و تبیین اثرات جشنواره گلاب گیری در شهرستان کاشان از دیدگاه ساکنان محلی است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی می باشد و روش بررسی در آن توصیفی - تحلیلی و پیمایشی است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 200 نفر محاسبه شده است. جهت تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از پرسشنامه از روش های مختلف آماری با استفاده از نرم افزار  SPSSو AMOS استفاده شده است. نتایج موید آن است، برگزاری جشنواره گلاب گیری اثرات محیطی، کالبدی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه ایجاد نموده است. عامل اقتصادی بیشترین نقش را در تبیین اثرات جشنواره گلابگیری به خود اختصاص داده است. عامل محیطی دیگر عامل مهمی است که تحت تاثیر جشنواره گلاب گیری و توسعه گردشگری می باشد. این عامل بیشترین تعداد متغیر را به خود اختصاص داده است. دیگر عامل مهم که تحت تاثیر جشنواره گلابگیری و توسعه گردشگری می باشد عامل کالبدی است. آخرین عامل، عامل اجتماعی است. وجود کمترین بار عاملی نسبت به سایر عوامل گویای این واقعیت است که بافت اجتماعی کاشان در برابر تغییرات مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و این منطقه هویت محلی خود را همچنان حفظ کرده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1056

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 705 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    93-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2328
  • دانلود: 

    1463
چکیده: 

امروزه با وجود فواید حاصل از توسعه اینترنت در صنعت گردشگری، لزوم شناخت کاملتر از مفهوم وفاداری الکترونیکی و عوامل تاثیرگذار بر آن را مورد تاکید قرار می گیرد. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر وفاداری و اعتماد در تجارت الکترونیک بر خرید آنلاین محصولات گردشگری می پردازد. جامعه آماری این پژوهش مشتریان وب سایت یکی از دفاتر معتبر خدمات مسافرتی می باشد که به صورت اینترنتی از خدمات این شرکت استفاده کردند. به منظور توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. به منظور تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده گردید که حجم نمونه برابر یا 82 نفر می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزاری آماری Smart PLS انجام شده و روش آماری مورد استفاده مدل سازی معادلات ساختاری است. نتایج نشان می دهد که قابلیت وب سایت و امنیت درک شده بر اعتماد و رضایت تاثیر دارد، همچنین هزینه بر رضایت تاثیر دارد اما هزینه بر اعتماد اثری نداشت و این فرضیه رد شد، همچنین نتایج، تاثیر اعتماد و رضایت بر وفاداری را تایید نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2328

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1463 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    34
  • صفحات: 

    111-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1235
  • دانلود: 

    870
چکیده: 

اعتماد آغاز هر نوع رابطه دوطرفه و از عناصر اصلی مورد نیاز در انجام دادوستد است. ارتباط بین خریدار و فروشنده الکترونیکی که از طریق اینترنت به انجام مبادلات می پردازند، جدا از این مساله نبوده و اعتمادسازی در بخش گردشگری الکترونیک می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران ایجاد کرده و به عنوان استراتژی مناسبی در ایجاد مزیت رقابتی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو، پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی عوامل تاثیرگذار بر اعتماد الکترونیک در بخش گردشگری بپردازد. پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر، کاربرانی است که حداقل یک بار از سایت های گردشگری خدمات دریافت نمودند. تعداد نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 نمونه محاسبه شد که در مجموع 388 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزارهای SPSS16 و AMOS18 استفاده شده است. نتایج نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار تجربه خرید، آشنایی با سایت، قدرت برند، حریم خصوصی، امنیت، سفارشی سازی با اعتماد الکترونیک می باشد.از این رو، با شناسایی این عوامل می توان راهکارهایی برای افزایش اعتماد کاربران به آژانس های مسافرتی ارائه داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 870 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button