مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 129

چکیده

 اعتماد آغاز هر نوع رابطه دوطرفه و از عناصر اصلی مورد نیاز در انجام دادوستد است. ارتباط بین خریدار و فروشنده الکترونیکی که از طریق اینترنت به انجام مبادلات می پردازند, جدا از این مساله نبوده و اعتمادسازی در بخش گردشگری الکترونیک می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران ایجاد کرده و به عنوان استراتژی مناسبی در ایجاد مزیت رقابتی مورد استفاده قرار گیرد. از این رو, پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی عوامل تاثیرگذار بر اعتماد الکترونیک در بخش گردشگری بپردازد. پژوهش, توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر, کاربرانی است که حداقل یک بار از سایت های گردشگری خدمات دریافت نمودند. تعداد نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 نمونه محاسبه شد که در مجموع 388 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزارهای SPSS16 و AMOS18 استفاده شده است. نتایج نشان دهنده رابطه مثبت و معنادار تجربه خرید, آشنایی با سایت, قدرت برند, حریم خصوصی, امنیت, سفارشی سازی با اعتماد الکترونیک می باشد.از این رو, با شناسایی این عوامل می توان راهکارهایی برای افزایش اعتماد کاربران به آژانس های مسافرتی ارائه داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم زاده گنجی، سیده زینب، شیرخدایی، میثم، و حسینی، ابوالحسن. (1395). تبیین نقش عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 11(34)، 111-129. SID. https://sid.ir/paper/202692/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم زاده گنجی سیده زینب، شیرخدایی میثم، حسینی ابوالحسن. تبیین نقش عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1395؛11(34):111-129. Available from: https://sid.ir/paper/202692/fa

    IEEE: کپی

    سیده زینب ابراهیم زاده گنجی، میثم شیرخدایی، و ابوالحسن حسینی، “تبیین نقش عوامل موثر بر اعتماد الکترونیک در وب سایت های گردشگری،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 11، no. 34، pp. 111–129، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/202692/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button