Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    1-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2360
  • دانلود: 

    1187
چکیده: 

امروزه سازمان ها دریافته اند که هیچ سرمایه ای به اندازه دانش نمی تواند آن ها رادر دنیای رقابتی مطلوب قرار دهد. لذا بیش از هر عامل دیگری کارکنان سازمان به عنوان صاحبان دانش و مهم ترین سرمایه های سازمان مورد توجه قرار گرفته اند و مدیریت دانش به عنوان ابزاری که می تواند دانش موجود را گردآوری و نظم و پویایی بخشیده و در کل سازمان اشاعه دهد، اهمیت یافته است. اما مهم تاثیرگذاری و تاثیرپذیری ابعاد دیگر با مدیریت دانش می باشد. این مقاله تاثیر و رابطه متقابل سیبرنتیک که شامل شش بعد اصلی تنوع و محدودیت، آنتروپی و اطلاعات، ضرورت تنوع و قاعده تصمیم، هدف گذاری و کنترل، بازخور و تمایزات و روابط است، با مدیریت دانش که شامل چهار فرآیند اصلی ایجاد دانش، تبدیل و انتقال دانش، حفظ و نگهداری دانش و به کارگیری دانش می باشد را مورد بررسی قرار می دهد. جامعه آماری پژوهش کارکنان شرکت تولیدی فراسان بوده و اطلاعات و داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است. بر اساس تحلیل های انجام شده، بعد تنوع و محدودیت و فرآیند تبدیل و انتقال دانش به دلیل داشتن شاخص های ضعیف حذف شدند. به علاوه یافته های پژوهش حاکی از تایید مدل مفهومی با داده های جمع آوری شده و رابطه متقابل و معنادار سیبرنتیک و فرآیند مدیریت دانش می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2360

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1187 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    27-62
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1673
  • دانلود: 

    759
چکیده: 

تحقیق حاضر که توصیفی و از نوع همبستگی است، با هدف بررسی رابطه موجود بین فلسفه اخلاق فردی و فرایند تصمیم گیری اخلاقی فروشندگان انجام شده است و در پی پاسخگویی به دو سوال اساسی است: اول، فلسفه اخلاقی فروشندگان جامعه این تحقیق چیست؟ و دوم، فلسفه اخلاقی فروشندگان، فرایند تصمیم گیری اخلاقی آنها را چگونه تحت تاثیر قرار می دهد؟ جامعه آماری این تحقیق، که نظراتشان به وسیله پرسشنامه جمع آوری شده است، فروشندگانی هستند که در مرکز پژوهش های وزارت بازرگانی دوره آموزش فروش را گذرانده اند. تعداد کل جامعه قابل دستیابی 300 نفر بود. بر اساس جدول کرجی و مورگان تعداد 169 نمونه انتخاب شد. تعداد 142 پرسشنامه از طریق پست دریافت گردید. 6 عدد به علت نواقصی که داشتند قابل استفاده نبود. تعداد 137 پرسشنامه باقیمانده مورد تحلیل قرار گرفت. تحلیل توصیفی داده ها نشان می دهد که عمده پاسخ گویان در صنایع غذایی، خدمات مسافرتی، خدمات مهندسی و فروش اتومبیل به کار فروشندگی اشتغال دارند. برای تحلیل داده ها از تحلیل مسیر استفاده شد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بیش تر فروشندگان اصول اخلاقی ایده آل گرایی دارند. با این حال، اگرچه ایده آل گرایی بر قضاوت اخلاقی فروشندگان تاثیر مستقیم دارد، اما تاثیر اقتضاگرایی بر تمایل اخلاقی (که به مرحله عمل نزدیکتر است) بیش از ایده آل گرایی است .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 759 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سیدنقوی میرعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    63-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1153
  • دانلود: 

    742
چکیده: 

این مقاله، با بهره گیری از نظریه هزینه مبادله و رویکرد بازارهای داخلی سازمان به استخراج دو مولفه «سنجش پذیری» و «نوع تخصص» در مشاغل سازمان می پردازد و سپس با تلفیق این مولفه ها چهار ساختار «تیم رابطه ای»، «تیم اولیه»، «بازار عمومی» و «بازار تعهدی» را تعریف می کند و سپس سعی در تبیین کارکردهای مدیریت منابع انسانی در هر یک از ساختارهای فوق دارد. دریک سازمان خدماتی بزرگ با استفاده از روش چک لیست از میان 4463 عنوان شغلی 400 شغل که بیش ترین قرابت را با ساختارهای چهارگانه یادشده داشتند انتخاب شدند؛ سپس برای تبیین وظایف مدیریت منابع انسانی در هر یک از این ساختارها نمونه ای متشکل از 156 نفر از مدیران و متخصصان منابع انسانی انتخاب شدند. پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج نشان می داد که در «تیم های اولیه» و «بازار عمومی» برنامه ریزی نیروی انسانی کوتاه مدت و پاداش محدود به دستمزد می باشد، اما در مشاغل «تیم های رابطه ای» و «بازارهای تعهدی» برنامه ریزی نیروی انسانی بلند مدت بوده و پاداش مازاد بر دستمزد پرداخت می شود. همین طور برای کنترل شاغلین «تیم های رابطه ای» و «تیم های اولیه» از کنترل های درونی نظیر «اجتماعی سازی» و «تعهد» استفاده می شود. اما به جهت بخش پذیر بودن عملکرد کارکنان «بازار عمومی» و «بازار تعهدی» از کنترل های بیرونی و رسمی استفاده می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1153

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 742 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    85-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    849
  • دانلود: 

    660
چکیده: 

با توجه به رقابتی شدن صنعت بیمه در سالهای اخیر و ورود بخش خصوصی به این عرصه، حفظ بیمه گذاران برای شرکت های بیمه، اهمیت ویژه ای یافته است. در تحقیق حاضر قصد بر آن بود تا با معرفی و سنجش عوامل موثر و تعدیل کننده بر قصد رویگردانی، زمینه را برای حفظ مشتریان موجود فراهم ساخت. بدین منظور بیمه گذاران شرکت بیمه سینا مستقر در شهر مشهد به عنوان جامعه آماری انتخاب گردید. برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده به عمل آمد که در نهایت داده های 202 پرسشنامه مبنای تحلیل قرار گرفت. از نگارش دوم نرم افزار اسمارت پی ال اس برای تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که متغیرهای جذابیت رقبا و هزینه جابه جایی فاقد نقش تعدیل کنندگی می باشند، اما اثر مستقیم آنها بر قصد رویگردانی مشتریان تائید شد. هم چنین تاثیر متغیر قیمت غیرمنصفانه بر قصد رویگردانی مورد تایید واقع نشد، اما تاثیر دو متغیر کیفیت نامناسب خدمات و رنجش خاطر مشتری بر قصد رویگردانی تایید گردید. این بدان معناست که شرکت مورد مطالعه می باید ارائه خدمات با کیفیت بالا و بهبود در رفتار با بیمه گذاران را در دستور کار خود قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 660 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    115-151
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    924
  • دانلود: 

    701
چکیده: 

فن آوری های پیشرفته نوظهور و به کارگیری آن ها در سازمان های تولیدی برای باقی ماندن در صحنه رقابت امری حیاتی به شمار می رود. از این رو انتخاب فن آوری پیشرفته، فرآیندی بسیار مهم برای سازمان های تولیدی به حساب می آید. در واقع تصمیم گیری برای انتخاب فن آوری به واسطه تاثیری که بر روی فعالیت های آینده یک سازمان می گذارد تصمیم گیری استراتژیک محسوب می گردد و لذا از پیچیدگی های فرآیندی خاص خود برخوردار است. پیچیدگی این فرآیند نه تنها به خاطر عوامل تاثیرگذار مختلف کمی و کیفی آنهاست بلکه متعارض بودن این عوامل با یکدیگر و همچنین وجود دیدگاه های متفاوت ذی نفعان است. به منظور انتخاب نوع خاصی از فن آوری لازم است هم چنان که عوامل دخیل در انتخاب سبک سنگین می شوند دیدگاههای ذی نفعان مختلف در مساله منظور گردد. علاوه بر آن باید با توجه به منابع موجود بهترین انتخاب از سوی مدیریت انجام شود. روش های متعددی برای ارزیابی و انتخاب فن آوری تا کنون گسترش یافته اند که هر یک مزایا و معایب مخصوص به خود دارند. به عنوان مثال می توان به زمان بر بودن و صرف نظر کردن از عوامل کیفی در بسیاری از روش ها اشاره کرد. در این مقاله به ترکیب دو روش AHP و برنامه ریزی آرمانی صفر یا یک پرداخته می شود که می تواند ضمن در نظر گرفتن دیدگاه های ذی نفعان، ارزیابی فن آوری را با توجه به عوامل متعارض با یکدیگر انجام دهد. روش مزبور برای یک انتخاب یک سیستم پیشرفته ساخت و تولید به کار گرفته می شود تا ضمن نمایش کاربردی بودن روش مزبور، نشان داده شود که روش ترکیبی می تواند اطلاعات کلیدی بیشتری نسبت به سایر روشهای موجود در ارزیابی فن آوری برای مدیریت فراهم آورد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 924

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 701 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    153-182
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    910
  • دانلود: 

    1148
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف تعیین و مقایسه نوع دیوانسالاری حاکم بر دانشکده های مدیریت دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران مرکز) بر اساس الگوی مینتزبرگ انجام شده است. این تحقیق بر اساس هدف و ماهیت تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری تحقیق نیز اعضای هیات علمی دانشکده های مدیریت دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است. داده های مورد نیاز با استفاده از روشهای بررسی اسناد و مدارک و پرسشنامه محقق ساخته، جمع آوری شده و با استفاده از نمودارهای عنکبوتی و روش آمار توصیفی تحلیل گردیدند. نتایج تحقیق نشان می دهد که ساختار دانشکده های مورد مطالعه تلفیقی از ساختار ماشینی و حرفه ای با اندکی تمایل به سوی ساختار ماشینی است. هم چنین میزان عوامل ساختاری و موقعیتی در این دانشکده ها یکسان بوده و حاکی از عدم تفاوت قابل ملاحظه ای بین آنان میباشد. نتایج بررسی عوامل ساختاری و موقعیتی دانشکده های مورد مطالعه نیز نشانگر عدم تناسب قاعده های طراحی با ساختار حرفهای دانشگاهی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 910

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1148 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    20
  • شماره: 

    63
  • صفحات: 

    183-201
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1747
  • دانلود: 

    951
چکیده: 

امروزه به کارگیری رویکردهای نوین همانند «مدیریت فرآیند کسب و کار» (BPM)، به دلیل ایفای نقش در افزایش بهره وری سازمان ها، توجه ویژه ای را در، بیشتر صنایع به خود اختصاص داده است. بر این اساس به منظور جلوگیری از اتلاف منابع ارزشمند در پیاده سازی BPM و مهم تر از آن حفظ سازمان در برابر مخاطرات احتمالی پیاده سازی این سیستم، لازم است قبل از هر اقدامی، از آمادگی سازمان برای پیاده سازی موفق آن اطمینان یافت. هدف اصلی پژوهش حاضر، ارائه چارچوبی جهت ارزیابی میزان آمادگی سازمان ها برای پیاده سازی موفق BPM صورت گرفته است. با توجه به آنکه در این پژوهش، ابتدا عوامل کلیدی موفقیت BPM شناسایی، یکپارچه سازی و توسعه یافته و بر پایه این عوامل چارچوبی برای ارزیابی میزان آمادگی سازمان ها برای پیاده سازی موفق BPM ارائه گردیده است، تحقیقی توسعه ای و کاربردی محسوب می شود. تحقیق به صورت موردی در شرکت برق منطقه ای تهران انجام شده و جامعه آماری آن، مدیران سطوح مختلف و کارشناسان شرکت است. برای آزمون فرضیه ها از فنون آماری تی استیودنت، آزمون تحلیل واریانس، آزمون کای دو تک بعدی و آزمون فریدمن استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد که آمادگی این شرکت از نظر چهار عامل، در حد متوسط است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1747

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 951 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button