Archive

Year

Volume(Issue)

Issues

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    1-8
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    677
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

با ورود معنویت به تحقیقات سازمان و مدیریت، بهبود قابل توجهی اتفاق افتاده است. برای مدت ها معنویت از تحقیقات سازمان و مدیریت کنار گذاشته شده بود اما تحقیقات فزاینده ای نشان داد که آن مرتبط و یکپارچه کننده بسیاری از نتایج در سطوح فردی، سازمانی و جامعه است. در تحقیقات صورت پذیرفته بیشتر به نقش رهبر معنوی و محیط کار معنوی پرداخته شده و نقش پیروان معنوی در معادله رهبری نادیده گرفته شده است. این مطالعه با رویکردی توسعه ای و با بهره گیری از نظرات خبرگان در صدد است ویژگی های پیروان معنوی را شناسایی و اثرات آن بر اثربخشی رهبری را مورد بررسی قرار دهد. برای بررسی نقش مولفه های پیرو معنوی از روش شبکه های عصبی فازی استفاده شده است و یافته های تحقیق نشان می دهد مولفه های تقوا، تفکر انتقادی، مشارکت فعال، خودآگاهی و انسان دوستی می توانند نقش قابل توجهی در تبیین اثربخشی رهبری داشته باشند. همچنین نقش مولفه های بلوغ و عزت نفس پیروان در اثربخشی رهبری معنادار نمی باشد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 677

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 9
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    9-18
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    3529
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

هدف از پژوهش حاضر شناسایی ملاک های جذب و نگهداشت منابع انسانی با تمرکز بر کارکنان پردیس فنی دانشگاه تهران بود. برای نیل به این هدف از مطالعه موردی و از روش تحقیق آمیخته تشریحی استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل 356 نفر از کارکنان پردیس فنی دانشگاه تهران بودند که در بخش کمی با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تعداد 185 نفر از آن ها و در بخش کیفی با استفاده از نمونه گیری هدفمند گلوله برفی تعداد 10 نفر مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته در سال1391 که ضریب آلفای کرونباخ آن 0.89 بود و در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. به منظور تحلیل داده های کمی از آزمون تی تک نمونه ای و در بخش کیفی از تحلیل محتوای استقرایی مبتنی بر کدگذاری باز استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که اولا وضعیت ملاک های جذب و نگهداشت منابع انسانی کارکنان پایین تر از حد متوسط و میانگین فرضی پژوهش قرار دارد. ثانیا ملاک هایی که در جذب و نگهداشت منابع انسانی موردتوجه قرار می گیرد شامل سه دسته ملاک اند که عبارت اند از: شایستگی و توانایی های شخصی، مسائل اعتقادی، اخلاقی و دینی و دارا بودن امتیازات ویژه.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 3529

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 16
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    19-28
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    1009
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

یک سیستم حاکمیت شرکتی خوب عنصری کلیدی در بهینه سازی عملکرد واحد تجاری و بهترین حالت سودآوری برای سهامداران می باشد که هزینه های نمایندگی را محدود و از بقای شرکت حمایت می کند. هدف این تحقیق بیان تفاوت بین مقادیر عملکرد بهینه شرکت های فعال در صنایع مختلف بورس اوراق بهادار تهران از طریق سازوکارهای حاکمیت شرکتی است. در این راستا 130 شرکت بورس اوراق بهادار تهران به تفکیک 10 صنعت در طی سال 1380 تا 1390 با بکارگیری الگوریتم های فرا ابتکاری مورد بهینه سازی عملکرد با معیارهای (بازده دارایی، بازده حقوق صاحبان سهام، بازده واقعی سهام، نسبت کیوتوبین، ارزش بازار حقوق صاحبان سهام، ارزش افزوده اقتصادی، هزینه سهام عادی) قرار گرفت و مقایسه میانگین ها بین عملکرد بهینه، بین ساز وکارهای حاکمیت شرکتی و بین عملکرد بهینه و سازو کارهای حاکمیت شرکتی با آزمون کروسکال والیس انجام شد. در نتیجه بکار گیری سازو کارهای حاکمیت شرکتی خوب که منجر به عملکرد بهینه شرکت ها شد به سرمایه گذاران و شرکت های فعال در بورس اوراق بهادار پیشنهاد می شود.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 10
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    29-36
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    2835
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

فرهنگ سازمانی پیش برنده الگویی از ارزش های مشترک، اعتقادها و عادت ها و هنجارها در سازمان می باشد که بر استراتژی سازمان تاثیرگذار است. در عصر دانایی، با افزایش نوآوری و توسعه بازارهای نوظهور، رواج فناوری های برتر و زنده و گسترش کسب و کار الکترونیکی، شرط توفیق، بهره گیری از فرصت ها و رویارویی با چالش های پیشرواست. تمام این موارد ایجاب می نماید که فرهنگ سازمانی و استراتژی آن به خوبی شناخته و بررسی شوند تا بتوان با شناخت فرهنگ و همسویی آن با استراتژی های مناسب در سازمان در دنیای رقابتی پیروز گردید.این پژوهش رابطه فرهنگ سازمانی با استراتژی های سازمان در شرکت راهسازی گوهررود مورد بررسی قرار گرفته است که در این رابطه یک مدل مفهومی ارائه شد و جهت آزمون آن یک فرصیه اصلی با عنوان رابطه فرهنگ با استراتژی و چهار فرضیه جانبی رابطه فرهنگ با جهانی شدن، رابطه فرهنگ با مشتری مداری، رابطه فرهنگ با مدل های چندوجهی کسب و کار و رابطه فرهنگ با اشتراک مساعی در سازمان تدوین و مورد بررسی قرار گرفت که سه فرضیه اول با امتیاز بالا و فرضیه آخر با امتیاز بسیار ضعیف مورد تایید قرار گرفت. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است، جامعه آماری تحقیق کارکنان شاغل در سازمان های گوهر رود و شرکت های تابعه آن می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه است که روایی و پایایی آن سنجیده شد. در مرحله اول 317 پرسشنامه در سطح کارکنان شرکت و در مرحله دوم 30 پرسشنامه در سطح مدیران عالی توزیع گردید. این پژوهش شامل یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه جانبی می باشد. برای ارزیابی فرهنگ سازمانی از مدل پیشنهادی گلوب استفاده گردید. با استفاده از تحلیل پرسشنامه اول مشخص شد که فرهنگ غالب سازمان مورد مطالعه فرهنگ مشارکتی می باشد. همچنین نتایج نشان داد که رابطه فرهنگ سازمانی با استراتژی سازمان بیشتر از میزان متوسط می باشد، پیشنهاد گردید با توجه به بالا بودن میزان تفاوت قدرت در سازمان گوهررود، شاخص هایی برای شناسایی و کاهش آن در سازمان شناسایی گردد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2835

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 4
Author(s): 

, ,

Issue Info: 
  • Year: 

    2015
  • Volume: 

    -
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    37-44
Measures: 
  • Citations: 

    1
  • Views: 

    977
  • Downloads: 

    0
Keywords: 
Abstract: 

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 977

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 4
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    45-54
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    2723
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

عمل خرید به تنهایی ابعاد مختلفی دارد. خرید در عبارات مختلف مفهوم متفاوتی دارد، عباراتی همچون «چه کسی خرید می کند؟ برای چه مردم خرید می کنند؟ چه وقتی را برای خرید کردن انتخاب می کنند؟ از کجا خرید می کنند؟ چرا خرید می کنند؟ و انگیزه آنها برای رفتن به خرید چیست؟» مطالعات مختلف جواب های متفاوتی را نیز پیشنهاد می کنند. بحث ما سوال آخر را مد نظر قرار داده است. از آنجا که فعالیت خرید ابعاد بسیاری دارد، یک تحقیق مناسب باید با متمرکز شدن بر یک جنبه مشخص بازه تحقیقات خود را محدود کند تا بتواند نتایجی با دقت بیشتری ارائه دهد. انگیزه خرید، یکی از مفاهیم اصلی در حوزه رفتار خرید مشتری است این پژوهش دلایل خرید کردن مصرف کنندگان در ایران را بررسی می کند، نگرش 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر قزوین در مورد انگیزه خرید مورد بررسی قرار گرفته است.در این مقاله از تحلیل عاملی برای کشف متغیرهایی که بر انگیزه خرید مصرف کنندگان ایرانی تاثیرگذارند استفاده شده است.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 2723

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 4
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    55-61
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    507
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

در این مقاله سعی شده تا با بهبود الگوریتم رقابتی کلونی استعمارگران (ICA) در قالب مساله فروشنده دوره گرد (TSP)، پاسخ مساله بهبود یابد و میزان میزان این بهبود مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد. با افزودن عملگر یادگیری، استعمارگران از کلونی هایی که تا حد مطلوبی پیشرفت حاصل نموده اند، خواصی را در جهت هایی یاد می گیرند که باعث بهبود پاسخ مساله شود. با توجه به یادگیری کنترل شده استعمارگران از کلونی های مطلوب میزان بهبود پاسخ بیشتر از زمانی است که کلونی ها بصورت غیر کنترل شده از استعمارگران خود خواصی را برداشت می نمایند. در این مقاله سعی شده تا عملکرد عملگر یادگیری را با مثال های متعدد از TSPLIB نمایش دهد و بیان نماید که الگوریتم رقابتی کلونی استعمارگران با عملگر یادگیری استعمارگران نتایج بهتری را هم در کیفیت پاسخ و هم در زمان حل نسبت به زمانی که این عملگر استفاده نشود، ارائه می دهد.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 507

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 3
Issue Info: 
  • Year: 

    1394
  • Volume: 

    7
  • Issue: 

    22
  • Pages: 

    63-70
Measures: 
  • Citations: 

    0
  • Views: 

    3782
  • Downloads: 

    0
Abstract: 

امروزه بسیاری از سازمان ها دستخوش تغییراند. رهبری یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منظور بقا و رشد در محیط های جدید، ویژگی های خاصی را می طلبد که عموما مدیران برای پاسخ به آنها با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. یکی از مهمترین خصیصه ها که می تواند به رهبران و مدیران در پاسخ به این تغییرات کمک کند، هوش هیجانی و هوش اجتماعی است. بنا به اهمیت موضوع، در این پژوهش به بررسی تاثیر هوش هیجانی و هوش اجتماعی بر سبک رهبری مدیران پرداخته شده است. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی- کاربردی است. برای سنجش هوش هیجانی از پرسشنامه استاندارد شرینگ سال 1996، برای سنجش هوش اجتماعی از پرسشنامه سیلورا سال 2001 و برای سنجش سبک های رهبری چندگانه نیز از پرسشنامه MLQ استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر 140 نفر از مدیران استانداری استان کرمانشاه هستند. با استفاده از فرمول آماری کوکران تعداد 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. نتایج نشان داد که هوش اجتماعی و هوش هیجانی بر سبک رهبری مدیران اثر مستقیم و مثبت دارند.

Yearly Impact: مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

View 3782

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesDownload 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesCitation 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic ResourcesRefrence 11
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button