مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انگیزه های خرید مصرف کنندگان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 عمل خرید به تنهایی ابعاد مختلفی دارد. خرید در عبارات مختلف مفهوم متفاوتی دارد, عباراتی همچون «چه کسی خرید می کند؟ برای چه مردم خرید می کنند؟ چه وقتی را برای خرید کردن انتخاب می کنند؟ از کجا خرید می کنند؟ چرا خرید می کنند؟ و انگیزه آنها برای رفتن به خرید چیست؟» مطالعات مختلف جواب های متفاوتی را نیز پیشنهاد می کنند. بحث ما سوال آخر را مد نظر قرار داده است. از آنجا که فعالیت خرید ابعاد بسیاری دارد, یک تحقیق مناسب باید با متمرکز شدن بر یک جنبه مشخص بازه تحقیقات خود را محدود کند تا بتواند نتایجی با دقت بیشتری ارائه دهد. انگیزه خرید, یکی از مفاهیم اصلی در حوزه رفتار خرید مشتری است این پژوهش دلایل خرید کردن مصرف کنندگان در ایران را بررسی می کند, نگرش 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهر قزوین در مورد انگیزه خرید مورد بررسی قرار گرفته است.در این مقاله از تحلیل عاملی برای کشف متغیرهایی که بر انگیزه خرید مصرف کنندگان ایرانی تاثیرگذارند استفاده شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، کامبیز، و بهرامی جاه، آزاده. (1394). بررسی انگیزه های خرید مصرف کنندگان ایرانی. مدیریت توسعه و تحول، 7(22)، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/513761/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده کامبیز، بهرامی جاه آزاده. بررسی انگیزه های خرید مصرف کنندگان ایرانی. مدیریت توسعه و تحول[Internet]. 1394؛7(22):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/513761/fa

    IEEE: کپی

    کامبیز حیدرزاده، و آزاده بهرامی جاه، “بررسی انگیزه های خرید مصرف کنندگان ایرانی،” مدیریت توسعه و تحول، vol. 7، no. 22، pp. 45–54، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/513761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button