پژوهش حاضر با هدف ارزیابی و مقایسه کیفیت خدمات الکترونیکی کتابخانه های دانشگاه یزد از دیدگاه کاربران (دانشجویان) و کتابداران با استفاده از مدل ای کوآل انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق مشتمل بر کلیه دانشجویان و کتابداران دانشگاه یزد می باشند. در راستای اهداف تحقیق، کیفیت خدمات الکترونیکی کتابخانه ها در دو سطح «موجود» و «مورد انتظار» مورد سنجش قرار گرفت. همچنین با توجه به غیرنرمال بودن توزیع داده ها، از روش های ناپارامتریک (آزمون های من ویتنی، ویلکاکسون، آزمون فریدمن و کروسکال والیس) جهت آزمون فرضیات تحقیق استفاده شد. نتایج این تحقیق عبارتند از: 1-کتابخانه های دانشگاه یزد در هیچ یک از ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک نتوانسته اند به سطح انتظارات کاربران خود پاسخ داده یا از آن فراتر روند. 1- کیفیت خدمات الکترنیک ادعا شده از سوی کتابداران نمی تواند انتظارات را پاسخ گو باشد. 3- کابران، کیفیت خدمات الکترنیک موجود را پایین تر از کتابداران ارزیابی کرده اند. 4- کتابداران در درک نیازها و انتظارات کاربران توانمند هستند. 5- از دیدگاه دانشجویان، بعد «کیفیت اطلاعات» و از دیدگاه کتابداران، بعد «تعمل خدمات» موثرترین شاخص در ارتقای کیفیت خدمات الکترونیکی کتابخانه های دانشگاه یزد می باشد. و 6- بین دیدگاه دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در زمینه سطح کیفیت خدمات الکترونیکی کتابخانه ها تفاوتی وجود ندارد.