مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

883
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی وضعیت مطالعه غیردرسی دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه ترتیب معلم آذربایجان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 166

چکیده

 مطالعه و تدبر در آثار دانشمندان لازمه همه افراد اجتماع می باشد. اما در جامعه ما بویژه در بین دانشجویان میزان موجود مطالعه غیردرسی بسیار پایین است. هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت موجود مطالعه غیردرسی در بین دانشجویان دختر و دانشجویان پسر در دانشگاه ترتیب معلم آذربایجان, ارائه راهکارهای عملی در این خصوص برای افزایش مطالعه غیردرسی و بررسی موانع و عوامل تاثیرگذار بر مطالعه غیردرسی اهداف اصلی این پژوهش می باشد. این پژوهش به روش پیمایشی از نوع تحلیلی انجام شده است. از مجموع 2600 نفر دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه تربیت معلم آذربایجان, 260 نفر به نسبت مساوی 130 نفر دختر و 130 نفر پسر, به طور تصادفی انتخاب شدند که جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دهد. نتایج پژوهش نشان داد: الف- بین میزان مطالعه غیردرسی دختران و پسران تفاوت معنادار وجود داشته و پسران نسبت به دختران مطالعه بیشتری داشته اند و میانگین مطالعه کل دانشجویان 30 دقیقه بوده است. ب- بین رشته تحصیلی و میزان مطالعه غیردرسی تفاوت معنادار مشاهده نشد. ج- بین میزان درآمد, مطالعه پدر, تحصیلات و مطالعه مادر با میزان مطالعه غیردرسی دانشجویان رابطه معنادار وجود دارد. د-میان عضویت دانشجویان در کتابخانه و میزان مطالعه غیردرسی تفاوت معنادار وجود دارد. ه- از دیدگاه دانشجویان دانشگاه تربیت معلم آذربایجان, موانع عمده مطالعه غیردرسی به ترتیب عبارتند از: انجام تکالیف درسی (36.5%), نداشتن انگیزه و علاقه (29.6%), گرانی کتاب (19.2%), فقدان کتابهای مناسب در بازار (8.8%),کمبود کتابخانه (3.5%), و دوری از کتابخانه (2.4%).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مرادمند، علی. (1388). بررسی تطبیقی وضعیت مطالعه غیردرسی دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه ترتیب معلم آذربایجان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 1-16(4)، 135-166. SID. https://sid.ir/paper/211700/fa

    Vancouver: کپی

    مرادمند علی. بررسی تطبیقی وضعیت مطالعه غیردرسی دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه ترتیب معلم آذربایجان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛1-16(4):135-166. Available from: https://sid.ir/paper/211700/fa

    IEEE: کپی

    علی مرادمند، “بررسی تطبیقی وضعیت مطالعه غیردرسی دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی دانشگاه ترتیب معلم آذربایجان،” مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 1-16، no. 4، pp. 135–166، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/211700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button