Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

348
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

523
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری و سیستم مدیریت برند

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 72

چکیده

 با توجه به رقابتی شدن بازار در دنیای امروزی, برای حضور فعال و مستمر در عرصه رقابت, لازم است شرکت ها توجه بیشتری به عملکرد خود و عوامل تاثیرگذار بر آن داشته باشند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت با نقش میانجی قابلیت نوآوری و سیستم مدیریت برند و نقش تعدیل گر پویایی بازار و شدت رقابت در میان کارکنان نمایندگی های شرکت خودروسازی ایران خودرو در شهر تهران است. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش محدود و شامل کارکنان نمایندگی های شرکت خودروسازی ایران خودرو در شهر تهران است. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران شامل 384 نفر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله به دست آمده است. روایی پرسش نامه به تایید خبرگان رسیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که قابلیت حسگری بازار بر قابلیت نوآوری, سیستم مدیریت برند و عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. قابلیت نوآوری نیز بر سیستم مدیریت برند و عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. هم چنین سیستم مدیریت برند بر عملکرد شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد. قابلیت نوآوری نیز بر رابطه قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت نقش میانجی داشته و سیستم مدیریت برند بر رابطه قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت نقش میانجی دارد. پویایی بازار بر رابطه قابلیت نوآوری بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد. پویایی بازار بر رابطه سیستم مدیریت برند بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد. شدت رقابت بر رابطه قابلیت نوآوری بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد و در نهایت نیز شدت رقابت بر رابطه سیستم مدیریت برند بر عملکرد شرکت نقش تعدیلی دارد. این پژوهش از آن جهت دارای ارزش است که شرکت هایی با قابلیت حسگری برتر نه تنها هزینه های محصول و توسعه خدمات جدید را حفظ می کنند بلکه فرآیند توسعه را نیز می توانند سرعت بخشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خادمی، علی اکبر، بدری، احسان، و فرازنده، هانیه. (1399). تاثیر قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری و سیستم مدیریت برند. مدیریت بازاریابی، 15(49 )، 55-72. SID. https://sid.ir/paper/953921/fa

    Vancouver: کپی

    خادمی علی اکبر، بدری احسان، فرازنده هانیه. تاثیر قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری و سیستم مدیریت برند. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1399؛15(49 ):55-72. Available from: https://sid.ir/paper/953921/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر خادمی، احسان بدری، و هانیه فرازنده، “تاثیر قابلیت حسگری بازار بر عملکرد شرکت با نقش میانجی نوآوری و سیستم مدیریت برند،” مدیریت بازاریابی، vol. 15، no. 49 ، pp. 55–72، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953921/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا