Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

حاجی حسینی سکینه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    6-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    368
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

پژوهش با استفاده از روش توصیفی-همبستگی به بررسی تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک می پردازد. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی-همبستگی می باشد جامعه آماری در این پژوهش را کلیه آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تشکیل می دهد؛ که تعداد آنها برابر 370 نفر اعلام شده است. روش نمونه گیری به صورت روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می-باشد. برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفاده شده است. که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برابر 181 نفر بدست آمده است. پژوهش حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه ای و اسنادی و در بخش عملی، به شیوه میدانی از طریق پرسشنامه های استاندارد مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های رگرسیون ساده و چندگانه انجام گرفته است و نتایج پژوهش حاکی ازآن است که ابعاد یادگیری سیار (دسترسی به فناوری، انگیزش، توانایی یادگیری از طریق رسانه ها، گفتگوهای گروهی اینترنتی و مسایل مهم جهت موفقیت در یادگیری الکترونیکی) بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تأثیر مثبت معناداری دارد و همچنین ابعاد سواد اطلاعاتی(توانایی تعیین وسعت و ماهیت اطلاعات، توانایی دسترسی مؤثر به اطلاعات، توانایی ارزیابی نقادانة اطلاعات، توانایی کاربرد هدفمند اطلاعات، توانایی درک موارد حقوقی و اقتصادی کاربرد اطلاعات) بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تأثیر مثبت معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دهقانی خدیجه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    33-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1679
  • دانلود: 

    874
چکیده: 

هدف از این مقاله، بررسی نتایج دو تحقیق مربوط به خطای ادراکی می باشد. مغز انسان، محرک های حسی را به وسیله ادراک خویش، سازماندهی و تفسیر می کند. اما گاهی ادراک انسان، دنیای بیرون را به همان شکلی که وجود دارد به ما نشان نمی دهد، به زبان ساده تر مغز در یافته های نهایی خود مرتکب خطا می شود. از مشهورترین خطاهای ادراک بینایی، خطای ادراکی مولر لایر است. یکی از پژوهش های مورد مطالعه، تأثیر قامت دروازه بان، بر ادراک پنالتی زن و پژوهش دیگر به خطای ادراک، پاره خط مولرلایر، بر روی 83 نفر از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، می باشد. این تحقیقات اثبات می کنند که خطای ادراکی مولر لایر در صورت آگاهی و آموزش به مقدار زیادی سبب کاهش خطای ادراک بینایی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 874 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    43-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    420
  • دانلود: 

    334
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی خوش بینی و بدبینی تحصیلی بر میزان پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است. پژوهش حاضر از نوع یک طرح همبستگی توصیفی است. که میزان همبستگی بین دو متغیر، یکی مستقل (خوش بینی تحصیلی) و دیگری وابسته (عملکرد تحصیلی)، بررسی و سنجیده می شود. جامعه آماری این پژوهش را دانش آموزان پسر ابتدایی روستای چهچکور شهرستان بندرعباس تشکیل داده اند. تعداد آنها 400 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 196 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شده و با حذف 30 درصد از آنها در نهایت تعداد 140 نفر به عنوان نمونه آماری نهایی انتخاب شدند. برای اجرای پژوهش پرسشنامه های خوش بینی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دربین دانش آموزان توزیع شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه خوش بینی تحصیلی اسچنن-موران(2013) و پرسشنامه عملکرد تحصیلی فام و تیلور(1999) بود. داده ها با استفاده از آزمون آماری همبستگی و با استفاده از نرم افزار 26 SPSS مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. نتایج نشان از تأثیر مستقیم و قوی خوش بینی تحصیلی دانش آموزان برافزایش عملکرد و پیشرفت تحصیلی بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 420

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 334 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

خوری پروانه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    56-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1656
  • دانلود: 

    1345
کلیدواژه: 
چکیده: 

اپیدمی کووید-19، شرایطی را در زندگی امروز ایجاد کرده است که به شیوه ی سابق نمی توان از آموزش سنتی وحضوری استفاده نمود. به همین دلیل روش آموزش دیگری به نام آموزش مجازی پیشنهاد شده است. آموزش آنلاین یک نوع شیوه ی آموزش از راه دور است که بر پایه ی سیستم های رایانه ای، اینترنت، نرم افزارها و برنامه های متفاوت می باشد و دارای مزایایی مانند فعال شدن بیشتر فراگیران و معایبی مانند حضور مستقیم نداشتن و همچنین مشکلات اینترنتی است. این آموزش در صورت توجه و حمایت کافی و برنامه ریزیدقیق برای پیشرفت آن بسیار کارآمد خواهد بود. امروزه شیوه آموزش مجازی، پدیده ای نو محسوب می شود و هنوز در بسیاری از نقاط جهان ناشناخته مانده یا شناخت اندکی از آن وجود دارد. اگرچه ویروس کرونا موجب تعطیلی ناخواسته و طولانی مدت مدارس شد؛ اما جریان آموزش هیچگاه متوقف نبوده است. البته در صورتی که خانواده ها از نظر تامین امکانات آموزشی مورد نیاز برای آموزش مجازی، مانند کامپیوتر و گوشی هوشمند، مشکلی نداشته باشند. مباحث آموزشی از جمله ارکان حائز اهمیت است که تعبیه ی زیرساخت های متناسب با بستر جامعه برای پیشرفت و ارتقای آن ضروری است. از آنجا که مبحث آموزش نیز مانند بسیاری از راهبردهای دیگر از ویژگی قابلیت بهینه سازی برخوردار است، لذا با توجه به وضعیت جامعه ی معاصر و حضور تکنولوژی و فناوری های موجود، مبحث آموزش مجازی مطرح شده و در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به جد به آن پرداخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1656

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1345 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حلوائی پور سجاد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    68-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    875
  • دانلود: 

    304
چکیده: 

در دعوی ابطال رأی داور، آیا باید خود داور نیز طرف دعوا قرار گیرد؟ و آیا داور نفع دارد تا به عنوان وارد ثالث در دفاع از رأی خود وارد عمل شود و ادعا کند که اگر رأی او ابطال شود، در وضعیت داوری او تأثیرگذار خواهد بود؟ در مورد ورود ثالث داور در دعوا، ممکن است به صورت ورود تبعی و نه استقلالی، به داور اجازه ورود داده شود؛ اما این امر منطقی نیست زیرا ثالث تبعی نیز نفعی دردعوا دارد و به اعتبار پیروز شدن یکی از طرفین حضور می یابد و داور، در مورد رأی خود، اعم از تایید یا ابطال، نفعی ندارد تا بتواند به سود محکوم له دخالت کند و صرف بقای رأی به منظور حفظ اعتبار داور، کافی نیست. در مورد الزام داور به حضور، می توان تصور نمود که دادگاه، داور را به عنوان شاهد یا مفسر رأی، در جهت رفع ابهام از آن، احضار نماید یا از داور بخواهد که قرارداد داوری را ارأیه دهد، اما این الزام، قاعده خاصی ندارد زیرا در حالت اول، مشمول قواعد احضار شهود است و در حالت دوم، می توان گفت که در دعوای ابطال رأی داور باید قرارداد داوری نیز پیوست شود تا امکان بررسی ادعا وجود داشته باشد؛ اما این تکلیف عهده خواهان است که ضمایم و دلایل مناسبی را ارأیه دهد. خوانده، تنها در صورتی مکلف به ارأیه قرارداد است که بر حسب ماده 209 قانون، قرارداد را در اختیار داشته باشد و با توجه به اینکه به طور معمول، سند قرارداد در اختیار هر دو نفر است، نمی توان تکلیف خواهان را منفی دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 304 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حاجی حسینی سکینه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    85-113
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    984
  • دانلود: 

    603
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی عوامل موثر بر اعتیاد به فضای مجازی بر اساس هنجارهای اجتماعی و سبک زندگی در بین دانش آموزان ابتدایی منطقه جناح می باشد. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی و از لحاظ گردآوری اطلاعات از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان ابتدایی منطقه جناح در سال 1400(2400) می باشد. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی و با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه حدود 331 نفر بدست آمد. همچنین برای جمع آوری اطلاعات از روش میدانی و از پرسشنامه های استاندارد استفاده گردیده است. برای تعیین روایی از روایی (صوری) استفاده شده است و میزان پایایی با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ متغیر اعتیاد به فضای مجازی 80/0، هنجارهای اجتماعی 74/0 و سبک زندگی 82/0 بدست آمده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 26و با آزمون رگرسیون ساده و چندگانه انجام گرفته است و نتایج تحقیق حاکی از آن است که ابعاد سبک زندگی(نوع مصرف فرهنگی، نوع پوشش، نوع تغذیه، الگوی خانوادگی، اوقات فراغت و مدیریت بدن) و ابعاد هنجارهای اجتماعی (هنجارهای خانواده، هنجارهای دانشگاه و هنجارهای جامعه) بر اعتیاد به فضای مجازی در بین دانش آموزان ابتدایی منطقه جناح تاثیر معکوس معنی داری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 603 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

جوان رابیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    114-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    440
  • دانلود: 

    278
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر نقش پیش بینی کننده مؤلفه های معنویت در فرسودگی شغلی و عملکرد شغلی معلمان ابتدایی شهرستان نیک شهر منطقه بنت بود. روش: پژوهش توصیفی، همبستگی-پیش بین بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان ابتدایی مشغول به تدریس در سال تحصیلی 98-1397 شهر نیک شهر منطقه بنت بود و با توجه به حجم جامعه آماری تعداد 100 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ و از پرسشنامه فرسودگی شغلی مسلش (MBI)، پرسشنامه عملکرد شغلی قربانی (1389) و معنویت (پارسیان و دونینگ، 2009) برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام تحلیل شد. یافته ها: نتایج نشان داد که بین مولفه های معنویت و فرسودگی شغلی رابطه منفی معنی داری (01/0 p<). و بین مولفه های معنویت و عملکرد شغلی رابطه مثبت و معنی دار وجود داشت (05/0 p<). همچنین ازبین مولفه های معنویت (نیاز های معنوی) نقش پیش بینی کننده ای در فرسودگی شغلی و (فعالیت های معنوی و خودآگاهی) نقش پیش بینی کننده ای در عملکرد شغلی معلمان ابتدایی شهرستان نیک شهر منطقه بنت داشت. نتیجه گیری: با توجه به رابطه ی معنی دار بین معنویت، فرسودگی شغلی و عملکرد شغلی، می توان نتیجه گرفت که بهبود فرایند معنویت به ارتقای سطح سلامت روان و کاهش فرسودگی شغلی و بهبود عملکرد شغلی در معلمان منجر می گردد به همین دلیل توجه به معنویت در معلمان اهمیت ویژه ای دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 278 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

صادقی مرضیه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    137-146
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    293
  • دانلود: 

    157
چکیده: 

آنچه که امروزه توجه همه جوامع وکشورها را بیش از پیش به خود معطوف کرده، داشتن پیشینه ی تاریخی است که بی شک سنگ بنای انواع قضاوت ما خواهد بود. حتی کشورهای توسعه یافته و به نوعی قدرتمند جهانی با کسب امتیازات استثنایی در عرصه بین المللی از فقدان چنین پیشینه ای در رنج بوده و تمام تلاش خود را معطوف به داشتن گذشته ای روشن و با شکوه نموده و از صرف هزینه های هنگفت در این مسیر استقبال کرده و بر اثبات آن نیز اصرار می ورزند. از مصادیق بارز آن تخلف و دستکاری در اسناد بین المللی است که بعضاً کشورها را دچار چالش و گاهی به سمت درگیری و جنگ سوق می دهد. اکنون با تغییر شرایط زندگی و گسترش شهر به سمت شمال بافت تاریخی (خشکی)، هم چنین نیازهای امروز زندگی و مهمتر از آن عدم هماهنگی طراحی شده بافت کهن با شرایط زندگی امروز، که کالبد قدیمی شهر را به دلیل نبود ضوابط لازم در حفظ ارزش های نهفته آن هم زمان با ارتقای سطح کیفی زندگی در کالبد خود تغییر دهد، سبب شده تا ساکنان اصلی بافت قدیمی آن را ترک و نسبت به حفظ آن بی علاقه گردند که همین امر، باعث تغییر بافت اجتماعی آن شده است و تخریب ارزش های آن و کالبدش را سرعت بخشیده است. از این رو ضرورت حفاظت از بناهای تاریخی و هم چنین بافت تاریخی این شهر ساحلی ( بندر کنگ ) با تدوین ضوابط نگهداری، حفاظت، نوسازی، بازسازی و هر گونه مداخله در آن، تجهیز بافت به تأسیسات جدید و امکانات رفاهی زندگی جدید، تجهیز بافت با زیر ساخت های جدید زندگی مدرن، . . . بیش از پیش روشن گشته است. بافت تاریخی شهر ساحلی کنگ همانند دیگر شهرهای طبیعی– تاریخی ایران دارای ساختار پیوسته، منسجم و هماهنگ است. این ساختار با نظمی ارگانیک زنده و پویا شکل گرقته است. نظمی که در طول زمان ایجاد شده و به هیچ وجه اتفاقی نبوده است. تشکیل بافت قدیم متأثر از تمامی عوامل جغرافیایی و اقلیمی، فرهنگی و اعتقادی، اقتصادی، سیاسی و. . . . است. به همین دلیل کلیه اجزای آن در تعادل و هماهنگی با یکدیگر رشد کرده و از این رو چهره های آشنا سازگار و همخوان را موجب گشته است. مهمترین عنصر طبیعی موثر در شکل گیری شهر، دریاست. به نحوی که همه ی کوچه ها و گذرها رو به دریا جهت گرفته اند تا بتوانند برای عبور جریان هوای خنک کننده از دریا به خشکی و از خشکی به دریا را شکل بخشند. همه ی خانه های معماری این بافت با جهت گیری، مصالح مناسب، ارتفاع مناسب، فاصله از هم و زاویه مناسب، توانسته اند هماهنگی لازم را در مقابله با طبیعت گرم و مرطوب ایجاد کنند. سایه اندازی در گذرهای روبه دریا عامل مهمی در تعیین عرض این گذرها بوده است. همینطور، مردمان ساکن این خطه، برای بهره مندی حداکثر از همسایگی با دریا، بادگیرهایی را (به اندازه وسع مالی خود ) در منزل خود تعبیه کرده اند که خود این عناصر معماری به یک شاخص در تعریف شهری نیز تبدیل گشته اند طرح سوال: دلیل اینکه بافت قدیمی بندر کنگ به تدریج رو به کم رنگ شدن است، چیست؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 293

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 157 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

فیروزی نورالهدا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    147-178
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    238
  • دانلود: 

    202
کلیدواژه: 
چکیده: 

به منظور بررسی برخی نواقص موجود در مقالات کنونی، در این مطالعه قصد داریم بررسی کنیم که آیا تداوم در مصرف تجارت اجتماعی موبایل می تواند روی وفاداری به نام تجاری در میان مشتریان تأثیر گذار باشد و همچنین قصد داریم نقش بازدارندگی نگرانی های مربوط به حریم خصوصی را در تمایل به استفاده از مصرف تجارت اجتماعی موبایل بررسی کنیم. نگرانی در مورد حریم خصوصی با توجه به شخصی بودن اطلاعات رسانه اجتماعی (CFSMIP) ارزیابی می شود. بنابراین در این مطالعه مدلی برای ترکیب CFMIP، وفاداری به برند تجاری و مدل تأیید انتظارات در آسیا ارائه و از نظر تجربی اعتبار سنجی شده است. نتایج نشان می دهد که CFSMIP عامل بازدارنده ای برای استفاده مداوم افراد از تجارت اجتماعی موبایل نمی باشد و تأثیر مثبتی روی سودمندی ادراک شده آنها از تجارت اجتماعی می گذارد. بعلاوه تمام مسیرها در مدل مبنای مربوط به تأیید انتظارات در این مدل نیز تأیید شده است. علاوه براین، اثبات شده که تداوم در مصرف کاربران و رضایت آنها از تجارت اجتماعی موبایل می تواند به تقویت وفاداری به نام تجاری کمک کند. مفاهیم مدیریتی مربوطه نیز در این زمینه مطرح شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 202 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اربابی فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    179-192
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3380
  • دانلود: 

    1598
چکیده: 

طبیعت زندگی و هویت فردی و اجتماعی، مبتنی بر ارتباطات است و بدون ارتباطات با خودو یا دیگری امکان پذیر نیست دراین مقاله که درباره تاثیر گسترش فضای مجازی ناشی از تعطیل شدن مدارس پس از گسترش گسترده بیماری کووید 19 در ابتدای سال 2020 میلادی و پیامدهای تربیتی و عدم علاقه به یادگیری پس از کرونا و همچنین تغییر یکباره ای که در روند آموزش کشور ایران ایجاد شد، پرداخته شده است از آنجا که سالیان سال شیوه ی آموزش در کشور ما به صورت چهره به چهره و حضور فیزیکی در کلاس های درس با حضور معلم بود وبا گسترده شدن فضای مجازی و ارتباطات گسترده همچنان این شیوه در ایران به صورت سنتی پیش امه داشت و تقریباً همیشه افراد با سمت های مختلف و یا مردم عادی درمقابل تغییر این شیوه جبهه می گرفتند، اما به ناگهان با شیوع این بیماری و تعطیلات اجباری مدارس راهی به جز استفاده از شیوه مجازی در آموزش کشور باقی نماند. در این پژوهش که به روش توصیفی بیان شده است این نتیجه می رسیم که علیرغم نکات منفی و البته مشکلات غیر قابل اجتناب آموزش مجازی در دوران کرونا، سبب عدم علاقه دانش آموزان به یادگیری در دوران پساکرونا شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3380

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1598 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دوکالی یوسف

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    58 (ضمیمه شماره 2)
  • صفحات: 

    193-205
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    847
  • دانلود: 

    527
چکیده: 

خانواده یکی از عوامل مؤثر و اساسی در رفتار افراد می باشد. نفوذ والدین در کودکان تنها جنبه ارثی و وراثتی ندارد بلکه در آشنایی کودک با زندگی اجتماعی و فرهنگ پذیری وی، نقش مؤثری دارد. ساختار و شکل خانواده ها، نحوه ارتباط اعضاء هر خانواده با یکدیگر و جامعه ای که خانواده در آن زندگی می کند در بیشتر مواقع همسانی ندارند. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی تعارض والدین با اختلالات رفتاری و احساس تنهایی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خنج می باشد. روش تحقیق به شیوه توصیفی-تحلیل برگرفته از منایع و اسناد کتابخانه ای معتبر می باشد که در نهایت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد اگر در خانواده تنش بین اعضا برقرار باشد، کودک در یافتن هویت خویش، ایجاد روابط مطلوب با دیگران، مقابله صحیح با فشارهای روانی و رشد سالم روانی و رفتاری، دچار مشکل خواهد شد، زیرا محیط خانواده یکی از عوامل اساسی شکل گیری شخصیت کودک و اولین بذر تکوین رشد فردی و پایه و اساس بنای شخصیت آدمی است و کودک در بیشتر حالات خود، مقلد پدر و مادر و رفتار انها است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 847

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 527 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button