پژوهش با استفاده از روش توصیفی-همبستگی به بررسی تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک می پردازد. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی-همبستگی می باشد جامعه آماری در این پژوهش را کلیه آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تشکیل می دهد؛ که تعداد آنها برابر 370 نفر اعلام شده است. روش نمونه گیری به صورت روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می-باشد. برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفاده شده است. که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برابر 181 نفر بدست آمده است. پژوهش حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری، اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه ای و اسنادی و در بخش عملی، به شیوه میدانی از طریق پرسشنامه های استاندارد مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های رگرسیون ساده و چندگانه انجام گرفته است و نتایج پژوهش حاکی ازآن است که ابعاد یادگیری سیار (دسترسی به فناوری، انگیزش، توانایی یادگیری از طریق رسانه ها، گفتگوهای گروهی اینترنتی و مسایل مهم جهت موفقیت در یادگیری الکترونیکی) بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تأثیر مثبت معناداری دارد و همچنین ابعاد سواد اطلاعاتی(توانایی تعیین وسعت و ماهیت اطلاعات، توانایی دسترسی مؤثر به اطلاعات، توانایی ارزیابی نقادانة اطلاعات، توانایی کاربرد هدفمند اطلاعات، توانایی درک موارد حقوقی و اقتصادی کاربرد اطلاعات) بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تأثیر مثبت معناداری دارد.