مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 32

چکیده

 پژوهش با استفاده از روش توصیفی-همبستگی به بررسی تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک می پردازد. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی, از لحاظ نوع روش, توصیفی-همبستگی می باشد جامعه آماری در این پژوهش را کلیه آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تشکیل می دهد؛ که تعداد آنها برابر 370 نفر اعلام شده است. روش نمونه گیری به صورت روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای می-باشد. برای تعیین حجم نمونه نیز از جدول مورگان استفاده شده است. که طبق این جدول تعداد نمونه آماری برابر 181 نفر بدست آمده است. پژوهش حاضر در دو بخش نظری و عملی انجام شده است. در بخش نظری, اطلاعات لازم با استفاده از روش کتابخانه ای و اسنادی و در بخش عملی, به شیوه میدانی از طریق پرسشنامه های استاندارد مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های رگرسیون ساده و چندگانه انجام گرفته است و نتایج پژوهش حاکی ازآن است که ابعاد یادگیری سیار (دسترسی به فناوری, انگیزش, توانایی یادگیری از طریق رسانه ها, گفتگوهای گروهی اینترنتی و مسایل مهم جهت موفقیت در یادگیری الکترونیکی) بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تأثیر مثبت معناداری دارد و همچنین ابعاد سواد اطلاعاتی(توانایی تعیین وسعت و ماهیت اطلاعات, توانایی دسترسی مؤثر به اطلاعات, توانایی ارزیابی نقادانة اطلاعات, توانایی کاربرد هدفمند اطلاعات, توانایی درک موارد حقوقی و اقتصادی کاربرد اطلاعات) بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک تأثیر مثبت معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی حسینی، سکینه. (1401). تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک. پژوهشنامه اورمزد، -(58 (ضمیمه شماره 2) )، 6-32. SID. https://sid.ir/paper/967498/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی حسینی سکینه. تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1401؛-(58 (ضمیمه شماره 2) ):6-32. Available from: https://sid.ir/paper/967498/fa

    IEEE: کپی

    سکینه حاجی حسینی، “تاثیر یادگیری سیار و سواد اطلاعاتی بر توسعه حرفه ای و نوآوری سازمانی آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بستک،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 58 (ضمیمه شماره 2) ، pp. 6–32، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button