Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    7-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    690
  • دانلود: 

    543
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه موفقیت تحصیلی دانشجویانی که از توالی رشته در دوره کارشناسی ارشد برخوردارند با دانشجویانی که فاقد توالی رشته اند انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی - پیمایشی است و جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در رشته های مختلف دانشگاه های دولتی ایران می باشد. جامعه دوم تحقیق اعضا هیات علمی دانشگاه ها می باشند. حجم افراد نمونه شامل 440 نفر است که 170 نفر از اساتید و 270 نفر از بین دانشجویان به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده است. ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه است که یکی مخصوص اساتید و دیگری به منظور کسب اطلاعات از دانشجویان کارشناسی ارشد تنظیم گردید. این پرسشنامه ها حاوی سوالاتی است که به صورت بسته و یا کوتاه پاسخ ارائه شده است. دو گروه نمونه تحقیق به سوالات پرسشنامه ها پاسخ دادند و با استفاده از تجزیه و تحلیل های آمار توصیفی و استنباطی، داده ها بررسی و نتایج زیر به دست آمد: 1- اساتید علوم انسانی «رضایت از رشته کارشناسی ارشد دانشجویان فاقد توالی رشته» را بیشتر از سایر اساتید ارزیابی می کنند. اساتید مخالف با تغییر رشته درصدهای پایین تری را برای «شانس اشتغال» و «رضایت دانشجویان» ارزیابی می کنند. 2- اساتیدی که نگرش های منفی به تغییر رشته دارند، نظرهای منفی تری به تغییر رشته می دهند و اساتید علوم انسانی در مقایسه با اساتید سایر رشته ها برای دانشجویانی که تغییر رشته می دهند موفقیت بیشتری پیش بینی می کنند. 3- اساتید موافق با تغییر رشته جامع نگری بیشتری را برای دانشجویان فاقد توالی رشته اظهار می کنند. 4- اساتید وجود انگیزه های مادی را در تصمیم به تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد تاکید نمی کنند. 5- از دیدگاه دانشجویان میزان رضایت از رشته تحصیلی در دوره کارشناسی در تغییر رشته موثر نیست ولی میزان علاقمندی به رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد در "تغییر رشته" موثر است. 6- با توجه به تعداد بیشتر ترم های مشروطی دانشجویانی که توالی رشته دارند، دانشجویان فاقد توالی رشته موفق‎تر هستند. 7- از دیدگاه دانشجویان، انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشجویانی که توالی رشته دارند با انگیزه رفاه اجتماعی در آینده و حال در ارتباط است انتخاب رشته دانشجویان فاقد توالی رشته با عواملی چون «روشن دیدن آینده شغلی»، «رفاه و درآمد» و «ارزش اقتصادی» تقارن دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 690

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 543 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    22-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1497
  • دانلود: 

    1153
چکیده: 

آموزش های دانشگاهی باید بتواند با ارائه برنامه های آموزشی مناسب در بروز ویژگیهای مانند استقلال طلبی، ریسک پذیری، خلاقیت، خود باوری و آینده نگری در دانشجویان موثر باشند و تواناییهای بالقوه دانشجویان را شناسایی کند و این توانایی را بین آن ها ایجاد کند که دانش آموختگان به جای جستجوی کار خودشان به عنوان نیروی مولد علاوه بر ایجاد کسب و کار برای خود برای دیگران نیز کار ایجاد کنند. بنابراین هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی آموزش های دانشگاهی در پرورش ویژگی های کارآفرینی دانشجویان می باشد. برای نیل به این هدف نمونه آماری به حجم 335 نفر از دانشجویان دوره کارشناسی سال تحصیلی 82 دانشگاه مازندران به روش نمونه گیری طبقه ای-تصادفی به تفکیک دانشکده و جنسیت انتخاب شدند. سپس با استفاده از پرسشنامه داده های مورد نیاز این تحقیق جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که برنامه های آموزشی دانشگاه زمینه مناسبی در پرورش ویژگی های کارآفرینی دانشجویان فراهم نکرده است. نتایج آزمون تحلیل واریانس برای مقایسه عملکرد برنامه های آموزشی در دانشکده های مختلف نشان داد که هیچکدام از دانشکده ها عملکرد بهتر یا بدتری نسبت به سایر دانشکده ها در پرورش روحیه کارآفرینی نداشته است و میزان برخورداری دانشجویان از روحیه کارآفرینی در 14 دانشکده مورد مطالعه تفاوت معناداری با هم نداشته است. همچنین نتایج آزمون تی تست برای مقایسه میانگین روحیه کارآفرینی زنان دانشجو و مردان دانشجو نشان داد که بین جنسیت و روحیه کارآفرینی رابطه معناداری وجود نداشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1153 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کرامتی محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    35-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    984
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین رضایت اعضا هیات علمی از سیستم پژوهشی دانشگاه با انگیزه پژوهشی آنان صورت گرفت. روش پژوهش توصیفی، از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد، تربیت معلم و علوم پزشکی سبزوار بود. از بین 194 نفر عضو هیات علمی رسمی و پیمانی بر اساس فرمول کوکران 122 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. پرسشنامه محقق ساخته سنجش رضایت اعضا هیات علمی از سیستم پژوهشی دانشگاه ابزار اساسی پژوهش بود. نتایج نشان داد بین رضایت اعضای هیات علمی از سیستم پژوهش دانشگاهی و نگرش آنان به پژوهش (انگیزه کیفی) و همچنین فعالیت های پژوهشی انجام شده توسط اعضای هیات علمی (انگیزه کمی) رابطه معنی داری وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه گام به گام نشان داد امکان استفاده اعضای هیات علمی از شبکه اینترنت پیش بینی مناسبی برای افزایش نگرش مثبت آنان به پژوهش (افزایش انگیزه کیفی) می باشد. تحلیل رگرسیون هم چنین نشان داد در دسترس بودن پایان نامه ها و تحقیقات صورت پذیرفته بیشترین سهم را در افزایش فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی (انگیزه کمی) دارد. پیشنهاد می شود تا ساز و کارهائی برای دسترسی اعضای هیات علمی به پایان نامه ها و تحقیقات انجام گرفته و مجلات تخصصی فراهم شود، زیر ساخت های شبکه جهانی اینترنت در دانشگاه تقویت گردد و همکاری کارگزاران بخش پژوهشی دانشگاه در تعامل با اعضای هیات علمی افزایش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 984

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    42-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1407
  • دانلود: 

    1009
چکیده: 

هدف این پژوهش، تعیین رابطه بین سبک رهبری مدیر با سلامت سازمانی در مدارس متوسطه دولتی پسرانه شهرستان رباط کریم بوده است. بدین منظور برای تعیین سبک رهبری مدیران مدارس از پرسشنامه توصیف رفتار رهبر برای تعیین سلامت سازمانی مدارس، پرسشنامه سلامت سازمانی مدارس متوسطه را که توسط هوی و همکارانش ارائه شده است، بکار بردیم. این پرسشنامه، سلامت سازمانی را از لحاظ هفت بعد (یگانگی نهادی، ساخت دهی، ملاحظه گری، پشتیبانی منابع، نفوذ مدیر بر فرادستان، روحیه و تاکید علمی) و در سه سطح (نهادی، اداری و فنی) بررسی می کند: بین سبک رهبری مدیران مدارس و سلامت سازمانی آن ها رابطه معنی داری در سطح a=0.01 وجود دارد.بین سبک رهبری مدارس و سلامت آن ها در سطح نهادی رابطه معنی داری در سطح 0.01=a وجود دارد. بین سبک رهبری مدارس و سلامت آن ها در سطح اداری رابطه معنی داری در سطح 0.01=a وجود دارد. بین سبک مدیریت مدارس و سلامت آن ها در سطح فنی رابطه معنی داری در سطح 0.01=a وجود دارد. همچنین بررسی داده ها نشان داد که بین سبک رهبری و میانگین نمرات مدارس در ابعاد پشتیبانی منابع و نفوذ مدیر بر فرا دستان رابطه معنی داری در سطح 0.05=a تائید نمی شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1009 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    55-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    784
  • دانلود: 

    223
چکیده: 

پژوهش حاضر با روش توصیفی-پیمایشی به کشف و اولویت بندی نیازهای آموزشی مدرسان دانشکده صدا و سیما، در سال تحصیلی 86-1385 پرداخته است که در چهار گروه آموزشی ارتباطات، هنرهای رسانه ای، مهندسی رسانه و دروس عمومی و معارف اسلامی مشغول به تدریس هستند. با استفاده از تکنیک دلفی و تکنیک تجزیه و تحلیل شغل به مجموعه ای از نیازهای مرتبط با رشد حرفه ای دست یافته شد و پس از پالایش و اولویت بندی آنها، تعداد 47 نیاز در سه حیطه برنامه ریزی درسی، تدریس و ارزشیابی آموزشی مشخص گردید. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته می باشد که سوالات بسته پاسخ بوده و از طیف لیکرت پیروی می کند. مدرسان در پرسشنامه به دو سوال درباره هر یک از نیازها پاسخ دادند اول ضرورت یادگیری آن نیاز در حرفه مدرسی و دوم ارزیابی از وضعیت خود. در این تحقیق با الهام از الگوی نیاز سنجی کلاین به بررسی نیازها پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدرسان دانشکده صدا و سیما در سال تحصیلی 86-85 می باشد که تعداد آنها 75 نفر بوده است. با توجه به در دسترس بودن استادان و همکاری آنها تعداد 70 پرسشنامه جمع آوری گردید. در این تحقیق برای تعیین پایایی ابزار اندازه گیری از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. آمار توصیفی نظیر فراوانی، درصد گیری و میانگین به کار رفته است از تحلیل عامل برای دسته بندی نیازها در عوامل کوچکتر و نیز تایید اعتبار ابزار تحقیق استفاده شده و برای مقایسه اولویت های نیازهای آموزشی گروههای آموزشی از تحلیل پارامتریک آزمون t وابسته و از تحلیل ناپارامتریک ویلکاکسون استفاده شده است. کلیه فعالیت های آماری این تحقیق در نرم افزار (SPSS) انجام شده است. از نتایج نیاز سنجی می توان گفت که، با توجه به نیازهای مشترک بین گروه های آموزشی مورد اشاره، مدرسان دانشکده صدا و سیما در این مقولات نیاز به آموزش دارند: آشنایی با حیطه های طبقه بندی اهداف (شناختی، عاطفی و روانی-حرکتی)، کاربرد روش گردش علمی در تدریس، کاربرد روش نمایشی در تدریس، آشنایی با فنون کارگاه آموزشی، آموزش از راه دور، آشنایی با اینترنت، آشنایی با ویژگی های روان شناختی دانشجویان، مدیریت کلاس، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و فنون ارزشیابی.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 784

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 223 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    76-82
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1654
  • دانلود: 

    928
چکیده: 

یکی از مراحل اساسی در طراحی و تنظیم برنامه های درسی انتخاب و سازماندهی محتوا است. مهم ترین بخش از محتوا، مواد درسی مختلفی است که در قالب موضوعات متعدد در کتاب های درسی جمع آوری و به دانش آموزان ارایه می شود. از آنجا که کتاب درسی در نظام آموزشی ما به شکل واحد برای کل کشور تدوین می شود، در نتیجه از اهمیت خاصی برخوردار است. این پژوهش به بررسی میزان انطباق کتاب شیمی سال اول دبیرستان با اصول انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب درسی تغییر یافته شیمی از دیدگاه دبیران شیمی استان تهران پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دبیران شیمی سال اول دبیرستان استان تهران به تعداد 2203 نفر می باشد که در سال تحصیلی 83-82 مشغول به تدریس بوده اند. حجم نمونه 327 واحد آماری (دبیر) محاسبه شد و روش نمونه گیری خوشه ای طبقه بندی شده بوده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی می باشد. برای گردآوری داده ها پرسشنامه ای حاوی 36 سوال طراحی و میان واحدهای آماری نمونه توزیع شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد و نمودار) استفاده شد و آمار استنباطی به آزمون کااسکور (خی دو) اختصاص داشته است. نتایج بدست آمده بیانگر آن است که محتوای کتاب متناسب با اهداف مصوب تهیه و تدوین گشته است و با توانایی ذهنی، علایق و نیازهای فراگیران پایه اول دبیرستان و موضوعات و نیازهای مهم جامعه تناسب داشته است همچنین در سازماندهی محتوای کتاب شیمی سال اول اصول کلی انتخاب و سازماندهی محتوی (توالی، تداوم، وحدت) رعایت شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1654

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button