مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیازهای آموزشی مرتبط با رشد حرفه ای مدرسان دانشکده صدا و سیما

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 75

چکیده

 پژوهش حاضر با روش توصیفی-پیمایشی به کشف و اولویت بندی نیازهای آموزشی مدرسان دانشکده صدا و سیما, در سال تحصیلی 86-1385 پرداخته است که در چهار گروه آموزشی ارتباطات, هنرهای رسانه ای, مهندسی رسانه و دروس عمومی و معارف اسلامی مشغول به تدریس هستند. با استفاده از تکنیک دلفی و تکنیک تجزیه و تحلیل شغل به مجموعه ای از نیازهای مرتبط با رشد حرفه ای دست یافته شد و پس از پالایش و اولویت بندی آنها, تعداد 47 نیاز در سه حیطه برنامه ریزی درسی, تدریس و ارزشیابی آموزشی مشخص گردید. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه محقق ساخته می باشد که سوالات بسته پاسخ بوده و از طیف لیکرت پیروی می کند. مدرسان در پرسشنامه به دو سوال درباره هر یک از نیازها پاسخ دادند اول ضرورت یادگیری آن نیاز در حرفه مدرسی و دوم ارزیابی از وضعیت خود. در این تحقیق با الهام از الگوی نیاز سنجی کلاین به بررسی نیازها پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدرسان دانشکده صدا و سیما در سال تحصیلی 86-85 می باشد که تعداد آنها 75 نفر بوده است. با توجه به در دسترس بودن استادان و همکاری آنها تعداد 70 پرسشنامه جمع آوری گردید. در این تحقیق برای تعیین پایایی ابزار اندازه گیری از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. آمار توصیفی نظیر فراوانی, درصد گیری و میانگین به کار رفته است از تحلیل عامل برای دسته بندی نیازها در عوامل کوچکتر و نیز تایید اعتبار ابزار تحقیق استفاده شده و برای مقایسه اولویت های نیازهای آموزشی گروههای آموزشی از تحلیل پارامتریک آزمون t وابسته و از تحلیل ناپارامتریک ویلکاکسون استفاده شده است. کلیه فعالیت های آماری این تحقیق در نرم افزار (SPSS) انجام شده است. از نتایج نیاز سنجی می توان گفت که, با توجه به نیازهای مشترک بین گروه های آموزشی مورد اشاره, مدرسان دانشکده صدا و سیما در این مقولات نیاز به آموزش دارند: آشنایی با حیطه های طبقه بندی اهداف (شناختی, عاطفی و روانی-حرکتی), کاربرد روش گردش علمی در تدریس, کاربرد روش نمایشی در تدریس, آشنایی با فنون کارگاه آموزشی, آموزش از راه دور, آشنایی با اینترنت, آشنایی با ویژگی های روان شناختی دانشجویان, مدیریت کلاس, ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و فنون ارزشیابی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزابیگی، محمدعلی، و فرهمندخواه، حسن. (1388). بررسی نیازهای آموزشی مرتبط با رشد حرفه ای مدرسان دانشکده صدا و سیما. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 1(2)، 55-75. SID. https://sid.ir/paper/217958/fa

    Vancouver: کپی

    میرزابیگی محمدعلی، فرهمندخواه حسن. بررسی نیازهای آموزشی مرتبط با رشد حرفه ای مدرسان دانشکده صدا و سیما. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1388؛1(2):55-75. Available from: https://sid.ir/paper/217958/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی میرزابیگی، و حسن فرهمندخواه، “بررسی نیازهای آموزشی مرتبط با رشد حرفه ای مدرسان دانشکده صدا و سیما،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 1، no. 2، pp. 55–75، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button