مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان انطباق محتوای کتاب شیمی سال اول دبیرستان با اصول انتخاب و سازماندهی محتوا

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 82

کلیدواژه

سازماندهی محتوا (توالیQ3
وحدت)Q3

چکیده

 یکی از مراحل اساسی در طراحی و تنظیم برنامه های درسی انتخاب و سازماندهی محتوا است. مهم ترین بخش از محتوا, مواد درسی مختلفی است که در قالب موضوعات متعدد در کتاب های درسی جمع آوری و به دانش آموزان ارایه می شود. از آنجا که کتاب درسی در نظام آموزشی ما به شکل واحد برای کل کشور تدوین می شود, در نتیجه از اهمیت خاصی برخوردار است. این پژوهش به بررسی میزان انطباق کتاب شیمی سال اول دبیرستان با اصول انتخاب و سازماندهی محتوای کتاب درسی تغییر یافته شیمی از دیدگاه دبیران شیمی استان تهران پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دبیران شیمی سال اول دبیرستان استان تهران به تعداد 2203 نفر می باشد که در سال تحصیلی 83-82 مشغول به تدریس بوده اند. حجم نمونه 327 واحد آماری (دبیر) محاسبه شد و روش نمونه گیری خوشه ای طبقه بندی شده بوده است. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی می باشد. برای گردآوری داده ها پرسشنامه ای حاوی 36 سوال طراحی و میان واحدهای آماری نمونه توزیع شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از فنون آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین, انحراف استاندارد و نمودار) استفاده شد و آمار استنباطی به آزمون کااسکور (خی دو) اختصاص داشته است. نتایج بدست آمده بیانگر آن است که محتوای کتاب متناسب با اهداف مصوب تهیه و تدوین گشته است و با توانایی ذهنی, علایق و نیازهای فراگیران پایه اول دبیرستان و موضوعات و نیازهای مهم جامعه تناسب داشته است همچنین در سازماندهی محتوای کتاب شیمی سال اول اصول کلی انتخاب و سازماندهی محتوی (توالی, تداوم, وحدت) رعایت شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالب زاده نوبریان، محسن، خیرخواه، آرش، و دهقانی، فروغ. (1388). بررسی میزان انطباق محتوای کتاب شیمی سال اول دبیرستان با اصول انتخاب و سازماندهی محتوا. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 1(2)، 76-82. SID. https://sid.ir/paper/217957/fa

    Vancouver: کپی

    طالب زاده نوبریان محسن، خیرخواه آرش، دهقانی فروغ. بررسی میزان انطباق محتوای کتاب شیمی سال اول دبیرستان با اصول انتخاب و سازماندهی محتوا. مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی[Internet]. 1388؛1(2):76-82. Available from: https://sid.ir/paper/217957/fa

    IEEE: کپی

    محسن طالب زاده نوبریان، آرش خیرخواه، و فروغ دهقانی، “بررسی میزان انطباق محتوای کتاب شیمی سال اول دبیرستان با اصول انتخاب و سازماندهی محتوا،” مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، vol. 1، no. 2، pp. 76–82، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/217957/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button