Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1356
  • دانلود: 

    930
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی و مقایسه بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار پایه سوم متوسطه شهر مرودشت بوده است. روش تحقیق، توصیفی از نو ع پس از وقوع (علی - مقایسه ای) بوده است. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار پسر و دختر پایه سوم دبیرستان های شهر مرودشت در سال تحصیلی 1389 - 1388 بوده است که تعداد آن ها 1500 نفر بوده اند. از بین جامعه آماری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 100 دانش آموز ورزشکار و 100 دانش آموز غیرورزشکار با توجه به جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت اندازه گیری متغیرها از مقیاس سنجش عملکرد تحصیلی فام و تیلور و بهداشت روانی کلدبرگ و هیلر استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح آمار توصیفی (محاسبه فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از آزمون t گروه های مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. مهم ترین نتایج این پژوهش حاکی از آن بوده است که بین عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار تفاوت معناداری وجود دارد و عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. همچنین بین ابعاد عملکرد تحصیلی و ابعاد بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار دختر و پسر تفاوت معناداری وجود نداشت. بنابراین نتیجه گرفته می شود که ورزش به عنوان یک متغیر مهم در عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان می تواند اثر مثبت داشته باشد و برنامه های درسی تربیت بدنی در مدارس باید با تاکید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1356

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 930 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    13-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2509
  • دانلود: 

    1109
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف مقایسه عملکرد معلمان حق التدریس و رسمی در آموزش و پرورش استان گیلان انجام شد. روش تحقیق توصیفی، از نوع علی - مقایسه ای بود. جامعه آماری این پژوهش را 2763 از معلمان حق التدریس و 19075 نفر از معلمان رسمی تشکیل می دهند که در سال تحصیلی 1389 - 1388 در مدارس شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش استان گیلان مشغول به کار بودند. در انتخاب نمونه مورد مطالعه از روش نمونه گیری خوشه ای و تصادفی طبقه ای استفاده شد که با استفاده از فرمول مورگان تعداد معلمان حق التدریس 121 نفر و معلمان رسمی نیز 257 بوده است. به منظور گردآوری داده های مورد نظر از پرسشنامه محقق ساخته با 58 سوال در طیف 6 درجه ای لیکرت استفاده شد. پایایی ابزار با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 82 صدم محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل آماری در سطح استنباطی از آزمون t با دو نمونه مستقل استفاده شد. نتایج حاصل از آزمون آماری نشان داد که در سطح خطای 5 درصد در خصوص فرضیه های اول (امور آموزشی)، دوم (فنون کلاسداری)، سوم (امور پرورشی)، هفتم (همکاری با عوامل اجرایی مدرسه) و هشتم (شرکت در جلسات) بین دو گروه از معلمان حق التدریس و رسمی تفاوت معنی داری وجود داشت. اما در مورد فرضیه های چهارم (رسیدگی به وضعیت تحصیلی)، پنجم (ارزشیابی و امتحانات) و ششم (بهداشت جسمی - روانی دانش آموزان) بین دو گروه از معلمان مورد مطالعه تفاوت معنی داری وجود نداشت. همچنین بر اساس نتایج فرضیه نهم تحقیق می توان گفت که بین میانگین نمرات کلاسی دانش آموزان معلمان حق التدریس با معلمان رسمی تفاوت معنی داری وجود داشت به طوری نمرات دانش آموزان دارای معلمان رسمی بالاتر از معلمان حق التدریس بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2509

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1109 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    29-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1237
  • دانلود: 

    798
چکیده: 

هدف این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش راهبردهای خود نظارتی و خود تقویتی، بر بهبود مهارت های اجتماعی و کنش وری تحصیلی دانش آموزان با اختلال نقص توجه و فزون کنشی بود. پژوهش حاضر، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر اول ابتدایی منطقه تبادکان مشهد (820 دانش آموز) در سال تحصیلی 87 - 1386 بود، که تعداد 60 دانش آموز ADHD به طور تصادفی از میان جامعه مورد نظر (بر اساس مقیاس تشخیصیCSI ) انتخاب شدند و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 30 نفر) قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش مشتمل بر آزمون تشخیص اختلال نقص توجه و فزون کنشی (CSI) و پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت، فرم معلم (SSRS) بود. از آزمون T برای تحلیل داده ها استفاده شد. نتیجه نشان داد آموزش فنون خودنظارتی و خودتقویتی به دانش آموزان با اختلال AD/HD، رفتارهای سازشی آنان را افزایش داده است. آموزش فنون خودنظارتی و خودتقویتی به دانش آموزان با اختلال AD/HD، پیشرفت تحصیلی آنان را افزایش نداده است. نتایج حاکی از تاثیر معنادار آموزش فنون خود نظارتی و خودتقویتی بر بهبود مهارت های اجتماعی کودکان با اختلال نقص توجه و فزون کنشی بوده است اما این تاثیر بر پیشرفت تحصیلی معنادار نبوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 798 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    39-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2581
  • دانلود: 

    1364
چکیده: 

هدف از این مطالعه، تعیین رابطه بین ابعاد هویت و سبک دلبستگی با گرایش به سوء مصرف مواد می باشد. روش پژوهش در این مطالعه از نوع علمی- مقایسه ای است. در این پژوهش، جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دوره متوسطه غرب استان مازندران تشکیل می دهند که تعداد آنها 9504 نفر می باشد. از این تعداد، 384 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه ابعاد هویت (AIQ-IV) چیک و همکاران، مقیاس دلبستگی بزرگسالان (RAAS) کالینز و رید و آزمون گرایش به مصرف مواد گلپرور استفاده شده است. اعتبار پرسشنامه ابعاد هویت در بعد هویت شخصی از 0.80 تا 0.83، هویت ارتباطی از 0.82 تا 0.90، هویت اجتماعی از 0.80 تا 0.82 و هویت جمعی از 0.67 تا 0.77 می باشد. اعتبار مقیاس سبک دلبستگی در سه زیرمقیاس نزدیکی، وابستگی و اضطراب به ترتیب برابر 0.68، 0.71 و 0.52 می باشد. این پرسشنامه سه سبک دلبستگی ایمن، اضطرابی و اجتنابی را از هم متمایز می کند. اعتبار آزمون گرایش به مصرف مواد 0.89 برآورد شده است. به منظور تفسیر نتایج حاصل از پژوهش از آزمون رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین هویت اجتماعی و ارتباطی و سوء مصرف مواد مخدر رابطه معنادار وجود دارد (P<0.05). همچنین در بین خرده مقیاس های سبک دلبستگی، تنها بین خرده مقیاس وابستگی و سوءمصرف مواد مخدر رابطه معنادار وجود دارد (P<0.05).

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2581

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1364 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    55-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    784
  • دانلود: 

    632
چکیده: 

هدف از مطالعه این تحقیق، بررسی انتظارات و عوامل موثر بر رضایت شغلی اعضای هیات علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع زمینه یابی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی تمام وقت فعال در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در سال تحصیلی 90 - 1389 بود؛ که تعداد آنان برابر 1518 نفر می باشد. از این تعداد بر اساس جدول کرجسی و مورگان 300 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی آن توسط استادان و متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفت و ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برابر 0.87 به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری استنباطی آزمون t، تحلیل واریانس، آزمون توکی و رگرسیون استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی سوالات تحقیق نشان داده است که به ترتیب برخورداری از مزایای بیمه تکمیلی و مکانیزم های تشویق و قدردانی از اعضای هیات علمی و دریافت تسهیلات رفاهی و در نظر گرفتن شرایط ویژه برای ادامه تحصیل دارای بالاترین میانگین می باشند. همچنین به ترتیب شیوه مدیریت و سرپرستی دانشگاه، امنیت شغلی، روابط بین همکاران در محیط کار و حقوق و مزایا دارای بالاترین میانگین عوامل موثر در رضایت شغلی می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 784

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 632 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    65-75
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1075
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی ویژگی های شخصیتی و ارتباط آن با شادکامی در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در نظر گرفته شدند که تعداد آنها در سال تحصیلی 89- 1388 برابر با 3800 نفر بود که از بین 3800 نفر جامعه آماری نمونه ای شامل 170 نفر از دانشجوبان با استفاده از روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. حجم نمونه با مراجعه به جدول تعیین اندازه نمونه معرف (کرجسی و مورگان) تعیین گردید. داده ها با بهره گیری از پرسشنامه شادکامی آکسفورد و پرسشنامه پنج عاملی نئو که روایی و پایایی آن به دست آمده است، جمع آوری و با استفاده از آزمون آماری رگرسیون گام به گام و آزمون t برای گروه های مستقل و همبستگی پیرسون تحلیل شد. یافته ها نشان داد بین ویژگی روان نژندی، برون گرایی، وظیفه شناسی، توافق پذیری و گشودگی با شادکامی رابطه معنی دار وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1075

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    77-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1532
  • دانلود: 

    944
چکیده: 

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر به کارگیری متون شنیداری (شفاهی) بر مهارت گفتاری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی می پردازد. روش پژوهش از نوع شبه تجربی و طرح پیش آزمون - پس آزمون است. جامعه آماری این پژوهش شامل 150 دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن می باشد. نمونه آماری پژوهش شامل 60 ترجمه آموز کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن می باشد که از طریق آزمون تعیین سطح OPT و به صورت تصادفی انتخاب و در آزمایش شرکت کردند و به دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم گردیدند. سپس پیش آزمون مهارت گفتاری از هر دو گروه به عمل آمد و به دنبال آن هر دو گروه در معرض 10 جلسه تدریس مهارت گفتاری با استفاده از متون شفاهی (گروه آزمایشی) و بدون استفاده از متون شفاهی (گروه گواه) قرار گرفتند. پس از آن از هر دو گروه پس آزمون مهارت گفتاری به عمل آمد. ابزار پژوهش حاضر، پرسشنامه تعیین سطح آکسفورد بود که از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بود. داده های به دست آمده با توجه بر آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون تی، تحلیل کوواریانس و ضریب همبستگی پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج نشان داد که مهارت گفتاری ترجمه آموزان در اثر به کارگیری متون شفاهی ارتقا می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1532

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 944 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    3 (پیاپی 7)
  • صفحات: 

    89-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1100
  • دانلود: 

    766
چکیده: 

هدف این پژوهش شناسایی گونه های مختلف کمال گرایی و اثر این گونه ها در کنار متغیر جنسیت بر نگرش دانشجویان به کارآفرینی بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش دانشجویان مقطع کارشناسی رشته های اقتصاد، حسابدار و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان در نیمسال دوم سال تحصیلی 89 - 1388 می باشد که تعداد آن ها 909 نفر بوده است. با استفاده از فرمول کوکران نمونه ای شامل 234 دانشجو (116 زن و 118 مرد) به صورت خوشه ای چند مرحله انتخاب شد. برای سنجش کمال گرایی از مقیاس کوتاه کمال گرایی چند بعدی فراست استفاده شد و مقیاس نگرش به کارآفرینی محقق ساخته می باشد. روایی پرسشنامه ها با تحلیل عاملی تائیدی و پایائی آن ها با آلفا کرنباخ بررسی شد که نتایج آنها قابل قبول بود. داده ها با روش تحلیل خوشه ای و تحلیل واریانس دو طرفه بررسی شدند. نتایج تحلیل واریانس دو طرفه نشان داد که اثر گونه کمال گرائی (با سه گونه کمال گرای بهنجار، کمال گرای نابهنجار و کمال گرای عادی) بر نگرش به کارآفرینی معنی دار است به نحوی که کمال گرایان بهنجار نگرش بهتری به کارآفرینی نسبت به دو گروه دیگر دارند. همچنین اثر جنسیت و اثر متقابل جنسیت و گونه کمال گرائی بر نگرش به کارآفرینی معنی دار نبود. نتایج این مطالعه می تواند در آموزش کارآفرینی و مشاوره های تحصیلی مناسب باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1100

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button