Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی و مقایسه بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار پایه سوم متوسطه شهر مرودشت بوده است. روش تحقیق, توصیفی از نو ع پس از وقوع (علی - مقایسه ای) بوده است. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار پسر و دختر پایه سوم دبیرستان های شهر مرودشت در سال تحصیلی 1389 - 1388 بوده است که تعداد آن ها 1500 نفر بوده اند. از بین جامعه آماری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 100 دانش آموز ورزشکار و 100 دانش آموز غیرورزشکار با توجه به جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت اندازه گیری متغیرها از مقیاس سنجش عملکرد تحصیلی فام و تیلور و بهداشت روانی کلدبرگ و هیلر استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که در سطح آمار توصیفی (محاسبه فراوانی, درصد, میانگین, انحراف استاندارد) و در سطح آمار استنباطی از آزمون t گروه های مستقل و تحلیل واریانس استفاده شد. مهم ترین نتایج این پژوهش حاکی از آن بوده است که بین عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار تفاوت معناداری وجود دارد و عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار از وضعیت مطلوب تری برخوردار است. همچنین بین ابعاد عملکرد تحصیلی و ابعاد بهداشت روانی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار دختر و پسر تفاوت معناداری وجود نداشت. بنابراین نتیجه گرفته می شود که ورزش به عنوان یک متغیر مهم در عملکرد تحصیلی و بهداشت روانی دانش آموزان می تواند اثر مثبت داشته باشد و برنامه های درسی تربیت بدنی در مدارس باید با تاکید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قلتاش، عباس، صالحی، مسلم، و میرزااستواری، علی. (1390). مقایسه بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار. روانشناسی تربیتی، 2(3 (پیاپی 7))، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/221075/fa

    Vancouver: کپی

    قلتاش عباس، صالحی مسلم، میرزااستواری علی. مقایسه بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار. روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛2(3 (پیاپی 7)):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/221075/fa

    IEEE: کپی

    عباس قلتاش، مسلم صالحی، و علی میرزااستواری، “مقایسه بهداشت روانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان ورزشکار و غیرورزشکار،” روانشناسی تربیتی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 1–12، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/221075/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا