Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

فتزر گلن

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    5-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    648
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف این مقاله بررسی کارکردهای زبانی مشتمل بر ارزش های ایستا و پویا می باشد. مبنای کار ما، نوشته های امانوئل 1997، شقایق های وحشی: دستور «2010، گاه شمار سفر به ریکیاویک» شمارش معکوس مخروبه ها «هوکار (بویژه کتاب های 2011) با تکیه بر مطالعات دومینیک منگنو درباره زبان و دستور (1999) می باشد. در واقع، در این تحقیق به این» زبان تانژر نظیر درون/بیرون، قبل/بعد، نزدیک/دور، نه تنها بیانگر «موضوع خواهیم پرداخت که چگونه برخی از مولفه های زمان و مکان هم مورد استفاده قرار می گیرند» زمان و مکان بلکه علائمی هستند که برای ابراز فراوانی، جهت، کندی، سرعت، رفتار، تنفس (هوکار: 2010). ارزیابی نقش و اهمیت این کارکردهای زبانی قبل از هر چیز مستلزم بررسی درزمانی است. پس از این مرحله، موارد تشخیص ذهنی در گفته پردازی را بررسی خواهیم کرد و به سهم ارجاعات درون و برون گفتمانی پی خواهیم برد. بر اساس این تحقیق، می توان ارزیابی گستردهای از اتصال دهنده های شبکه های کارکرد زبانی ارائه کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 648

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کانان یاو لامبر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    15-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    891
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

قصه ها آیینه تمام نمای جامعه هستند: هر جامعه چهره واقعی، ظواهر و نهادهای دیرآشنای خود را در قصه ها می یابد. قصه ها آنگونه که جوامع انتظار دارند، محل تجلی قهرمانان آرمانی هستند که با قدرت سحرآمیز خود، ظلم و بی عدالتی را ریشه کن و عد ل و تقوی را به جای آن می نشانند . سرانجام، قصه ها آیینه هایی هستند که جوامع ترس خود را از تمایلات و آمال ناخودآگاه در آن به نمایش می گذارند. قصه ها همچنین میراث اجتماعی پرباری هستند که جهان بینی، اندیشه ها و رفتار جمعی و یا فردی یک جامعه را در بر می گیرند. حکایاتی که شکستن محرمات، موضوع اصلی آنها به شمار میرود، با توسل به شخصیت های بارز و مجازات تادیب اعتلای اجتماعی آنان را مطمح نظر قرار داده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

شکریان محمدجواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    25-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2157
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

داستان کوتاه گونه ادبی و موجز است که در آن اختصار، به معنای واقعی کلمه، در نوشتار پدیدار می گردد. همیشه این سوال مطرح بوده است که چگونه نویسنده داستان کوتاه می تواند معنا را بواسطه این هنر کوتاه نویسی بیافریند. طرح این پرسش در رابطه با صورت و معنا در داستان، ما را به کنکاش در مورد یکی از داستان های کوتاه جلال آل احمد، در این مقاله سعی کرده ایم تا نشانه هایی را که راوی در پیشبرد روایت داستان از آن کمک می گیرد، بیابیم. با به کارگیری نقد نشانه شناسی توانستیم به معنای داستان، مطالبات شخصیت اصلی، تردیدها و نگرانی های او و همچنین تنش در داستان پی ببریم. به علاوه، به کارگیری نقد روایت شناسی به ما نشان داد که جریان روایی در این داستان تا چه حد توانسته در معناسازی نقش ایفا کند و ما را در شناخت شخصیت و طبقه اجتماعی کنشگر یاری دهد. به طور خلاصه تلاش کردیم با به کارگیری این دو رویکرد متفاوت به ساختار، مفاهیم عمیق و لایه بندی معنا در داستان پی برده و در نهایت خوانشی مضمونی ازاین داستان کوتاه ارائه نمائیم. جاپا، وا داشت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

تیفور تامور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    35-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

آموزش یک زبان خارجی در قالب برنامه های آموزش زبان فرانسه در مقطع متوسطه، فقط زمانی صورت واقعی به خود می گیرد که مجموعه عوامل پیچیده در فرآیند آموزش زبان خارجی شامل هنجارهای اجتماعی، باورها و غیره را مد نظر قرار داده و نگرش نهاد آموزشی را نسبت به نظام معنایی و صوری زبان مورد پرسش قرار دهد. به طور کلی، تربیت فراگیران شهروندان یکی از اهداف آموزش زبان خارجی به حساب می آید. این فراگیران شهروندان در هر حال وظیفه دارند که پاسداشت وطن، میراث فرهنگی، ادبیات و فرهنگ کشور خود را (در عین گشادگی فرهنگی در مقابل دیگری) مورد توجه قرار دهند. البته این سنت پایدار، در روزگار ما مورد اعتراض قرار گرفته است. در این مقاله، به جایگاه و میراث فرهنگ خودی و فرهنگ و میراث فرهنگی غیرخودی خواهیم پرداخت. همچنین این نوشتار، نقش بار فرهنگی متن ادبی در پرورش روحیهی شهروندی فراگیران (تاریخ ملی و هنجارهای فرهنگی و ...) و پذیرش دیگری علیرغم تفاوت های خوانش متن بیگانه در بافت اجتماعی فرهنگی خاص خود را مورد بررسی قرار خواهد داد. ما بر این عقیده ایم که با وجود وسعت و تنوع ابزارهای کمک آموزشی، متن ادبی می تواند تکیه گاه آموزشی به شمار آید که در فهم و حصول فرهنگ خودی و غیر خودی بسیار راه گشاست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ترک لادانی صفورا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    49-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1535
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

نحوه و چگونگی سفر است چرا که می خواهد صحیح و سالم به مقصد خویش برسد. به همین خاطر است که بسیاری از سیاحان که زمان اهمیتی زیادی برایشان نداشته و می خواسته اند از یک امنیت نسبی در سفر بهره مند شوند، سفر با کاروان را ترجیح می داده اند. بنابراین اطلاعاتی که در مورد این کاروان ها داده می شود بخش عظیمی از سفرنامه های سیاحان معروفی چون ژان شاردن یا ژان- باتیست تاورنیه را تشکیل می دهد. به نظر تاورنیه سفر با کاروان هیچگونه ترس و اضطرابی به همراه ندارد. در حالیکه سیاحان دیگر آن را سخت و همراه با موانع بیشمار بیان می کنند. متداولترین موانع موجود که در سفرنامه ها ذکر شده، بدی آب و هواست. گرما و تشنگی بسیاری از سیاحانی را که به آب و هوای معتدل و سرزمین های پر از آب عادت داشته اند آزار می داده است. خطر راهزنان که شب و روز در کمین این کاروان ها هستند نیز به خطرهای راه اضافه می شود. با این حال ایران عصر صفوی نسبت به دیگر کشورهای مشرق زمین امن تر توصیف شده است چرا که شبکه کاروانسراها که در آن عصر در تمام کشور کشیده شد، سفری راحت و آرام را برای سیاحان به ارمغان آورد. در واقع پادشاهان صفوی توجه زیادی به امنیت راه ها و راحتی و آسایش کاروانسراهائی که در نزدیکی شهرها قرار داشتند، مبذول می داشتند. دراین تحقیق سعی می شود تا به کاروانسراهای عصر صفوی وبه خصوص امنیت جاده ها در این دوره پرداخته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    7
  • صفحات: 

    61-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    993
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با مطالعه شعر دو شاعر هم روزگار، پاتریک نوایی، شاعر فرانسوی و سهراب سپهری، شاعر ایرانی، این مقاله به بررسی نقش عینیت و ذهنیت در جهت خلق یک زبان شاعرانه پرداخته است، مسیری که یک شیء می پیماید تا به یک شعر بدل شود و با تاثیرگذاری بر خواننده، او را وادار به همراهی سازد. به این ترتیب، مطالعه ای تطبیقی و با مقابله اشعار این دو شاعر معاصر، فضاهایی از اندیشه و تامل روانکاوانه برما می گشاید. علاوه بر آن عوامل اساسی موجود در راه شکل گیری تصویرشاعرانه ای که به خواننده منتقل می شود و او را به فراسوی مرزهای واقعیت می برد، و بنابراین اهمیت نقش خواننده در ایجاد تصویر به منظور همراهی هر چه بهتر او با شعر، مورد توجه نگارندگان این مقاله است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button