مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

متن ادبی به مثابه واسطه فرهنگی (فرانسه)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 48

چکیده

 آموزش یک زبان خارجی در قالب برنامه های آموزش زبان فرانسه در مقطع متوسطه, فقط زمانی صورت واقعی به خود می گیرد که مجموعه عوامل پیچیده در فرآیند آموزش زبان خارجی شامل هنجارهای اجتماعی, باورها و غیره را مد نظر قرار داده و نگرش نهاد آموزشی را نسبت به نظام معنایی و صوری زبان مورد پرسش قرار دهد. به طور کلی, تربیت فراگیران شهروندان یکی از اهداف آموزش زبان خارجی به حساب می آید. این فراگیران شهروندان در هر حال وظیفه دارند که پاسداشت وطن, میراث فرهنگی, ادبیات و فرهنگ کشور خود را (در عین گشادگی فرهنگی در مقابل دیگری) مورد توجه قرار دهند. البته این سنت پایدار, در روزگار ما مورد اعتراض قرار گرفته است. در این مقاله, به جایگاه و میراث فرهنگ خودی و فرهنگ و میراث فرهنگی غیرخودی خواهیم پرداخت. همچنین این نوشتار, نقش بار فرهنگی متن ادبی در پرورش روحیهی شهروندی فراگیران (تاریخ ملی و هنجارهای فرهنگی و ...) و پذیرش دیگری علیرغم تفاوت های خوانش متن بیگانه در بافت اجتماعی فرهنگی خاص خود را مورد بررسی قرار خواهد داد. ما بر این عقیده ایم که با وجود وسعت و تنوع ابزارهای کمک آموزشی, متن ادبی می تواند تکیه گاه آموزشی به شمار آید که در فهم و حصول فرهنگ خودی و غیر خودی بسیار راه گشاست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیفور، تامور. (1391). متن ادبی به مثابه واسطه فرهنگی (فرانسه). مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)، 4(7)، 35-48. SID. https://sid.ir/paper/223131/fa

    Vancouver: کپی

    تیفور تامور. متن ادبی به مثابه واسطه فرهنگی (فرانسه). مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)[Internet]. 1391؛4(7):35-48. Available from: https://sid.ir/paper/223131/fa

    IEEE: کپی

    تامور تیفور، “متن ادبی به مثابه واسطه فرهنگی (فرانسه)،” مطالعات زبان فرانسه (REVUE DES ETUDES DE LA LANGUE FRANCAISE)، vol. 4، no. 7، pp. 35–48، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/223131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button