مقدمه: کم خونی فقر آهن از شایع ترین نوع کم خونی در جهان بخصوص کشور های در حال توسعه می باشد. این پژوهش به منظور تعیین تاثیر بسته آموزش ترکیبی پیشگیری از کم خونی فقر آهن بر آگاهی، نگرش وعملکرد دختران نوجوان انجام شد. روش کار: یک مطالعه نیمه تجربی (مداخله-کنترل) انجام شد. از دو پرسشنامه محقق ساخته جمعیت شناختی و کمخونی فقر آهن با انجام روایی محتوی و آزمون-باز آزمون استفاده شد. 120دختر دبیرستانی 14-19 سال در مدارس کرمانشاه انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه مداخله-کنترل تقسیم شدند. برنامه آموزشی طراحی شده به روش ترکیبی شامل گفتگو و سخنرانی (شفاهی), کتبی (پمفلت) و ارسال پیام های مجازی از طریق پیام رسان سروش بود. داده ها با نرم افزار spss نسخه 19 تحلیل شدند. به منظور دستیابی به نتایج از شاخص های آمار توصیفی,میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی,آزمون لون، کولموگروف اسمیرنوف و تحلیل کوواریانس وRMANOVA در سطح معنی داری (05/0p=) استفاده شده است. یافته ها: میانگین و انحراف معیار دانش قبل و بعد از آموزش به ترتیب39 /4 ±, 89/ 27 و بعد از مداخله 9/3 ±, 19/ 30 که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود (011/=p. ). میا نگین و انحراف معیار نگرش قبل و بعد از آموزش به ترتیب 68/8 ±, 17/40و بعد از مداخله 97/7 ±,97/58 که این اختلاف از از نظر آماری معنی دار بود (009/ =. p). میانگین و انحراف معیار عملکرد قبل و بعد از آموزش به ترتیب1/5 ±,38/24و بعد از مداخله11/3 ±, 72/30بود که این اختلاف از نظر آماری معنی دار بود(003/0 =p). میانگین دانش، نگرش و عملکرد دو گروه قبل از آموزش تفاوت معناداری نداشت اما بعد از مداخله میانگین نمره آگاهی(011/=p. )، نگرش(009/ =p. ) و عملکرد(003/0 =p) گروه مداخله نسبت به گروه کنترل تفاوت معناداری پیدا کرد. نتیجه گیری: نتایج این تحقیق بیانگر تاثیر بسته آموزش ترکیبی بر آگاهی، نگرش و عملکرد کو تاه مدت دانش آموزان دختران در زمینه پیشگیری از کم خونی فقر آهن است.