مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

73
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند 1398

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: مراقبت پرستاری و رضایتمندی بیماران دو جزء اساسی پرستاری محسوب می شود و حاصل آن ارتقاء سلامت جامعه و بهبودی سریعتر بیماران می باشد. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف تعیین رضایتمندی بیماران و تعیین ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند انجام شد. روش کار: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی 249 نفر از بیماران بستری در بیمارستانهای شهر بیرجند در سال 1398 به روش چند مرحله ای انتخاب شدند و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه تدوین شده توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بود. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 22 و آمار توصیفی و آزمون آماری کای دو در سطح معنی داری 05/0 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: در این مطالعه اکثربیماران زن (2/58%), متاهل (2/93 %), دارای سن 50-41 سال (5/20%), تحصیلات زیر دیپلم (55%), ساکن شهر(9/63%) ودارای تجربه خوب از بستری قبلی (2/49%) می باشند. سطح رضایتمندی آنان در کل و مولفه های آن در حد متوسط است. بیشترین میانگین نمره رضایتمندی بیماران مربوط به مولفه توانمندی اخلاقی و عاطفی (61/0±, 56/3) و کمترین میانگین مربوط به مولفه آموزش به بیمار (82/0±, 89/2) می باشد. میانگین نمره رضایتمندی بیماران در کل 63/0±, 31/3 بدست آمد. نتیجه گیری: در این مطالعه رضایتمندی بیماران از مراقبت پرستاری و ابعاد مراقبت های درمانی, آموزش به بیمار, ارتباط درمانی و توانمندی اخلاقی و عاطفی در حد متوسط بود. که با برنامه ریزی مدیران و پرستاران میتوان گامی در جهت ارتقاءکیفیت ارایه مراقبت های پرستاری و رضایتمندی بیماران برداشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    فرج زاده، زهرا، نخعی، زهرا، و محمدی، سیده سیما. (1400). میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند 1398. آموزش پرستاری، 10(5 )، 22-31. SID. https://sid.ir/paper/1005779/fa

    Vancouver: کپی

    فرج زاده زهرا، نخعی زهرا، محمدی سیده سیما. میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند 1398. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(5 ):22-31. Available from: https://sid.ir/paper/1005779/fa

    IEEE: کپی

    زهرا فرج زاده، زهرا نخعی، و سیده سیما محمدی، “میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند 1398،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 5 ، pp. 22–31، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005779/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button