مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

911
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تطبیقی آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در کشورهای ایران، کره جنوبی و ژاپن

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 66

چکیده

 مقدمه: دانش آموزان به عنوان سرمایه های اصلی انسانی هر جامعه بوده و توجه به سلامتی و ارتقای سلامت آن ها به عنوان سرمایه گذاری برای آینده در نظر گرفته می شود. در پژوهش حاضر, هدف مقایسه تطبیقی آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در کشورهای ایران و کره جنوبی و ژاپن است. روش کار: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و توصیفی-تحلیلی بوده و بر اساس روش مطالعات تطبیقی در آموزش و پرورش مطابق دیدگاه جرج بردی انجام شده است. بر این اساس داده های جمع آوری شده در چهار مرحله توصیف, تفسیر, هم جواری و مقایسه, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. جهت جمع آوری داده ها, مطالعات گسترده انگلیسی و فارسی از سال 2005 تا سال 2020 با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی و استنادی معتبر ازجمله PubMed, Web of Science, Scopus, Google scholar, WHO و Science Direct انجام شد. نمونه گیری به صورت انتخابی بوده و آموزش بهداشت دوره ابتدایی در کشورهای ایران, ژاپن و کره جنوبی بررسی و مقایسه شد. با توجه به الگوی مفهومی اولیه, آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در مولفه های آموزش بهداشت جسمانی, روانی و اجتماعی موردمطالعه قرار گرفت. یافته ها: در بعد سلامت روان پذیرش دو فرهنگی, روابط خانوادگی, سبک فرزند پروری و در بعد سلامت جسمانی مشارکت ورزشی سازمان یافته, رفتارهای پرتحرک در مدرسه, رعایت رژیم غذایی, تعادل و چابکی, انعطاف پذیری, قدرت عضلانی, استقامت و در بعد اجتماعی امنیت, انسجام, توانمندسازی و حمایت اجتماعی ازجمله موارد آموزش بهداشت متفاوت بین ایران و دو کشور دیگرمی باشند. نتیجه گیری: در ایران به مولفه های آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در هر سه بعد سلامت اجتماعی, جسمانی و روان کمتر توجه شده است و نیازمند جایگزین کردن مولفه های متفاوت ذکرشده یافته های پژوهش در سیستم آموزشی بهداشت مدارس ابتدایی و برنامه مربیان بهداشتی مدارس می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قهرمانی، فاطمه، سلیمی، مهتاب، و نینوایی، مژگان. (1400). مقایسه تطبیقی آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در کشورهای ایران, کره جنوبی و ژاپن. آموزش پرستاری، 10(5 )، 53-66. SID. https://sid.ir/paper/1005830/fa

    Vancouver: کپی

    قهرمانی فاطمه، سلیمی مهتاب، نینوایی مژگان. مقایسه تطبیقی آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در کشورهای ایران, کره جنوبی و ژاپن. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(5 ):53-66. Available from: https://sid.ir/paper/1005830/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه قهرمانی، مهتاب سلیمی، و مژگان نینوایی، “مقایسه تطبیقی آموزش بهداشت مدارس ابتدایی در کشورهای ایران, کره جنوبی و ژاپن،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 5 ، pp. 53–66، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1005830/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button