داشتن مهارت های مطالعه از عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی است. تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گرفت. جامعه پژوهش این مطالعه ی توصیفی مقطعی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند. حجم نمونه 268 نفر محاسبه شد و نمونه گیری به روش طبقه بندی تصادفی انجام گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی سنجش مهارت های مطالعه ی کانگاس بود. داده ها از طریق آمار توصیفی (میانگین و فراوانی) و نیز آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون، t مستقل، و آزمون ANOVA تحلیل شد. میانگین امتیاز نمره ی مهارت مطالعه ی دانشجویان 4/0± 34/2 بود. نتایج نشان داد که مهارت های مطالعه در 16درصد جامعه پژوهش ضعیف، 4/78 درصد متوسط و 6/5 درصد خوب بود. بین میانگین نمره ی مهارت های مطالعه افراد با عملکرد تحصیلی آن ها همبستگی معناداری وجود داشت (P<0. 001, r=0. 31).