مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه مدیریت دانش فردی و خودکارآمدی در کادر پزشکی و پیراپزشکی مراکز بهداشتی درمانی

صفحات

 صفحه شروع 176 | صفحه پایان 184

چکیده

 دنیای امروز نیازمند به کارگیری مدیریت دانش فردی است. علی رغم توجه محققان به مدیریت دانش فردی در رشته های مختلف, بررسی نقش و ارتباط آن با عملکرد کارکنان بالینی هنوز نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه ای دارد. مطالعاتی چند نشان می دهند که مدیریت دانش فردی کارکنان سازمان های بهداشتی و درمانی از سطح مطلوبی برخوردار نیست. در این راستا, مقاله حاضر به تشریح چگونگی ارتباط مدیریت دانش فردی با خودکارآمدی میان کادر آموزشی درمانگاه های غرب استان مازندران می پردازد. این مطالعه همبستگی با استفاده از دو پرسشنامه سنجش خودکارآمدی و مدیریت دانش فردی به طور مقطعی داده ها را از بین 105 نفر از کارکنان کادر آموزشی درمانگاه های شبکه بهداشت که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده بودند, گردآوری نمود. داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان می دهند که تمامی ابعاد مدیریت دانش فردی با خودکارآمدی کارکنان رابطه ای مثبت (05/0p<) داشتند و از بین آن ها بعد مهارت های مشارکتی (05/0p<, 39/0r=) بالاترین ضریب همبستگی را با خودکارآمدی نشان داده است. همچنین مدیریت دانش فردی از توانایی مناسبی برای پیش بینی خودکارآمدی کارکنان برخوردار است (37/0ß =, 14/0=2r). با توجه به نتایج این مطالعه, انتظار می رود کارکنان برخوردار از سطح بالاتری از مدیریت دانش فردی خود کارآمدی بالاتری داشته باشند؛ بنابراین, مدیران می توانند با اتخاذ راهکارهای مناسب, ازجمله برگزاری دوره های ضمن خدمت مرتبط, شرایط لازم را برای ارتقاء و بهبود آن فراهم نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم آقایی، فلورا، و غلامی، مروارید. (1397). رابطه مدیریت دانش فردی و خودکارآمدی در کادر پزشکی و پیراپزشکی مراکز بهداشتی درمانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(3 )، 176-184. SID. https://sid.ir/paper/228800/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم آقایی فلورا، غلامی مروارید. رابطه مدیریت دانش فردی و خودکارآمدی در کادر پزشکی و پیراپزشکی مراکز بهداشتی درمانی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(3 ):176-184. Available from: https://sid.ir/paper/228800/fa

    IEEE: کپی

    فلورا رحیم آقایی، و مروارید غلامی، “رابطه مدیریت دانش فردی و خودکارآمدی در کادر پزشکی و پیراپزشکی مراکز بهداشتی درمانی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 3 ، pp. 176–184، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228800/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button