Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: 1393

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 196

چکیده

 داشتن مهارت های مطالعه از عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی است. تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام گرفت. جامعه پژوهش این مطالعه ی توصیفی مقطعی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بودند. حجم نمونه 268 نفر محاسبه شد و نمونه گیری به روش طبقه بندی تصادفی انجام گردید. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی سنجش مهارت های مطالعه ی کانگاس بود. داده ها از طریق آمار توصیفی (میانگین و فراوانی) و نیز آزمون های آماری ضریب همبستگی پیرسون, t مستقل, و آزمون ANOVA تحلیل شد. میانگین امتیاز نمره ی مهارت مطالعه ی دانشجویان 4/0± 34/2 بود. نتایج نشان داد که مهارت های مطالعه در 16درصد جامعه پژوهش ضعیف, 4/78 درصد متوسط و 6/5 درصد خوب بود. بین میانگین نمره ی مهارت های مطالعه افراد با عملکرد تحصیلی آن ها همبستگی معناداری وجود داشت (P<0. 001, r=0. 31).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجی خیاوی، فرزاد، و باقری، علی. (1397). بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: 1393. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 9(3 )، 185-196. SID. https://sid.ir/paper/228797/fa

    Vancouver: کپی

    فرجی خیاوی فرزاد، باقری علی. بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: 1393. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1397؛9(3 ):185-196. Available from: https://sid.ir/paper/228797/fa

    IEEE: کپی

    فرزاد فرجی خیاوی، و علی باقری، “بررسی مهارت های مطالعه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: 1393،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 9، no. 3 ، pp. 185–196، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228797/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا