Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    7-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    520
  • دانلود: 

    217
چکیده: 

مقدمه: امید به زندگی ازجمله مهم ترین شاخص های بیانگر سلامت جامعه است که تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی می باشد؛ بنابراین مطالعه حاضر به بررسی اثر چرخه های تجاری بر امید به زندگی پرداخته است. روش پژوهش: پژوهش این پژوهش یک مطالعه توصیفی-تحلیلی، از نوع گذشته نگر است که به بررسی اثر چرخه های تجاری، نرخ بیکاری، درصد مخارج سلامت و درصد شهرنشینی بر امید به زندگی طی سال های 2014-2000 پرداخته است. پس از گروه بندی کشورها بر اساس شاخص توسعه انسانی، تخمین مدل با استفاده از رهیافت اقتصادسنجی داده های تابلویی صورت گرفت که برای گروه اول و دوم از اثرات ثابت و گروه سوم از اثرات تصادفی استفاده شد. یافته ها: چرخه های تجاری در کشورهای با شاخص توسعه انسانی بالا شامل ایران اثر مثبت بر امید به زندگی دارد و در دو گروه دیگر اثر معناداری ندارد. درصد مخارج سلامت در گروه اول و سوم اثر مثبت اما در گروه دوم اثر منفی بر امید به زندگی دارد. نرخ بیکاری در گروه اول اثر مثبت و در گروه دوم اثر منفی بر امید به زندگی دارد اما در گروه سوم رابطه معناداری ندارد. درصد شهرنشینی در همه گروه ها اثر مثبتی بر امید به زندگی دارد. نتیجه گیری: اثر چرخه های تجاری و شاخص های اجتماعی-اقتصادی بر امید به زندگی با توجه به شاخص توسعه انسانی متفاوت است. با توجه به اثر مثبت چرخه های تجاری بر امید به زندگی در گروه دوم شامل ایران؛ ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی باعث افزایش امید به زندگی می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 520

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 217 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    19-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    857
  • دانلود: 

    749
چکیده: 

مقدمه: مدیریت عملکرد نیاز اجتناب ناپذیر هرگونه سازمان اجتماعی است و مدیریت عملکرد کارا مستلزم سیستم کنترل مدیریت موثر است. روش پژوهش: پژوهش حاضر از لحاظ روش از نوع توصیفی-همبستگی و از لحاظ هدف کاربردی بود. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه پژوهش گر ساخته بود. در این پژوهش روایی پرسشنامه با رویکرد صوری و پایایی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ (0/893) تایید شد. جامعه آماری این پژوهش مدیران بخش اداری و بخش درمان به تعداد 280 نفر بود. نمونه آماری مطابق فرمول کوکران برای جامعه آماری معلوم 163 نفر بود که با روش تصادفی طبقه ای در دو طبقه مدیران اداری (28 نفر) و مدیران بخش درمان (135 نفر) انتخاب شدند. داده های این پژوهش با استفاده ازآمار توصیفی و ازمون اماراستنباطی از جمله ازمون پیرسون و رگرسیون تحلیل شد. یافته ها: مطابق یافته های پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد سیستم کنترل مدیریت با ابعاد مدیریت تشخیصی (p=0. 00) و مدیریت تعاملی (p=0. 00) با مدیریت عملکرد سازمانی با شناخت ابعاد و معیارهای عملکرد، سنجش و ارزیابی عملکرد، بهبود عملکرد رابطه مثبت دارد. نتیجه گیری: باتوجه به نتیجه گیری ارتباط مثبت سیستم کنترل مدیریت با مدیریت عملکرد سازمانی به مدیران محترم بیمارستان ها پیشنهاد می شود با بکارگیری و تقویت سیستم کنترل مدیریت نتایج قابل ملاحظه ای در رابطه با مدیریت عملکرد برای بیمارستان تحت مدیریت خود در بلند مدت را متصور شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 857

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 749 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    27-39
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    536
  • دانلود: 

    210
چکیده: 

مقدمه: عملکرد زنجیره تأمین در بیمارستان جهت انجام سریع و تأمین بهتر و در راستای بهبود سرعت انجام عملیات در بخش های مختلف وابسته به زنجیره تأمین بیمارستان امری مهم تلقی می شود. لذا شناسایی عواملی که بر عملکرد زنجیره تأمین اثرگذار باشند حایز اهمیت است. از اینرو این تحقیق به بررسی تاثیر قابلیت های پویا بیمارستان بر همکاری با تامین کننده و عملکرد زنجیره تامین بیمارستان با نقش جهت گیری فناوری می پردازد. روش پژوهش: این پژوهش، از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و بر حسب نحوه گردآوری داده ها، توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری پژوهش کارکنان بخش زنجیره تأمین بیمارستان علی ابن ابیطالب راور است و نمونه آماری 267 نفر است. جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه انجام شد و سپس با استفاده از نرم افزار AMOS و SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان می دهد همکاری با تامین کننده بیمارستان بر عملکرد زنجیره تأمین بیمارستان تأثیر مستقیم و معنی دار دارد. هم چنین ابعاد 4 گانه قابلیت های پویا بر همکاری با تامین کننده بیمارستان تأثیر معنادار دارند. جهت گیری فناوری بصورت مستقیم بر همکاری با تامین کننده بیمارستان تأثیر معنادار دارد، اما اثر تعدیلی آن بین همکاری با تامین کننده بیمارستان با ابعاد 4 گانه قابلیت های پویا مورد تایید قرار نگرفت. نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه حاضر برای بهبود عملکرد زنجیره تأمین، مفاهیم ابعاد 4 گانه قابلیت های پویا و همکاری با تامین کننده بیمارستان باید مد نظر قرار گیرد و در مورد بکارگیری فناوری باید با دید منسجم و شفاف تر تصمیم گرفت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 536

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    41-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1319
  • دانلود: 

    792
چکیده: 

مقدمه: متفکران استراتژیک به توسعه و ایجاد استراتژی کمک می کنند که می تواند به رهبران سازمانی امکان ایجاد ایده هایی را بدهد که بتوانند سازمان را به مزیت رقابتی پایدار برسانند. متفکران استراتژیک که استراتژی را اجرا می کنند احتمال بیشتری برای اجرای موفقیت آمیز استراتژی و بهبود عملکرد سازمانی دارند. مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه بین تفکر استراتژیک و عملکرد سازمانی مدیران میانی و ارشد سازمان بیمه سلامت ایران به انجام رسید. روش پژوهش: پژوهش حاضر، یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق، مدیران ارشد و میانی سازمان بیمه سلامت ایران با حجم نمونه 160 نفری بودند. ابزار مورد استفاده دو پرسشنامه تفکر استراتژیک و عملکرد سازمانی بود. برای تحلیل نتایج، پس از استخراج داده های جمع آوری شده از پرسشنامه به کمک نرم افزار SPSS و از طریق آزمون های همبستگی پیرسون و کندال و جداول فراوانی و نمودار پراکنش برای آمار توصیفی استفاده شد. یافته ها: بر اساس نتایج مدیران مورد مطالعه در تفکر استراتژیک و عملکرد سازمانی وضعیت خوبی را دارا شدند. هم چنین رابطه معنی داری بین تفکر استراتژیک و عملکرد سازمانی و ابعاد 5 گانه تفکر استراتژیک با عملکرد سازمانی وجود داشت (0. 05>P). نتیجه گیری: با توجه به نتایج ارتقاء بیشتر و تقویت این نوع تفکر در بین مدیران در ارتباط با دیدگاه کل نگر پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 792 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    49-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    783
  • دانلود: 

    619
چکیده: 

مقدمه: رشد سریع رسانه های اجتماعی فرصت های زیادی برای فعالان حوزه سلامت ایجاد کرده تا بخش زیادی از فعالیت های بازاریابی خود را در این حیطه انجام دهند، هدف اصلی پژوهش حاضر درک کامل فاکتورهای اصلی استراتژی محتوا در رسانه اجتماعی اینستاگرام کلینیک های سلامتی برای افزایش درگیری اعضای جوامع برند است. روش پژوهش: پژوهش حاضر در 2 مرحله انجام گردید، مرحله اول با بررسی مطالعات پیشین و مصاحبه عمقی با 8 خبره بومی به استخراج مدل اقدام شد و مرحله دوم روابط بین متغیر های مدل بررسی گردید، از حیث روش، مطالعه موردی چندگانه تبینی (علی) می باشد که 1572 پست اینستاگرام 8 کلینیک سلامتی با روش نتنوگرافی در دوره زمانی 1 ساله کدگذاری و تحلیل گردید. یافته ها: در سطح 95 درصد اطمینان رابطه معنی داری بین نوع محتوا (p<0. 001) و هشتگ (p<0. 000) با متغیرهای درگیری مشتری وجود دارد و بین چابکی محتوا (p<0. 001) با درگیری مشتری (به جزء ذخیره پست و درصد کشف) و بین روز ارسال پست (p<0. 001) با متغیرهای درگیری مشتری ( به جزء درصد کشف و تعداد نفرات مشاهده کننده) و بین مفاد محتوا (p<0. 001) با درگیری مشتری (به جزء بازدید پروفایل و درصد کشف) و لحن صدا (p<0. 002) با درگیری مشتری (به جزء لایک، درصد کشف و فالور جدید ) رابطه معنی داری وجود دارد. نتیجه گیری: فاکتورهای حاصل به کلینیک های سلامتی کمک می کند تا محتوای بهینه و متناسب با مشتریان جامعه برند خود ایجاد کند که بتواند تعداد اعضای جامعه برند را بالا برده و آنها را با محتوا درگیر کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 783

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 619 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    59-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    526
  • دانلود: 

    555
چکیده: 

مقدمه: در این عصر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به دلیل روبرو شدن با واقعیت های جدید بایستی ظرفیت انطباق پذیری خود را بالا ببرند. هدف از این مقاله بررسی ظرفیت انطباق پذیری دانشگاه های علوم پزشکی بود. روش پژوهش: برای انجام این تحقیق از روش توصیفی-پیمایشی استفاده گردید. جامعه آماری این تحقیق اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی در استان فارس بود که با استفاده از فرمول کوکران، یک نمونه 152 نفری از میان آنها به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. اعتبار محتوایی پرسشنامه توسط محقق تعیین و پایایی کل پرسشنامه نیز از طریق ضریب آلفای کرانباخ0/863 برآورد گردید. یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نظرات پاسخ گویان در خصوص هر 5 مؤلفه انطباق پذیری (ظرفیت پاسخ گویی، ظرفیت انعطاف پذیری، ظرفیت یادگیری سازمانی، ظرفیت شراکت، منابع مورد نیاز) در حد متوسط می باشد. نتیجه گیری: بطور خلاصه ریشه انطباق پذیری متوسط دانشگاه ها را می توان در مواردی مانند ظرفیت پاسخ گویی کم، ظرفیت یادگیری سازمانی کم، ظرفیت تعامل و شراکت کم، فقدان منابع لازم برای مواجهه با تغییرات، انعطاف پذیری سازمانی کم دانست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 526

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 555 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    69-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    541
  • دانلود: 

    572
چکیده: 

مقدمه: تحولات ایجاد شده در تعداد بیمارستان های خصوصی از یک طرف و از طرف دیگر افزایش نیازهای بیمار به عنوان مشتری بیمارستان های خصوصی باعث شده است که توجه به نوآوری در ارایه خدمات مورد توجه جدی قرار بگیرد. اهمیت توانمندی منابع انسانی به عنوان مشوق ارائه اقدامات جدید امری انکارناپذیر است. هدف پژوهش حاضر سنجش تاثیر توانمندی منابع انسانی بر نوآوری در خدمات درمانی در بیمارستان های خصوصی استان البرز بود. روش پژوهش: این پژوهش از نوع توصیفی، پیمایشی و از لحاظ هدف کاربردی بود. در این پژوهش پس از بررسی روایی پرسشنامه با رویکرد صوری و پایایی پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ، پرسشنامه بین 303 نفر از کادر تخصصی درمان بیمارستان های خصوصی استان البرز متشکل از 4 بیمارستان به عنوان نمونه آماری که با روش تصادفی خوشه ای انتخاب شده بودند توزیع شد. داده های این پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های آمار استنباطی تحلیل واریانس یک سویه و رگرسیون خطی چندگانه تحلیل شد. یافته ها: مطابق نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و رگرسیون چند متغیره توانمندی منابع انسانی در ابعاد تحصیلات (0/000=P)، ابتکار (0/000=P)، انعطاف پذیری ادراک (0/000=P)، تعهد سازمانی (0/001=P)، تسهیم دانش (0/002=P) و فرهنگ نوآوری (0/001=P) بر نوآوری خدمات درمانی تاثیر معناداری دارد. نتیجه گیری: مدیران بیمارستان ها ضروریست به منظور بهبود نوآوری خدمات درمانی بیش از پیش به توانمندسازی منابع انسانی و ارتقاء آن در بیمارستان توجه داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 541

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 572 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    77-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    459
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

مقدمه: افشاگری یک ابزار کنترل قوی در جلوگیری از تخلفات سازمانی می باشد. عوامل بی شماری بر تمایل افراد بر افشای تخلفات سازمانی اثرگذارند. از بین این عوامل ویژگی های شخصیتی و موقعیتی از اهمیت بیشتری برخوردارند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین متغیرهای موقعیتی (ویژگی های فردتخلف، جایگاه فرد متخلف) و متغیرهای فردی (نگرش نسبت به افشاگری، کانون کنترل و هویت اخلاقی) بر قصد افشاگری کارکنان می باشد. روش پژوهش: این پژوهش یک مطالعه مقطعی از نوع توصیفی-تحلیلی است که بر روی 242 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای مبنی بر مطالعات گذشته استفاده گردید. داده ها با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور مدل یابی به روش حداقل مربعات جزئی، تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: مقدار ضریب استاندارد شده میان متغیرهای مستقل با قصد افشاگری به لحاظ آماری معنادار (P< 0. 005) می باشد، به این معنا که کانون کنترل درونی، هویت اخلاقی، نگرش فرد نسبت به افشاگری، جایگاه فرد متخلف و ویژگی های تخلف نقش مثبت و معناداری در تصمیم فرد برای گزارش تخلفات دارند. نتیجه گیری: با توجه به این که افراد دارای کانون کنترل درونی، نگرش مثبت نسبت به افشاگری و هویت اخلاقی بالا نسبت به مشاهده تخلفات سازمانی بی تفاوت نخواهند بود و جایگاه فرد متخلف و میزان جدیت تخلف نقش قابل ملاحظه ای در تمایل افراد به افشای آن دارند؛ بهتر است از کارکنانی که دارای این ویژگی های شخصیتی هستند در پست های حساس تر استفاده شود و هم چنین تمهیدات مناسبی مانند ایجاد کانال های گزارش دهی تخلفات به منظور تسهیل این امر صورت گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 459

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0