Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6292
  • دانلود: 

    1687
چکیده: 

مقدمه: امروزه بازی های کامپیوتری جزء جدایی ناپذیری زندگی کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان تبدیل شده است. پژوهش حاضر باهدف بررسی تاثیر بازی های رایانه ای بر سلامت روان دانش آموزان دوره دبستان تحصیلی (پایه سوم) مدارس نوزده گانه شهر تهران انجام شد. روش کار: این پژوهش پس رویدادی و از نوع پیش آزمون و پس آزمون است. جامعه آماری پژوهش شامل، تمامی دانش آموزان پایه سوم دبستان مدارس شهر تهران در سال تحصیلی 93-1392 بود. حجم نمونه، با استفاده از فرمول کوکران (897) با روش نمونه گیری، خوشه ای انتخاب شد. ابزار تحقیق، پرسشنامه سلامت عمومی SCL-25 و پرسشنامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط کارشناسان و متخصصین مربوطه مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه بر اساس آزمون کرونباخ با ضریب 79/0 تعیین اعتبار گردید. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آماره توصیفی (جداول شاخص های گرایش به مرکز، پراکندگی و جداول توزیع فراوانی) و آماره استنباطی (آزمون تحلیل واریانس یک راهه) و نیز نرم افزار SPSS انجام شد. یافته ها: سطح معنی داری به دست آمده برای رابطه میزان استفاده از بازی های رایانه ای بر ابعاد مختلف سلامت برای پرخاشگری (0/001)، افسردگی (0/002)، اضطراب (0/003)، حساسیت بین فردی (0/003)، کمتر از (0/005) بود. در نتیجه فرضیه صفر برای تمام فرضیه های پژوهش رد و فرضیه های پژوهشی مبنی بر وجود رابطه میان استفاده از بازی های رایانه ای بر ابعاد مختلف سلامت تائید گردید. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد دانش آموزانی که به بازی های رایانه ای نمی پرداختند از نظر سطح سلامت روانی در همه ابعاد (پرخاشگری، افسردگی، اضطراب، حساسیت بین فردی، علائم جسمانی) در شرایط بسیار بهتری نسبت به دانش آموزانی که کم یا زیاد به بازی می پردازند قرار داشتند. با توجه به گسترش و محبوبیت این بازی ها در میان دانش آموزان باید نظارت بیشتری بر محتوای بازی هایی که در اختیار آنان قرار می گیرد انجام شود که در این زمینه نیاز به بهره گیری از تجارب کارشناسان علوم تربیتی و روانشناسی است. همچنین برنامه ریزی به جهت استفاده بهینه از اوقات فراغت دانش آموزان می تواند از گسترش بی رویه این بازی ها جلوگیری نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6292

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1687 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    8-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    871
  • دانلود: 

    618
چکیده: 

قدمه: شیمی درمانی به عنوان یکی از اصلی ترین درمان های به کار گرفته شده برای درمان سرطان دارای عوارض چندی می باشد. یکی از این مشکلات نقص در کارکردهای اجرایی است که از آن با اصطلاحاتی چون مغز شیمیایی شده یاد می شود. پژوهش حاضر با هدف مقایسه عملکرد حافظه گذشته نگر و آینده نگر در زنان مبتلاء و بقاءیافته از سرطان پستان دارای سابقه شیمی درمانی و همتایان سالم انجام گرفت. روش کار: مطالعه حاضر مقطعی و از نوع علی-مقایسه ای بود. نمونه پژوهش در برگیرنده 40 نفر از زنان مبتلاء به سرطان پستان تحت شیمی درمانی، 40 نفر از زنان بقاءیافته از سرطان پستان دارای سابقه شیمی درمانی و 40 نفر از همتایان سالم بود که به وسیله پرسشنامه حافظه آینده نگر و گذشته نگر مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده های بدست آمده با استفاده از آزمون تحلیل واریانس چند متغیره و نرم افزار SPSS. v 22 تجزیه و تحلیل شد. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که بین زنان مبتلاء و قطع درمان شده از سرطان پستان با همتایان سالم در عملکرد حافظه آینده نگر و گذشته نگر تفاوت معنی داری وجود دارد (0/05> P). بدین معنی که زنان تحت درمان و قطع درمان شده از سرطان پستان نسبت به همتایان سالم، ضعف در عملکرد حافظه آینده نگر و گذشته نگر را از خود نشان می دادند. همچنین در عملکرد حافظه آینده نگر وگذشته نگر مبتلایان به سرطان پستان با بقاءیافتگان نیز تفاوت معنی دار دیده شد (0/05> P) و نتیجه آزمون تعقیبی بونفرونی نشان داد که زنان تحت شیمی درمانی نسبت به همتایان درمان شده خود در عملکرد حافظه آینده نگر و گذشته نگر ضعف بیشتری را نشان می دادند. نتیجه گیری: حافظه را می توان از جمله عوامل اصلی پیروی بیماران از درمان دانست که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر میزان رضایت از درمان تاثیر می گذارد. متخصصین حوزه سلامت می توانند با الهام از یافته های این پژوهش درصدد بهبود حافظه این گروه از افراد اقدام نموده و اثرات آن را بر تبعیت دارویی بیماران مورد سنجش قرار دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 871

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 618 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    16-25
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    549
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

مقدمه: هوش هیجانی یکی از موضوع های اساسی در حیطه روانشناسی است که بر جنبه های مختلف زندگی از قبیل پیشرفت تحصیلی نقش بسزایی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط هوش هیجانی با انگیرش تحصیلی و تعیین فاکتورهای پیش بینی کننده آن در دانشجویان علوم پزشکی انجام شد. روش کار: در این مطالعه توصیفی-همبستگی (دی تا اسفند ماه 1394)، 402 نفر از دانشجویان از 5 دانشکده دانشگاه علوم پزشکی قزوین به روش نمونه گیری سهمیه ای در مطالعه شرکت کردند. داده ها با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه هوش هیجانی برادبری-گریوز و پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی والرند جمع آوری شدند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های توصیفی و تحلیلی از جمله ضریب همبستگی پیرسون و مدل رگرسیون چندگانه در نرم افزار آماری 22SPSS استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری بین هوش هیجانی و انگیزش تحصیلی در میان دانشجویان وجود دارد (0/01> P، 0/464= r). علاوه بر این، زنان دانشجو انگیزش موفقیت بالاتری نسبت به مردان را گزارش کردند. نتایج حاصل از مدل رگرسیون چندگانه نشان داد که هوش هیجانی به طور مثبت و معنی داری انگیرش تحصیلی را پیش بینی می کند (0/01> P، 0/464= β ). هیچ کدام از متغییرهای زمینه-ای مورد بررسی نتوانستند هوش هیجانی را پیش بینی کنند. نتیجه گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که بین هوش هیجانی و انگیزش تحصیلی ارتباط وجود دارد. از این رو برنامه ریزی صحیح و ارائه خدمات آموزشی مناسب به منظور افزایش هوش هیجانی و در نتیجه تقویت انگیزش موفقیت لازم به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 549

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    26-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1262
  • دانلود: 

    928
چکیده: 

مقدمه: تولد زودرس می تواند تأثیر سوئی بر تکامل رشدی، شناختی، خلقی و رفتاری کودک داشته باشد، در این راستا پژوهش حاضر با هدف مقایسه ی میزان نشانه های اختلالات خلقی و اضطرابی و هم چنین اختلالات رفتاری شامل مشکلات بیش فعالی/کمبود توجه، مشکلات نافرمانی مقابله ای و مشکلات سلوک در کودکان زودرس و سررس مقطع ابتدایی انجام شده است. روش کار: در این مطالعه از روش پژوهشی علی-مقایسه ای استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل سیاهه ی رفتاری کودک (CBCL) و پرسشنامه ی سوابق زایمانی توسط 400 دانش آموز یک مدرسه ی پسرانه و یک مدرسه ی دخترانه که به شکل در دسترس انتخاب شدند، برای والدین آنها ارسال گردید. 260 پرسشنامه توسط والدین تکمیل و به مدرسه ارجاع شد. از بین 215 پرسشنامه ای که به طور کامل تکمیل شده بود، 27 کودک زودرس (11 دختر و 16 پسر) و 27 کودک سررس (11 دختر و 16 پسر) از نظر سن و جنس همتا شدند و داده های به دست آمده با روش های آمار توصیفی و آزمون تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد میانگین نمرات مشکلات خلقی، اضطرابی، بیش فعالی/کمبود توجه، نافرمانی مقابله ای و سلوک در گروه زودرس نسبت به گروه سررس بیش تر است و بر اساس آزمون تحلیل واریانس چند متغیری، دو گروه از این نظر اختلاف معنی داری داشتند (0/01= P). نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که کودکان زودرس از نشانه های بیش تر اختلالات خلقی و رفتاری رنج می برند. این نشانه ها در مورد اکثر این کودکان در حد بالینی نبود اما نسبت به گروه کنترل تفاوت قابل ملاحظه ای داشت که نشان می دهد تولد زودرس به دلیل تاثیرگذاری بر مکانیزم های زیربنایی مؤثر بر رشد مغزی می تواند در درازمدت پیامدهای روانشناختی را تحت تأثیر قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1262

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 928 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    34-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    802
  • دانلود: 

    695
چکیده: 

مقدمه: افسردگی یک ویژگی مشترک و به طور بالقوه ناتوان کننده در زنان نابارور می باشد. هدف این پژوهش تعیین ارتباط راهبرد تنظیم شناختی هیجان و تاب آوری با میزان افسردگی زنان نابارور بوده است. روش کار: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه آماری این تحقیق شامل 300 نفر از زنان نابارور مراجعه کننده به مرکز نازایی و ناباروری جهاد دانشگاهی واحد تبریز بودند که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از فرم کوتاه پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان گارنفسگی و همکاران، پرسشنامه تاب آوری کانر و دیویدسن و پرسشنامه افسردگی بک استفاده شد و داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه و از طریق نرم افزار آماری SPSS (نسخه 22) مورد تحلیل قرار گرفتند. میزان P کمتر از 0/05معنی دار در نظر گرفته شد. یافته ها: بین افسردگی زنان نابارور با مولفه ملامت خویش، ملامت دیگران، نشخوار فکری، فاجعه سازی و کم اهمیت شماری رابطه مثبت و با متغیر تاب آوری، مولفه تمرکز مثبت مجدد، ارزیابی مثبت مجدد، پذیرش و تمرکز مجدد بر برنامه ریزی رابطه منفی و معنی دار به دست آمد. نتایج ضریب همبستگی چند متغیری به روش enter نشان داد که متغیر تاب آوری و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در تبیین افسردگی زنان نابارور (49/1%) سهم دارند. نتیجه گیری: با توجه به ارتباط معکوس افسردگی با تاب آوری و راهبردهای کارآمد تنظیم شناختی هیجان، به نظر می رسد تاب آوری و راهبردهای کارآمد تنظیم شناختی هیجان باعث کاهش افسردگی در زنان نابارور می شوند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 802

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 695 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    43-51
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4319
  • دانلود: 

    2016
چکیده: 

مقدمه: یکی از چالش برانگیزترین نمودهای تکنولوژی امروزی شبکه های اجتماعی موبایل است که با تمام جذابیت و قابلیت های زیاد تاثیرات مخربی بر زندگی اجتماعی افراد از جمله اعتیاد به شبکه های اجتماعی برجای گذاشته است. این مطالعه با هدف طراحی و روانسنجی پرسشنامه اعتیاد به شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل صورت گرفته است. روش کار: در این پژوهش مقطعی، 260 دانشجو به روش نمونه گیری آسان از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر وارد مطالعه شدند. جهت طراحی پرسشنامه از روش والتز 2010 استفاده و براساس بررسی هدفمند متون و پرسشنامه های اعتیاد به اینترنت موجود، پرسشنامه اولیه با 27 گویه طراحی شد. پس از تایید اعتبار صوری و محتوی پرسشنامه توسط 10 نفر از متخصصین دانشگاه، مراحل روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی انجام گرفت. در نهایت پایایی درونی پرسشنامه با محاسبه آلفای کرونباخ تعیین گردید. یافته ها: اولین نسخه پرسشنامه با 27 گویه طراحی و در فرایند روان سنجی طی انجام روایی محتوی 1 گویه حذف گردید. شاخص و نسبت روایی محتوی به ترتیب 95/0 و 86/0. محاسبه شد. براساس تحلیل عامل اکتشافی تعداد گویه های پرسشنامه به 23 گویه تقلیل یافت و ابعاد پرسشنامه در 4 عامل عملکردفردی، مدیریت زمان، خودکنترلی و روابط اجتماعی، با توان پیش بینی 470/57 دسته بندی گردید. پایایی درونی با ضریب آلفای کرونباخ 92/0 محاسبه شد. نتیجه گیری: پرسشنامه نهایی با 23 گویه، به دلیل استحکام ساختار عاملی و ویژگی های روانسنجی مناسب، قابلیت بکارگیری توسط پژوهشگران مختلف را داراست. اندازه گیری سایر انواع اعتبار مانند اعتبار پیش بین در پژوهش های بعدی پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2016 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    52-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1113
  • دانلود: 

    708
چکیده: 

مقدمه: افسردگی پس از زایمان در پدران یکی از مشکلات اصلی پس از زایمان است که باعث عوارض سوئی ازجمله خدشه دار شدن روابط خانوادگی می شود؛ مشکلی که به نوبه ی خود، بر رشد و تکامل کودکان به خصوص رشد عاطفی آن ها تاثیر منفی می گذارد؛ بنابراین، پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان شیوع افسردگی پس از زایمان در پدران و عوامل مستعدکننده آن انجام گرفت. روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی-تحلیلی است و در آن 144 نفر از پدران واجد شرایط که همسران آن ها جهت دریافت مراقبت های بعد از زایمان به مراکز بهداشتی-درمانی شهرستان اراک در سال 1392 مراجعه می کردند، شرکت داشتند. نمونه گیری به شکل خوشه ای-تصادفی از مناطق اراک انجام گرفت. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل فرم اطلاعات دموگرافیک جهت بررسی متغیرهای مرتبط با افسردگی و پرسش نامهی استاندارد افسردگی ادین برگ بود. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی (کای دو) استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که میزان شیوع افسردگی بعد از زایمان در بین پدران، %45/8بود. آزمون کای دو نشان داد «وضعیت اقتصادی» به شکل معناداری با بروز افسردگی در پدران ارتباط دارد (0/001= P)؛ همچنین، این آزمون نشان دهنده ارتباط بین «مشکل با خانوادهی همسر» به عنوان یکی از عوامل پیش بینی کننده است (0/05= P). بقیهی متغیرها ارتباطی با افسردگی نداشتند (0/05< P). نتیجه گیری: افسردگی پس از زایمان در پدران نسبتاً شایع است و بر این اساس، پیشنهاد می شود برای پیشگیری از عوارض پس از زایمان، عوامل زمینه ساز آن کنترل گردد و علائم آن در مراحل اولیه این اختلال به افراد آموزش داده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1113

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 708 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

روان پرستاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    58-65
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    480
  • دانلود: 

    510
چکیده: 

مقدمه: سلامتی بی تردید از مهم ترین ابعاد مسائل حیات انسان است و عوامل گوناگونی در فرد می تواند نقش اساسی در این مسئله داشته باشد. ازاین رو پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش دنیاخواهی و تجارب معنوی در تبیین سلامت عمومی در دانشجویان پرستاری و مامایی انجام شد. روش کار: روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی جندی شاپور اهواز در سال تحصیلی 1394 بودند که از میان آنان 205 نفر به صورت نمونه گیری تصادفی موردمطالعه قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های زمینه یابی سلامت (SF36)، دنیاگرایی (مسد) و تجارب معنوی روزانه (DSES) استفاده شد. داده ها از طریق همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه معناداری بین سلامت عمومی با دنیاخواهی و تجارب معنوی وجود دارد (0/05> P) و نتایج رگرسیون همزمان نشان داد که دنیاخواهی و تجارب معنوی باهم 51/5% از واریانس سلامت عمومی را تبیین می نمایند. نتیجه گیری: با توجه به این که دنیاخواهی و تجارب معنوی پیش بینی کننده سلامت عمومی هستند، می توان با کاهش دید دنیاطلبانه و افزایش معنویت سطح سلامت عمومی دانشجویان را افزایش داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 480

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button