مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    344-345
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    72
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

یکی از مسائل اساسی برای دانشجویان دوره دکتری رشته مطالعات برنامه درسی در مسیر نگارش طرح واره و سپس رساله، طرح های پژوهش مبتنی بر رفتارگرایی و در نتیجه استفاده از آزمون های آماری است. این مسئله از سه بعد قابل بررسی است که عبارتند از:-سیاست های آموزشی-منابع روش تحقیق-مدرسین. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 72

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

میرزایی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    241-241
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    14
  • دانلود: 

    9
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 14

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    342-343
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    407
  • دانلود: 

    220
کلیدواژه: 
چکیده: 

خودکشی یک فرآیند چندمرحله ای شامل افکار خودکشی، برنامه ریزی برای خودکشی، تلاش برای خودکشی و عمل کردن برای پایان دادن به زندگی است؛ بنا براین، افکار خودکشی اولین گام برای پایان دادن به زندگی و یکی از پیش بینی کننده های عمل به خودکشی است (1). افکار خودکشی، گونه ای اشتغال فکری پیرامون مرگ است که هنوز جنبه ی عملی به خود نگرفته است (2). بررسی خودکشی در دانشجویان پزشکی به دلیل این که نیروی فعال جامعه هستند، از اهمیتی دو چندان برخوردار است (3). شایع ترین دلایل اقدام به خودکشی در این قشر شامل استرس در مورد تحصیل، نگرانی های مربوط به روابط، مشکلات خانوادگی، افسردگی، ناامیدی، اضطراب و نگرانی های مالی است (4). مطالعه مروری انجام شده در 43 کشور دنیا پیرامون شیوع افسردگی و افکار خودکشی در دانشجویان پزشکی حاکی از شیوع 3/9 تا 9/55 درصدی داشت (5). به صورت اختصاصی نیز بررسی های انجام شده در کشورهای مختلف نیز نشان داد افکار خودکشی در دانشجویان پزشکی کشورهای پاکستان 6/36% (6)، مصر 7/12% (7)، بنگلادش 6/17% (8)، هندی 9% (9)، ایران 16% (10) از شیوع بالایی برخوردار است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 407

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 220 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    242-254
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    226
  • دانلود: 

    54
چکیده: 

مقدمه: عفونت بیمارستانی؛ معضل بهداشتی شایعی است که با آموزش؛ تا حد زیادی کنترل می شود. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی (حل مسئله-پرسش و پاسخ) بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال 1400 انجام شد. روش بررسی: مطالعه نیمه تجربی با 36 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد به صورت تصادفی و به شیوه نمونه گیری سهمیه ای احتمالی در دو گروه مداخله (پرسش و پاسخ-حل مسئله) و یک گروه کنترل (12=N) قرار گرفتند. آموزش بوکلت عفونت های بیمارستانی انجام شد. قبل و بعد از انجام مداخله (بلافاصله دو ماه بعداز مداخله) نمرات آگاهی، نگرش و عملکرد با استفاده از پرسشنامه استاندارد با آلفای کرونباخ 82/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگراف اسمیرنوف و تست های آماری پارامتریک استفاده شد. نتایج: مقایسه نمرات آگاهی )0993/0p=) و نگرش )0997/0p=) و عملکرد )998/0p=) درگروههای مداخله؛ تفاوت معناداری نداشته و به معنای تأثیر یکسان دو روش آموزشی می باشد. آموزش به دو روش حل مسئله-پرسش و پاسخ در بهبود نگرش کوتاه مدت دانشجویان (172/0p=) و در بهبود نمرات عملکرد طولانی مدت )075/0p=) تأثیری نداشته است. تأثیر آموزش به دو روش مذکور بر بهبود آگاهی؛ نگرش طولانی مدت و عملکرد کوتاه مدت معنادار بوده است )05/0p<). نتیجه گیری: آموزش مجازی به دو روش حل مسئله-پرسش و پاسخ درافزایش میانگین نمرات آگاهی؛ نگرش و عملکرد به یک میزان مؤثر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 226

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 54 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    255-262
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    95
  • دانلود: 

    43
چکیده: 

مقدمه: توجه به رشد همهجانبه دانشجویان و آموزش ارزش ها و مباحث اخلاقی همواره یکی از اهداف مهم نظام های آموزشی در دانشگاه ها محسوب می شود، بنابرین هدف از مطالعه حاضر ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دروس معارف اسلامی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر اساس مدل رالف تایلر بود. روش بررسی: این مطالعه توصیفی-تحلیلی است. جامعه مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که بر اساس جدول کرجسی و مورگان 300 نفر به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته 43 سؤالی استفاده شد. روایی پرسشنامه به تائید صاحبنظران آموزش پزشکی رسید و پایایی پرسشنامه با استفاده از شیوه الفای کرونباخ 87% بدست آمد. تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS 16 و از آمار توصیفی (فراوانی و درصد) و آمار استنباطی (t تک نمونه ای وt مستقل) استفاده شد. نتایج: براساس نتایج، وضعیت کیفیت درونی برنامه درسی دروس معارف اسلامی در عنصر اهداف از دیدگاه دانشجویان از متوسط به بالا برخوردار بود ولی میانگین عناصر ( محتوا، روش های تدریس و ارزشیابی) از میانگین نظری (3) پائین تر بود و وضعیت این عناصر از دیدگاه دانشجویان از کیفیت پائینی برخوردار بود (P<0/05). نتیجه گیری: برنامه درسی دروس معارف در دانشگاه ها باید همواره مورد ارزیابی قرار گیرند و موانعی که اثربخشی و تأثیرگذاری این دروس را بر روی دانشجویان کاهش می دهند، شناسایی شوند و بازنگری لازم در جهت ارتقای رشد معنوی، اخلاقی و همه جانبه دانشجویان انجام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 95

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 43 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    263-272
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    120
  • دانلود: 

    46
چکیده: 

مقدمه: اهمیت آموزش پاسخگو در دانشگاه های علوم پزشکی آنچنان حائز اهمیت است که یکی از سیاست های کلان بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، نهادینه سازی رویکرد آموزش پاسخگو در نظام سلامت می-باشد. هدف پژوهش حاضر، شناسایی نقاط قوت، ضعف، چالش ها و فرصت های حوزه آموزش علوم پزشکی و ارائه راهکارهای اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان بود. روش بررسی: پژوهش حاضر به روش کیفی و در 2 مرحله در سال 1400 در دانشگاه علوم پزشکی زنجان انجام شد. در گام اول به مرور متون مرتبط علمی پژوهشی در پایگاه های اطلاعاتی فارسی و انگلیسی پرداخته شد و در گام دوم 21 نفر از مدیران حوزه آموزش دانشگاه بصورت هدفمند جهت شرکت در جلسات نشست خبرگان انتخاب شدند و جلسات تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. تحلیل داده ها با استفاده از روش کروگر انجام شد. نتایج: در این مطالعه نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و چالش های حوزه آموزش علوم پزشکی پاسخگو در دانشگاه علوم پزشکی زنجان شناسایی و سپس راهکار های اجرایی برای مقابله با چالش ها با استفاده از فرصت های موجود مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج نشان داد هماهنگی و تقویت نگرش مشترک میان معاونت های مختلف دانشگاه و مدیران ستادی، بازنگری برنامه های درسی و آموزشی، پیدایش درک مشترک از مفاهیم پاسخگویی در آموزش علوم پزشکی میان ذینفعان مختلف و در نظر گرفتن مشوق های کافی در دانشگاه می تواند زمینه ارتقای پاسخگویی اجتماعی در آموزش علوم پزشکی را مهیا نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 120

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 46 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    273-290
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    56
  • دانلود: 

    22
چکیده: 

مقدمه: درک آمادگی کاربران در موفقیت هر برنامه آموزش الکترونیکی مهم است. هدف از مطالعه ی حاضر، بررسی آمادگی یادگیری الکترونیک دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی آبادان بود. روش بررسی: این مطالعه ی مقطعی-تحلیلی روی 187 نفر از دانشگاهیان انجام شد. برای ارزیابی آمادگی یادگیری الکترونیک از پرسشنامهThe Academics’,E-Readiness Questionnaire (ARQ) استفاده شد. نتایج: نتایج آزمون Kruskal-Wallis نشان داد که تفاوت آماری معنی داری در میانگین رتبه ی حیطه ی مهارت کار با کامپیوتر بین دانشجویان (2/5±,5/82) با اعضای هیأت علمی (2/4 ±,1/140) و کارکنان (9/3 ±,1/142) وجود دارد، به طوری که میانگین نمره اعضای هیأت علمی و کارکنان به طور معنی داری بالاتر از دانشجویان بود (001/0 ≥,P). نتایج آزمونBivariate analysis نشان داد که در دانشجویان، تعداد کارگاه ها و سمینارهای با موضوع آموزش الکترونیکی برگزار شده، ارتباط مثبت معنی داری با میزان مهارت کار با کامپیوتر (001/0≥, P، 343/0 r=) دارد. همچنین یک ارتباط مثبت معنی دار بین آگاهی با نگرش نسبت به یادگیری الکترونیکی (001/0≥, P, 172/0r=) در دانشجویان مشاهده شد. در بین اعضای هیات علمی، ارتباط منفی معنی داری بین سابقه کار با نگرش نسبت به آموزش الکترونیکی مشاهده شد (39/0-r=، 04/0 =P). نتیجه گیری: یادگیری الکترونیکی می تواند با توجه روزافزون به نیازهای آموزشی، راه اندازی بسترهای موجود، ایجاد زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز، بالا بردن دانش و نگرش کارکنان، استادان و دانشجویان و کاهش مقاومت اعضای هیات علمی با سابقه برای تغییر، گسترش یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 22 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    291-305
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    56
  • دانلود: 

    16
چکیده: 

مقدمه: مدرسه ی رکنیه از بزرگ ترین و مهم ترین مدارس یزد در قرون هشتم تا نهم هجری، به سال 725 ه ق به همت سیدرکن الدین ابوالمکارم محمدقاضی حسینی یزدی در قرون 7تا 9 هجری قمری بنا شده است. از این مدرسه اکنون بقایای اندکی به نام بقعه ی سیدرکن الدین باقی مانده است. این مطالعه بر آن است تا نسبت به تعیین حدود و مساحت احتمالی مدرسه اقدام نموده و نیز تجسمی از ساختمان آن به دست دهد. روش بررسی: در این مطالعه با استفاده از منابع تاریخی و نقشه های هوایی و نیز الگوی مدارس قدیمی هم عصر مدرسه ی رکنیه نسبت به تعیین حدود و مساحت احتمالی مدرسه اقدام شده و نیز تجسمی از بنا و ملحقات آن شبیه سازی و منتشر می شود. ضمناً جزئیاتی در مورد ساز و کار دارالشفا و بیت الادویه مدرسه با استفاده از منابع تاریخی ارائه می گردد. نتایج: بر اساس طول و عرض فضای مشخص شده در غرب و شرق و شمال بقعه سیدرکن الدین، مساحت مدرسه حدود 4000 تا 5000 متر مربع تخمین زده می شود. نمایی از ساختمان مدرسه تجسم و ارائه شده و نیز شمایی از مکانیسم حرکت ساعت آبی مجموعه ی رصد وقت الساعه ارائه شد. نتیجه گیری: مدرسه ی رکنیه، مهم ترین مدرسه ی یزد در قرون گذشته بوده و قسمت های مختلفی نظیر کتابخانه، مسجد، بیت الادویه، دارالشفا، دارالسیاده، خانقاه، ساعت آبی و رصدخانه دانشگاه های غربی زمان خود داشته است. لازم است با توجه به موقعیت کنونی یزد در آموزش عالی کشور، پیوندی بین این سابقه یتاریخی و جایگاه کنونی آموزش عالی آن برقرار شود تا دانشجویان و محققان از پیشینه ی تاریخی آموزش عالی در یزد آگاه باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 56

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 16 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    306-317
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    37
  • دانلود: 

    17
چکیده: 

مقدمه: سازمان ها به منظور کسب سطح بالاتری از عملکرد و موفقیت همواره به دنبال بهره گیری حداکثری از یادگیری سازمانی هستند. بر همین اساس هدف پژوهش حاضر بررسی سطح یادگیری سازمانی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد. . روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-کاربردی از نوع مقطعی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان اداری و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال 1401 بودند که با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه 530 نفر به دست آمد که با احتساب ضریب استهلاک 20 درصد حجم نمونه 440 نفر برآورد گردید. نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ی پروفایل سازمان یادگیرنده مارکوارت 1996 که شامل پنج بعد سازمان، دانش، یادگیری، تکنولوژی و افراد بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری t مستقل، تحلیل واریانس و همبستگی تجزیه و تحلیل استفاده شد. نتایج: نتایج این تحقیق نشان داد که بین مولفه های یادگیری سازمانی، کمترین امتیاز به بعد تکنولوژی (63/22) و بیشترین امتیاز به بعد افراد (71/25)، بر اساس سابقه مربوط به بعد افراد (87/25) و کمترین امتیاز مربوط به بعد تکنولوژی (72/22) و بیشترین امتیاز بر اساس میزان تحصیلات مربوط به بعد افراد در بین افراد دارای تحصیلات فوق لیسانس و دکترا 69/29 و کمترین امتیاز مربوط به بعد تکنولوژی در بین افراد دارای تحصیلات لیسانس 05/22 بوده است. نتیجه گیری: براساس نتایج پژوهش حاضر، مدیران دانشگاه می توانند با آموزش و بهبود ساختار سازمانی در دانشگاه خود یادگیری سازمانی کارکنان را افزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 37

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 17 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    318-333
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    236
  • دانلود: 

    44
چکیده: 

مقدمه: رویکرد آموزش فرارشته ای در آموزش عالی برای ارتقای کیفیت زندگی جامعه و توسعه پایدار ضروری است. همگرایی علوم نیز با یادگیری مشارکتی و عبور از مرزهای ساختگی رشته های گوناگون دانش، فرصت دستیابی به هدف را فراهم می سازد. این مطالعه قسمتی از پروژه "استفاده از هوش مصنوعی درایجاد و توسعه ابزار برخط آموزش و مشاوره مجازی پیشگیری، تشخیص، درمان و خودمراقبتی بیماران قلبی" می باشدکه با هدف تبیین تجربیات اساتید و دانشجویان مشارکت کننده در این فعالیت فرارشته ای سلامت محور انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه به روش کیفی طراحی و اجرا گردید. نمونه گیری مبتنی بر هدف و جمع آوری اطلاعات از طریق یک جلسه بحث گروهی متمرکز و سه مصاحبه نیمه ساختارمند انفرادی انجام شد. روند تحلیل داده ها بر اساس روش گرانهام و لاندمن و دقت و صحت داده ها براساس معیارهای گوبا و لینکلن تأمین گردید. نتایج: شرکت کنندگان شامل 22 نفر از دانشجویان و اساتید رشته های مختلف درحوزه های علوم پزشکی، علوم مهندسی و هنر بودند. طبقات و زیر طبقات تحلیل کیفی شامل"توسعه فردی"( یادگیری خودراهبر، اعتمادبه نفس، مسئولیت پذیری)و " توسعه اجتماعی" ( دیدفرارشته ای، رهبری آکادمیک و پاسخگویی اجتماعی) بودند. نتیجه گیری: بسیاری از مضامین استخراج شده، مانند یادگیری خودراهبر، اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و دیدفرارشته ای مؤلفه های کوریکولوم پنهان به شمار می روند که دانشجویان با حضور در فعالیتهای تیمی و مسئله محور آنها را فرامی گیرند. فعالیت های فرارشته ای همچنین جهت توانمندسازی اساتید در زمینه هایی چون رهبری آکادمیک و ایجاد دیدفرارشته ای برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مؤثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 44 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2023
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    334-341
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    10
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Introduction: The oldest and most popular teaching style in medicine and related fields is the lecture. They are affordable and at least as good at transferring knowledge as other instructional techniques. The present study aimed to assess the effect of lecture-based education, role-playing and learning through peers on learning and satisfaction among MBBS students. Methods: This descriptive study was conducted among the MBBS student studying at MNR Medical College & Hospital. Total of 446 students were approached to fill the predesigned questionnaire for the response. The questionnaire in Google form was shared to students via email, WhatsApp and Telegram (Google form link: https: //forms. gle/YfkNojfV5az5Q6AW8). The questionnaire contained two sections, demographic information included age, gender, and year of course and second part included the 10 questions. Students expressed their views on the questionnaire expression based on a five point Likert scale. Results: Total of 340 students with mean age of 19. 65±, 1. 22 yrs responded to the questionnaire shared. Among them 61. 8% were female students and 38. 2% were male students. Most students responded with strongly agree for the role play mode of learning compared to the traditional lecture based learning and also peer learning (p<0. 001). Conclusion: According to the findings, students are more satisfied with participatory methods such as role playing than with lecture and learning through peers. There were upsides for each method of learning in itself as responded by the participants.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 10

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نویسندگان: 

Abtahi M.S. | Rezai M.J. | Aghabagheri M.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2023
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    344-345
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    21
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

One of the key problems for the candidates of 'curriculum studies' in the path of proposal writing and dissertation steps concerns behavioral research designs focusing on statistical analyses. This problem is a threefold dilemma, namely: 1. Educational policies, 2. Research references, and 3. Instructors...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 21

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button