مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

52
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی، به شیوه حل مسئله و پرسش و پاسخ، بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال 1400

صفحات

 صفحه شروع 242 | صفحه پایان 254

چکیده

 مقدمه: عفونت بیمارستانی؛ معضل بهداشتی شایعی است که با آموزش؛ تا حد زیادی کنترل می شود. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی (حل مسئله-پرسش و پاسخ) بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال 1400 انجام شد. روش بررسی: مطالعه نیمه تجربی با 36 نفر از دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد به صورت تصادفی و به شیوه نمونه گیری سهمیه ای احتمالی در دو گروه مداخله (پرسش و پاسخ-حل مسئله) و یک گروه کنترل (12=N) قرار گرفتند. آموزش بوکلت عفونت های بیمارستانی انجام شد. قبل و بعد از انجام مداخله (بلافاصله دو ماه بعداز مداخله) نمرات آگاهی, نگرش و عملکرد با استفاده از پرسشنامه استاندارد با آلفای کرونباخ 82/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کولموگراف اسمیرنوف و تست های آماری پارامتریک استفاده شد. نتایج: مقایسه نمرات آگاهی )0993/0p=) و نگرش )0997/0p=) و عملکرد )998/0p=) درگروههای مداخله؛ تفاوت معناداری نداشته و به معنای تأثیر یکسان دو روش آموزشی می باشد. آموزش به دو روش حل مسئله-پرسش و پاسخ در بهبود نگرش کوتاه مدت دانشجویان (172/0p=) و در بهبود نمرات عملکرد طولانی مدت )075/0p=) تأثیری نداشته است. تأثیر آموزش به دو روش مذکور بر بهبود آگاهی؛ نگرش طولانی مدت و عملکرد کوتاه مدت معنادار بوده است )05/0p<). نتیجه گیری: آموزش مجازی به دو روش حل مسئله-پرسش و پاسخ درافزایش میانگین نمرات آگاهی؛ نگرش و عملکرد به یک میزان مؤثر بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی وردنجانی، فاطمه، شجاع الدینی اردکانی، طیبه، بیطرف، مجید، شادمانی دستجردی، شکیلا، و مروستی نیا، غزال. (1401). مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی, به شیوه حل مسئله و پرسش و پاسخ, بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال 1400. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 17(4 )، 242-254. SID. https://sid.ir/paper/1087120/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی وردنجانی فاطمه، شجاع الدینی اردکانی طیبه، بیطرف مجید، شادمانی دستجردی شکیلا، مروستی نیا غزال. مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی, به شیوه حل مسئله و پرسش و پاسخ, بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال 1400. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1401؛17(4 ):242-254. Available from: https://sid.ir/paper/1087120/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه اسماعیلی وردنجانی، طیبه شجاع الدینی اردکانی، مجید بیطرف، شکیلا شادمانی دستجردی، و غزال مروستی نیا، “مقایسه تأثیر دو روش آموزش مجازی, به شیوه حل مسئله و پرسش و پاسخ, بر آگاهی؛ نگرش و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی-واحد میبد در مورد کنترل عفونت بیمارستانی در سال 1400،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 17، no. 4 ، pp. 242–254، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1087120/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button