مقدمه: دانشجویان در مدت نسبتا کوتاهی وارد بازار کار می شوند و در توسعه کشور نقش مهمی ایفا می کنند. این مطالعه با هدف تعیین میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان به صورت مطالعه موردی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1399 انجام گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر مقطعی و از نوع توصیفی در سال 1399 انجام شد. جمعیت مورد مطالعه یک نمونه 248 نفری از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت تصادفی-طبقه ای و ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه ای روا و پایا بود که روحیه کارآفرینی دانشجویان را با 50 گویه و در 5 بعد با مقیاس لیکرت مورد سنجش قرار داد. تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و سایر آزمون های T مستقل و ANOVA به منظور تعیین ارتباط متغیرها انجام گرفت. جهت تحلیل داه ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. نتایج: میانگین نمره روحیه کارآفرینی دانشجویان متوسط بود (183. 41±, 27. 34). بعد توفیق طلبی(39. 04±, 6. 42) بالاترین و بعد ریسک پذیری (33. 62±, 7. 04) کمترین امتیاز را داشتند. میانگین نمره روحیه کارآفرینی با وضعیت اشتغال تفاوت معنی داری داشت (004/0= p، 88/2=t) در حالی که با متغیرهای سن، جنس، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی تفاوت معنی داری مشاهده نشد(05/0