Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

میرزایی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    90-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    52
  • دانلود: 

    21
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 52

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 21 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    91-100
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    206
  • دانلود: 

    516
چکیده: 

مقدمه: برنامه های آموزشی جهت تحقق اهداف آموزشی، ارتقای کیفیت و حفظ پویایی، به ارزشیابی نیاز دارند. فارغ از نوع ارزشیابی، در هر ارزشیابی احتمال وجود سوگیری در تصمیمات ارزیاب وجود دارد. لذا انجام فراارزشیابی ضروری است. هدف از این پژوهش، فراارزشیابی برنامه دوره دکترای تخصصی رشته آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی ایران، با استفاده از مقیاس فراارزشیابی Staffel Beam می باشد. روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش مقطعی است و با استفاده از چک لیست فراارزشیابی Staffel Beam که شامل چهار استاندارد می باشد. استاندارد فایده مندی دارای تعداد 7 نشانگر، عملی بودن، 3 نشانگر، اخلاقی 8 نشانگر، دقت دارای 12 نشانگر بودند که هر کدام به صورت جداگانه بررسی شدند. نتایج: نتایج به دست آمده، حاکی از آن بود که بیشترین میزان نمره کلی مربوط به استاندارد دقت ارزشیابی و کمترین آن اختصاص به استاندارد عملی بودن و مسایل اخلاقی داشت. بیشترین میزان قدرت ارزشیابی مربوط به استاندارد عملی بودن و کمترین آن مربوط به استاندارد اخلاقی داشت. در بررسی نهایی چهار شاخص فراارزشیابی مشخص که وضعیت استاندارد عملی بودن، بسیار خوب و شاخص استاندارد اخلاقی در حد متوسط است. استانداردهای فایده مندی و دقت نیز در وضعیت خوب می باشند. نتیجه گیری: آموزش ارزشیابان و مبحث ارزشیابی، یکی از اقدامات عملی و مناسبی است که به بهبود وضع موجود کمک نماید. پیشنهاد می گردد علاوه بر تقویت استانداردهایی که امتیاز بالایی کسب نمودند، به مسایل اخلاقی در ارزشیابی مانند انجام توافقات فی مابین ارزشیاب و سفارش دهنده ارزشیابی نیز، توجه بیشتری شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 206

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 516 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    101-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    216
  • دانلود: 

    500
چکیده: 

مقدمه: اکثریت دانشجویان پرستاری بر این باور هستند که دانش آنها در حوزه داروشناسی، فاصله زیادی با سطح مطلوب دارد که از علل آن می تواند ارایه حجم زیادی از مطالب در یک ترم به صورت فشرده و آموزش غیر موثر واحد درسی داروشناسی باشد. برهمین اساس مطالعه حاضر به تعیین و مقایسه آموزش با اپلکیشن و کلاس درس پازل بر به یادسپاری درس داروشناسی دانشجویان کارشناسی پرستاری پرداخته است. روش بررسی: مطالعه نیمه تجربی حاضر، در فاصله زمانی مهر ماه 1399 تا آبان ماه 1400 انجام شده است. 70 نفر از دانشجویان ترم 5 پرستاری با کمک جدول اعداد تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل و به گروه دیگر آموزش از طریق کلاس درس پازل (Jigsaw) داده شد. قبل و یک ماه بعد از مداخله مذکور آزمونی استدلال بالینی از دانشجویان اخذ شد. داده ها با کمک نرم افزار نسخه 16 و آزمون تی مستقل و تی زوجی و آمار توصیفی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: یافته های مطالعه حاضر نشان داد بین نمره به یادسپاری درس داروشناسی کلاس درس پازل و آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل اختلاف آماری معنی داری بین قبل و بعد از مداخله و همچنین در مقایسه بین دو گروه وجود نداشت. نتیجه گیری: براساس یافته های این مطالعه می توان هم از کلاس درس پازل و هم آموزش از طریق برنامه کاربردی موبایل در آموزش درس داروشناسی به دانشجویان کارشناسی پرستاری بهره برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 216

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 500 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    113-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    188
  • دانلود: 

    484
چکیده: 

مقدمه: مشاوره توسط اساتید باتجربه، علاقه مند و باانگیزه، دانشجویان را در رویارویی با مشکلات آموزشی و دستیابی به اهداف تحصیلی، یاری نموده و امری ضروری در سیستم آموزشی به شمار می رود. هدف این مطالعه ارتقاء وضعیت نظام استاد مشاور و منتورینگ در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز می باشد. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه اقدام پژوهی است که طی دو نیم سال سال تحصیلی 1401-1400 انجام گرفت. ابتدا یک مطالعه کمی در خصوص رضایت دانشجویان از نظام استاد مشاور انجام شده و سپس در طی جلسات متعدد در قالب بحث گروهی با صاحبان اصلی فرآیند، مشکلات و راهکارهای ارتقای مشارکت دانشجویان احصا شد. در مرحله آخر بعد از اجرای مداخلات و راهکارها میزان ارتقاء فرایند بررسی شد. نتایج: میزان مشارکت دانشجویان در تکمیل پرسشنامه رضایت سنجی 65% بود. میزان رضایت دانشجویان از عملکرد استاد مشاور قبل از ارتقای فرایند 4/42% بود. بعد از شناسایی مشکلات و چالش های اصلی نظام استاد مشاور و منتورینگ (4 تم اصلی و 7 تم فرعی)، اقداماتی در راستای افزایش میزان آگاهی دانشجویان، شفاف نمودن فرایند نظام استاد مشاور و منتورینگ، افزایش انگیزه اساتید دانشکده جهت همکاری در نظام استاد مشاور و رضایت سنجی ترمی از دانشجویان به منظور ارتقاء فرایند و تعدیل مشکلات نظام استاد مشاور انجام پذیرفت. با اجرای مداخلات پیشنهادی میزان رضایت کلی به 7/66% افزایش پیدا کرد. نتیجه گیری: ارتقای فرآیند فوق باعث افزایش رضایتمندی دانشجویان، بهبود تعاملات دانشجویان با اساتید مشاور و کاهش فاصله بین محیط آموزشی و دانشجویان در دوران اپیدمی کووید 19 گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 188

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 484 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    125-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    283
  • دانلود: 

    509
چکیده: 

مقدمه: آموزش ایمنی بیمار و اصول تعهدحرفه ای به عنوان مهم ترین مهارت در سیستم های آموزش علوم پزشکی مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین این مطالعه باهدف تعیین ارتباط بین پایبندی به منش بین حرفه ای (Interprofessional professionalism) و درک نسبت به ایمنی بیمار و تعهدحرفه ای در بین اعضای تیم جراحی در یکی از بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه توصیفی-تحلیلی است. شرکت کنندگان 108 نفر از پرسنل شاغل در اتاق عمل و دانشجویان اتاق عمل و هوشبری در عرصه بودند که به صورت سرشماری در مطالعه وارد شدند. در این مطالعه از دو پرسشنامه "ارزیابی منش بین حرفه ای" و " پرسشنامه درک نسبت به ایمنی بیمار" استفاده شد. داده ها با استفاده با استفاده از روش های آمار توصیفی و تجزیه وتحلیل شدند. نتایج: نتایج آزمون رگرسیون نشان داد همه حیطه های منش بین حرفه ای بر درک شرکت کنندگان نسبت به ایمنی بیمار به طور معنی داری تاثیرگذار است (05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 283

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 509 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    137-147
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    285
  • دانلود: 

    513
چکیده: 

مقدمه: دانشجویان در مدت نسبتا کوتاهی وارد بازار کار می شوند و در توسعه کشور نقش مهمی ایفا می کنند. این مطالعه با هدف تعیین میزان روحیه کارآفرینی دانشجویان به صورت مطالعه موردی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1399 انجام گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر مقطعی و از نوع توصیفی در سال 1399 انجام شد. جمعیت مورد مطالعه یک نمونه 248 نفری از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. روش نمونه گیری در این پژوهش به صورت تصادفی-طبقه ای و ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه ای روا و پایا بود که روحیه کارآفرینی دانشجویان را با 50 گویه و در 5 بعد با مقیاس لیکرت مورد سنجش قرار داد. تحلیل داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و سایر آزمون های T مستقل و ANOVA به منظور تعیین ارتباط متغیرها انجام گرفت. جهت تحلیل داه ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شد. نتایج: میانگین نمره روحیه کارآفرینی دانشجویان متوسط بود (183. 41±, 27. 34). بعد توفیق طلبی(39. 04±, 6. 42) بالاترین و بعد ریسک پذیری (33. 62±, 7. 04) کمترین امتیاز را داشتند. میانگین نمره روحیه کارآفرینی با وضعیت اشتغال تفاوت معنی داری داشت (004/0= p، 88/2=t) در حالی که با متغیرهای سن، جنس، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی تفاوت معنی داری مشاهده نشد(05/0

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 285

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 513 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    148-155
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    211
  • دانلود: 

    488
چکیده: 

مقدمه: پایان نامه دانشجویی یکی از الزامات فارغ التحصیلی هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی بوده و با توجه به آمار بالای دانشجویان که تاخیر در تدوین و ارایه پایان نامه دارند، این مطالعه با هدف تعیین عوامل تاخیر در اتمام به موقع پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد. روش بررسی: این پژوهش مقطعی با روش توصیفی-تحلیلی در سال 1399 با حجم نمونه ی 98 نفر از دانشجویان با پرسش نامه ی بررسی تجربه ی پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (Postgraduate research experience questionnaire) PREQ پس از ترجمه و تطبیق فرهنگی، با روایی محتوایی 62/0 و پایایی 709/0 انجام گرفت. پرسشنامه PREQ تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در هفت بعد سرپرستی، منابع، فرهنگ پژوهشی، پیشرفت و ارزیابی، مسیولیت ها، مهارت های تحقیق و پیشرفت حرفه ای با 28 سوال در طیف لیکرت پنج گزینه ای مورد سنجش قرار داد. نتایج: از مجموع شرکت کنندگان، 49 درصد زن و 51 درصد مرد، بیشترین تعداد 5/73 درصد دارای سن کمتر از 40 سال، بیشترین تعداد 99 درصد در مقطع ارشد، بیشترین تعداد 97 درصد در رشته آموزش پزشکی بودند. 8/40 درصد در مرحله ی نگارش پایان نامه و 7/33 درصد در مرحله ی دفاع بودند. از مجموع عوامل، سرپرستی با میانگین 6338/0 ±,0587/4، و مهارت های تحقیق با میانگین 561/0 ±,07/4 بیشترین تاثیر را از نظر دانشجویان در پیشبرد نگارش پایان نامه داشته اند. نتیجه گیری: با توجه به نظر دانشجویان در مورد عوامل پیشبرد کار پایان نامه، لذا برنامه ریزی در جهت تقویت این عوامل، تاخیر در دفاع از پایان نامه در دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بهبود می بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 211

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

مزین محمدرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    156-162
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    94
  • دانلود: 

    469
کلیدواژه: 
چکیده: 

مقدمه: یکی از نکاتی که برای خوانندگان مقالات علمی جذابیت خاصی دارد عنوان مقالات هست، ولی متاسفانه عده ای از نویسندگان هرچند در نوشتن محتوای اصلی مقاله از دقت نظر کافی برخوردار می باشند و موارد مربوط به سبک نوشتاری آن را مدنظر قرار میدهند ولی غالبا از بصیرت و تبحر لازم برای نوشتن عنوان مقالات بی بهره و یا حداقل کم بهره اند. روش بررسی: در این مقاله سعی شد تا با استفاده ازسه دهه تجربه در تدریس و نگارش متون و مقالات حوزه پزشکی، چهار سبک ساختاری نگارش عنوان مقالات را ارایه دهد تا محققین محترم از کاربرد سبک هایی که تا کنون کمتر بکار گرفته اند نیز غافل نباشند. بعلاوه این مقاله سعی نموده تا 13 روش نگارش مقالات از نظر محتوا را نیز معرفی نماید و 8 مورد آن را که در علوم پزشکی پرکاربرد می باشد با ذکر مثال توضیح دهد. نکات دیگری که می تواند به بهتر شدن نگارش عنوان مقالات کمک شایانی کند در ادامه آمده است و در انتها نویسنده توضیحاتی در مورد چگونگی نوشتن هدف مطالعه که از اجزای بسیار مهم یک مقاله می باشد ارایه می دهد. نتایج: بررسی مقالات منتشر شده به زبان انگلیسی توسط کسانی که زبان مادری آنها فارسی و یا انگلیسی می باشد نشاندهنده تفاوتهای مهم و محسوس در سبک نگارشی عنوان مقالات و همچنین هدف مطالعه می باشد. نتیجه گیری: رفع این نقایض عمدتا نیاز به برگزاری کارگاه های متعدد و آشنا نمودن محققین محترم با تفاوتهای فراکلامی (metadiscoursal) در این حوزه دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 94

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 469 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    163-164
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    611
  • دانلود: 

    419
کلیدواژه: 
چکیده: 

امروزه انقلاب دیجیتالی همه رفتارها و سبک زندگی را تحت تاثیر قرار داده است از دیدگاه مراقبت های بهداشتی اینترنت اشیاء را هر وسیله ای است که بتواند داده های مربوط به سلامتی افراد را جمع آوری کند از جمله باندهای هوشمند، داروهای دیجیتال، دستگاه های جراحی قابل کاشت یا سایر دستگاه های قابل حمل که می توانند داده های بهداشتی و اتصال به اینترنت را اندازه گیری کنند. بر این اساس یکی از بیشترین از کاربردهای فناوری اینترنت اشیا در حوزه بهداشت و درمان گزارش شده است. در پایان می توان گفت اینترنت اشیا قدرت تاثیر گذاری گسترده ای بر عملکرد بیمارستان ها خواهد داشت. اما نکته مهم در خصوص، اجرایی سازی این سیستم در بیمارستان است امید است تا با بکارگیری اینترنت اشیاء در بیمارستان ها، عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان که یکی از مهمترین خواستگاه افراد جامعه است، برقرا شود ضمن این که وضعیت محیط زیست و همچنین مجموعه فعالیت های بیمارستان ها از ناهنجاری های موجود به حداقل کاهش و مورد کنترل قرار گیرد. با توجه به اهمیت این موضوع، انتظار می رود کلیه مراکز بهداشتی و درمانی بتوانند کاربرد اینترنت اشیا را در کلیت عملکرد شان قرار دهند و بر اساس آن، سلامت و بهداشت جامعه را به سوی اثربخشی و کارایی هدایت نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 611

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 419 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نویسندگان: 

سلاجقه مهلا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    17
  • شماره: 

    2
  • صفحات: 

    165-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    225
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

علوم انسانی پزشکی یک رویکرد بین رشته ای برای بررسی تاثیرات عمیق بیماری بر افراد و جهان اجتماعی که در آن زندگی و کار می کنند ارایه می دهد. علوم انسانی در آموزش پزشکی ممکن است مزایای بالقوه قابل توجهی را برای پزشکان شخصی آینده و برای جامعه پزشکی به عنوان یک کل ارایه دهد. مفهوم علوم انسانی پزشکی در آموزش پزشکی، دلایل، فواید، راه های تدریس و توسعه علوم انسانی در دانشکده پزشکی توضیح داده شده است. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 225

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button